knabbeltje op de pistes

Wat nemen jullie mee om iets snel te knabbelen op de piste?
Vroeger nam ik altijd musli-bars mee maar dat bevriest altijd waardoor dat dat veel te hard wordt om op te eten, dus ben ik op zoek naar iets anders.

Noten

Sultanas & noten. maar eigenlijk eet ik het in de lift en niet op de piste

Gang is alles

Wat ik komende reis ga proberen: mediterraans noten/vijgen/amandelbrood (die ronde uit de Jumbo). Smaakt verrekt lekker, is lekker natuurlijk gesuikerd met noten erin. Ik ben van plan om zo’n schijf in stukken te snijden en apart te verpakken (vacuüm machine of gewoon folie/ziplokje). Dat bevriezen kun je deels voorkomen door de kleine verpakking in de (binnen) zak van je jas te bewaren.
En zoals de nuchtere @Jesper al opmerkt: opsmikkelen op een terras of de lift en niet op de piste. Tenzij je snowboarder bent… ;)

Gewoon brood. En ontbijtkoek. Suikerwafels. Banaan.

Banaan… Altijd leuk als je erop valt…

En als hij koud wordt is die zwart.

Neem ook soort van muesli bars of koek/graan repen mee, maar eigenlijk nooit last van gehad dat het bevroren was. Misschien de soort?

Sandwichen die ik stiekem meesmokkel bij het ontbijt. Heb meestal ook chocolade en/of snoepjes bij wanneer ik les geef, al eet ik daar meer van dan m’n leerlingen. :D

Banaan… Altijd leuk als je erop valt…

Frank9 op 12 dec 2015 18:47

En als hij koud wordt is die zwart.

Tiny-M op 12 dec 2015 18:57

Gewoon in rugzak. Nooit gehad dat ie bruin/zwart werd, of in ieder geval minder goed van smaak.

Wat ik meeneem, uhmm…

Snoepjes, sultana en natuurlijke chocoladerepen! :D

Carnas on Tour

Altijd wat muesli repen en (mini)candybars in rugzak. Tussendoor in lift even knabbelen en drinken. Nooit problemen met bevriezen gehad.

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

pure chocolade met hazelnoten, cote d’or of rittersport( minder lekker)
Ik doe met zo’n reep/blok de hele week.

Mueslirepen inderdaad. En vaak bij de koffie een snackje, reepje chocolade oid.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Als je het ook nog leuk vind om zelf een beetje in de keuken te spelen is dit ook een leuke en gezonde optie. En ook nog eens supersimpel :-)

http://simoneskitchen.nl/granola-bars-van-rens-kroes/…

Het is maar een voorbeeld. Ze intehweb staat er vol mee.

When life gets too complicated.... SKI

Ontbijtkoek reepjes of heerlijke Medjool dadels :D

Dienten Die Alte schule

Landjäger !

Gekookt ei

Gekookt ei

Drafi op 13 dec 2015 00:39

altijd lekker

Gang is alles

Ontbijtkoek met noten.

Gewoon niets. Ik neem geld mee voor de lunch. Gewoon goed ontbijten is voor mij incl lunch voldoende.

Dextro, gewoon omdat ik het lekker vind.
Verder net als @DSvier geld voor hapje en drankje onderweg.

Voor mij ook gewoon niets.Ik ben wel altijd op zoek naar de beste apfelstrudel met vanillesaus van de omgeving (Oostenrijk) met een kopje koffie en als het kan in de zon met goede muziek erbij.
Zo’n eitje @Drafi @Jesper ga je daar niet enorm van uit je mond stinken?
Niet zo prettig als je met iemand staat te praten in de gondel lijkt me

@hooykaas: geen idee niet mijn probleem ;-) En denk ik dat dit nog altijd een betere lucht is dan de lucht van de genuttigde salami bij het ontbijt en de brakheidslucht van veel mensen in de gondel…

Eerst ook niets. Nu moet onze oudste dochter wel iets meenemen voor tijdens de pauze van de les (gebruikelijk in Frankrijk en wijzelf dus ook) en dachten wij aan een losverpakte stroopwafel, maar de kwaliteit ervan in de supermarkten is nu al zeer bedroevend en dan heb je nog niet eens te maken met de kou!!! Alhoewel deze er tijdens onze vakantie niet zal zijn;-) Denk dat de beste tip de peperkoek repen zijn…
@Hooykaas, wat betreft dat ei, er zijn mensen die zonder ei ook al of nog erger uit hun bekkie dampen…;-)

LA NORMA😍☃️

Toeval bestaat niet.Bekent gezicht @Drafi Ik heb een paar jaar geleden met jou in de galzigbahn gondel Sankt Anton am Arlberg gestaan.Kan je dat nog herinneren. Toen had je geen eitje gegeten!

@hooykaas. Met regelmaat daar gestaan maar geen blijk van herkenning… (was waarschijnlijk op zoek naar het gekookt eitje (het zogenaamde piste-eitje) in mijn jas)

@Hooykaas Ik dacht eigenlijk dat het niet serieus bedoeld was van @Drafi lol

Gang is alles

@Hooykaas Ik dacht eigenlijk dat het niet serieus bedoeld was van @Drafi lol

Jesper op 13 dec 2015 12:47

Doet me weer denken aan het ‘Eitje koken’-topic :D

kop warme tomatensoep.

Sultana, chocolade reep (mars o.i.d.) voor de nodige energie en ontbijtkoek.
Lunchen doen we altijd met een lekkere vette hap in een van de vele vreettenten :P

Stay frosty

Mueslibars, noten en soms rozijnen of gedroogde cranberry’s. In Cervinia / Zermatt namen we ook regelmatig een lekker foccacia van de bakker mee, als we van plan waren om in Zermatt te boarden, want lunchen daar is echt super duur. En het heeft ook wel wat om met een lekker broodje ergens een fijn plekje op te zoeken en het, zonder de drukte van een terras, op te peuzelen.
Op slede tochten gaat er vaak wat meer mee zoals gedroogde worstjes, een klein flesje wijn, nootjes, stukje kaas :D

Plaats een reactie