Skileraar gezocht voor in krokusvakantie

Wij zoeken een skileraar die met ons mee wil reizen en onze kindjes (met ervaring) meer techniek kan bijbrengen. Het gaat over een bende van 7 kinderen tss 8en 11. Vergoeding en vrije tijd overeen te komen.

Voor welke periode precies?

Krokusvakantie!

Ja dat had ik gelezen. Maar niet alle datums voor de krokusvakantie lopen gelijk. Dus vandaar mijn vraag

Ok, vanaf vrijdagavond 5/02 tem zaterdagochtend 13/02. Interesse Petra?
Grtjs
Karolien

Nee maar ik heb je vraag doorgestuurd naar iemand die ik ken. Die heeft misschien wel interesse.

Oooo dank u. Op hoop van zege!

Hoi ik heb interesse! Voor makkelijker contact kunt u mij misschien mailen? Mijn mailadres is johnvdscheur@hotmail.com

Ok komt in orde!
Zal je vanavond contacteren.

Beste John, ben jij in het bezit van een Anwärter diploma?

@Karomels

Ik zie u nu vaak zoeken/informeren naar een skileraar met diploma voor uw vakantie maar is t niet makkelijker ter plaatse een te boeken ( spreken vaak ook beetje nederlands) dit lijkt mij goedkoper dan een leraar vanuit nl/b mee te nemen en daarvoor alles te betalen ( zoals u eerder aangaf ) ?

Of zoekt u een veredelde oppas voor uw kindere ?

Niet boos bedoeld maar vroeg t me gewoon af

Beste Franky,

Helemaal mis hoor! We gaan al enkele jaren naar hetzelfde skigebied en de kindjes hebben daar altijd skilessen gekregen!
Maar eerlijk gezegd trekt de organisatie daar op niet veel. Kinderen leren amper iets bij.
Oppas voor de kinderen, NEEN! Wij gaan nog altijd met het gezin(familie) op vakantie, dat komt nog steeds op de eerste plaats!

Ik heb mijn diploma voor sikleraar A. Ik ben afgestudeerd aan de ALO en heb een aantal weken lesgeefervaring aan jongeren (17-22 jaar)

John, zou je aub jouw mails eens willen lezen zodat we verder knn afspreken. Dankjes!

@franky82 dit is ons verhaal (heb dit eens als reactie op een blog geplaatst):

Wij gaan al enkele jaren naar hetzelfde skigebied in Oostenrijk en zijn daar toch serieus teleurgesteld in die lessen. Als het een leuke leraar/lerares is, amuseren de kinderen zich zeker en vast. Maar heel hun manier van werken laat toch te wensen over. De indeling in groepen gebeurt op een beginnerspiste (met transportband) waar je echt niets op kunt testen. In onze familie hadden we vorig jaar 3 kinderen van 7 jaar en 3 kinderen van 9 en 10 jaar. Het ene groepje skiet 3 jaar waarvan 2 jaar les in die school en de andere 5 jaar waarvan 4 jaar in die school. Ze werden gewoon allemaal samen in 1 groep gestoken. Elk jaar geven we de ervaring mee bij het inschrijven, maar daar wordt gewoon niet naar gekeken. Toen we dit jaar opmerkingen maakten over de indeling, kregen we nogal arrogant mee dat zij (de leraars) gediplomeerd waren en het dus toch wel beter wisten dan wij.

Het gebied is eigenlijk verzadigd. De liften kunnen de toestroom niet aan. Maar er wordt verzameld voor de lessen aan ‘het middelstation’. Dus na heel lang aanschuiven beneden, kunnen de kinderen (en hun ouders) nog eens een heel lang aanschuiven na het verzamelen aan dat middelstation. En daar stapt natuurlijk bijna niemand af. Echt totaal niet logisch. En een verspilling van tijd.

Minder erg maar in combinatie met het voorgaande … tenslotte is er het traditionele wedstrijdje waarbij er ook een hele tijd wordt stilgestaan vanwege wachten op de beurt. En doen ze nog een pad naar een ander dorp, waarbij ze met een treintje terugkomen. Dus de uiteindelijke uren die ze skiën wordt toch wel heel beperkt.

Onze kinderen moeten geen top-skiërs worden en plezier staat op de eerste plaats. Maar er moet wel een soort evenwicht zijn tussen bijleren en plezier. En dat is er niet. We denken er daarom aan iemand - gediplomeerd - mee te nemen. Zodat die zestien uren leuk en gevarieerd maar toch vooral skiënd worden ingevuld. Dat we ook naar de meer rustige plekken in het gebied kunnen. En ook als ouders meer aan het skiën en aan onze kinderen hebben door flexibel af te kunnen spreken.

Je verhaal te hebben gelezen, ben ik toch wel heel benieuwd welk gebied dit was… Lijkt mij nl niet dat dit
overal zo is.

Let it snow

Natuurlijk is dit niet overal zo :-)

Skijuwel - Schatzberg gedeelte.

Ik heb mijn twijfels bij of dit mag, dat zou ik eerst eens uitzoeken. Hebben skischolen geen monopolie op lesgeven in de gebieden? Anders zou iedere pannenkoek betaald groepen les kunnen geven en dat lijkt mij niet de bedoeling. Wat in ieder geval zeker is, is dat de skileraar die met jullie meegaat gegarandeerd onverzekerd is mocht er iets gebeuren.

Er zijn toch veel organisatie die hun eigen monitoren meenemen (scholen, ziekenfondsen, reisorganisaties, …) ? Daarnaast heb je ook bedrijven in Nederland en België die (ik ontdek nog bv. ski like a pro) waar je een privé ski/snowboardgids kan boeken voor je wintersportvakantie.

Het is wel heel moeilijk hier info over te vinden. Het enige wat ik terugvind is dat ze gediplomeerd moeten zijn.

Ik heb mijn twijfels bij of dit mag, dat zou ik eerst eens uitzoeken. Hebben skischolen geen monopolie op lesgeven in de gebieden? Anders zou iedere pannenkoek betaald groepen les kunnen geven en dat lijkt mij niet de bedoeling. Wat in ieder geval zeker is, is dat de skileraar die met jullie meegaat gegarandeerd onverzekerd is mocht er iets gebeuren.

IkBakErNiksVan op 16 dec 2015 00:04

Waarom zou hij onverzekerd zijn?

Pannenkoek?

@ Bart: Daar heb je gelijk in, maar wordt hier niet eerst toestemming voor gevraagd? Ik zou er raar van opkijken als dit zomaar zou kunnen. Iedere charlatan zou in theorie dan lessen kunnen aanbieden, zonder dat er gecontroleerd wordt of de diploma’s wel in orde zijn.
@ Chantal: Welke verzekering gaat dit dekken dan? Je moet bedenken dat de leraar ook aansprakelijk kan worden gesteld voor ongevallen met de groep. Als je aangesloten bent bij zoiets als de OSSV wordt het misschien gedekt, maar ik vraag mij af of ze ook zoiets dekken als je een Nederlands diploma hebt (die niet overal wordt erkend) en je niet vanuit een skischool te werk gaat. Laat ik het zo zeggen, zelf zou ik er als verzekeraar niet op zitten wachten. Maar uiteraard zou het heel goed kunnen dat ik ongelijk heb.
@ Karomels: Mensen met onvoldoende diploma’s en kennis om een skischool te beginnen. Een eigen skischool beginnen in Oostenrijk vereist het hoogste skilerarendiploma, in Oostenrijk is dit Staatlich. Zonder dit diploma is het verboden een skischool te beginnen. Ik zou het daarom erg raar vinden als men wel op ‘freelance’ basis les zou mogen geven ongeacht de diploma’s die de leraar in bezit heeft, dat gaat toch voorbij aan doel en strekking van de regel dat men Staatlich nodig heeft voor het oprichten van een skischool? En zoals ik eerder aanhaalde, wie controleert het diploma van zo een ‘freelancer’? Een leek is makkelijk te foppen, maar een leek hoort beschermd te worden.

Maar nogmaals, pin mij hier niet op vast, het zou erg goed kunnen dat hetgeen ik aanhaal irrelevant en absoluut niet waar is. Ik heb er enkel mijn bedenkingen bij en wil jullie enkel meegeven er eerst enig onderzoek naar te doen alvorens tot dit besluit te komen.

Al ben ik geen voorstander van diplomas, regels en vooral beperkingen, is er een practisch puntje dat hier boven genoemd werd: in vrijwel alle Oostenrijkse skigebieden bestaat een soort monopoly situatie van de plaatselijke (grote) skischolen die eigen skigebied heel duidelijk observeren en ‘beschermen’. In tegenstelling tot hoe vroeger skilessen gegeven waren is het nu helemaal niet zo makkelijk om zomaar, als een onbekende buitenstaander, met een groepje kids op de piste te staan en les geven. Dat valt op, je wordt aangesproken met een duidelijk boodschap om hiermee ophouden. Vanaf 2016 komt erbij nog de registrierkassa drama (op de piste wordt er gecontroleerd naar facturatie/bonnetjes/betaling voor de skilessen - vraag mij niet hoe, maar het is wel een onderdeel van de nieuwe belastingstelsel in AT).
Nogmaals, ik ben geen advokaat van dergelijke praktijken maar de ‘freelance’ instructor moet zelf goed nadenken hoe hiermee om te gaan. Zijn de kids misschien zijn eigen kinderen/familie? Of is het geen echte skiles? Of is er alsnog en contractje met een plaatselijke skischool? Ongetwijfeld zijn er manieren om de regels te ontwijken.

Haus Gassner in Niedernsill

Er zijn genoeg organisaties die ook burgerlijke aansprakelijkheid dekken tijdens het lesgeven. Zelfs tijdens skilessen! In Vlaanderen kan je hiervoor terecht bij BVLO (indien je leerkracht LO bent of diploma’s bezit van de VTS). Als je skiles geeft moet je wel in bezit zijn van minimum een initiator.
Ook via Sneeuwsport Vlaanderen kan je goede verzekeringen afsluiten, met burgerlijke aansprakelijkheid!

@IkBakErNiksVan: je hebt het wel wat meer genuanceerd met deze uitleg, maar toch. Onverzekerd zijn heeft op zichzelf niets te maken met aansprakelijkheid en aansprakelijkheid heeft niet één op één te maken met het wel of niet hebben van een diploma.
@Romana: dat is precies mijn ervaring. De meeste skischolen hebben echt ogen in hun achterzak en je wordt als buitenstaander zo van de piste gehaald hoor. Dat gaat geen dag duren. Ik heb wel eens verhalen gehoord van skileraren dat zo iemand echt met pek en veren het dorp uitgejaagd wordt. Afgezien van de vraag of het nu mag zou ik er niet aan beginnen eerlijk gezegd, zeker omdat het om een groep kinderen gaat

Aansprakelijkheid is kwestie van verzekeren. In België kunnen instructeurs van zowel BVSI als Sneeuwsport Vlaanderen een aansprakelijkheidsverzekering aangaan die deze risico’s dekt.

Wat het “monopolie” op de lessen betreft lijkt dit heel erg afhankelijk van land en gebied. In Frankrijk heb je een stevig diploma nodig om überhaupt te mogen lesgeven (tenzij het over een stageplaats bij een erkende skischool gaat), in Oostenrijk, Zwitserland en Italië zijn er een aantal uitzonderingen voor begeleiders/lesgevers die niet aan een lokale skischool verbonden zijn en geen Europees/Staatlich diploma hebben (bijvoorbeeld instructeurs/monitoren die met een reisorganisator meegaan). In een aantal (veel?) gebieden is er een afspraak dat deze mensen les mogen geven aan groepen waarmee zij samen reizen (geregeld via reisorganisator, het is niet altijd duidelijk hoe dit best te bewijzen). Daarbuiten is lesgeven voorbehouden voor de erkende skischolen ter plaatse.

Het spreekt voor zich dat iedereen vrij is vrienden/familie hints/tips te geven, zolang je een beetje je gezond verstand gebruikt en hier geen misbruik van maakt lijkt me dat geen probleem. Voor twee à drie koters kan je dit nog zeggen, voor een groep van zeven zal je eerder moeten informeren hoe het gebied omgaat met meereizende begeleiders, en hoe je kan aantonen dat die persoon enkel daar is voor jullie kinderen en niet ondertussen ook nog wat gaat schnabbelen bij het lokale clientèle.

Niveau verschillen zijn volgens mij volkomen normaal. Wij zijn als gezin ongeveer 4 jaar geleden begonnen met skiën. Omdat wij toch tegelijk begonnnen (alleen mijn man had al ervaring) hebben wij een privéleraar ingehuurd. Vonden wij wel zo gezellig. Inmiddels zijn wij drie keer geweest. Steeds vijf dagen een privéleraar maar bij ons zijn er ook grote niveau verschillen ontstaan. Zo skiet mijn oudste zoon heel goed. Hij heeft een geweldige techniek en komt overal netjes vanaf. Hij is 13 jaar. Zijn 10 jarige zus skiet veel minder goed. Onze 11 jarige zit er tussenin. Ik ben de slechtste van het stel. Ik kom ook netjes naar beneden maar ik vind lange rode pistes eigenlijk heel eng. Ik volg nu al twee jaar ook lessen thuis op een rollerbaan. Maar ik verwacht niet het niveau van mijn man en kinderen te bereiken.

Doen alsof het niveau verschil door de skilessen komt en de verschillende indelingen is niet juist. Wij zouden ook allemaal in een andere groep ingedeeld worden terwijl wij alle vijf even lang geskied hebben. Maar daarom huren wij ook een leraar ter plaatse in.

Dat kan ik jullie ook aanraden. Iemand meenemen is niet goedkoop. Je moet vervoer, accommodatie, skipas, salaris, aansprakelijkheidsverzekering voor op de piste etc. betalen. Hebben jullie al gekeken naar een priveleraar? Wij betalen 130 euro voor 2 personen voor 2 uur en ieder extra persoon kost 30 euro extra. Als jullie vijf dagen een prive leraar inhuren voor de 7 kinderen dan is dat waarschijnlijk goedkoper dan iemand meenemen en met een priveleraar kan je prima communiceren over je verwachtingen en wensen.

Er is inderdaad sowieso een niveauverschil tussen verschillende kinderen. Maar op hun leeftijd 7 jaar en oudste 10 jaar, kunnen (zelf al zouden ze betere techniek, talent, … hebben ) de jongere gewoon fysiek niet mee met de ouderen. En jullie zijn samen begonnen met skiën. Bij ons skiën de ouderen al 2 jaar langer. Dus langer skiën en fysiek sterker … er is echt een groot verschil, geloof me maar. En blijft het feit dat je dit niet kan testen op een piste van enkele meters met quasi geen hellingsgraad. Is het ook niet vreemd als je al vier jaar naar dezelfde skischool gaat, ze nog niet weten welk niveau onze kindjes hebben?

Eigenlijk is dat ook maar een detail. Het gaat ook over de lessen zelf, heel de organisatie, …

En je oplossing van privé-lessen: Daar hebben ze niet genoeg leraren voor. Hebben we al geprobeerd en ze verwijzen dan door naar de gewone lessen.

De reguliere skischool in het gebied waar wij naar toe gaan biedt ook geen privelessen in de vakantieperiodes maar er zijn ook een paar leraren die juist alleen maar priveles aanbieden. Als ik het skigebied waar jullie naar toe gaan google zie ik deze staan http://www.tonis-schischule.at.

En ik snap het probleem heel goed. Ik hou ook helemaal niet van niet handig georganiseerde dingen.

Plaats een reactie