Uitbreiding Ifen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kleinwalsertal - Oberstdorf

Wat betreft de nieuwe stoeltjeslift op Ifen: deze heeft een goede capaciteit (en comfortabel door stoelverarming en kap) en wachttijden waren minder dan 10 minuten, zeker die vrijdag was het druk omdat de andere pistes nog niet open waren (ondanks dat 2 dagen eerder bijna 50 cm was gevallen).

Maar het KWT gebied is voor mij te veel versnipperd, prima voor een short stay, maar het gereis tussen de skigebieden per bus vind ik maar niets…

Chonn op 11 jan 2017 22:32

@Chonn, denk dat je een beetje pech hebt gehad. Is normaal een ritje van dik 5 min. Het beperkt openen van pistes na, in onze ogen, forse sneeuwval komt mij bekend voor. Heb hier in 2015, toen opening Ifen ook lang op zich liet wachten, een mail gestuurd naar plaatselijke VVV. Antwoord was toen dat er geen kunstmatige besneeuwing was in Ifen. Ik meen dat ze daar nu ook in hebben geïnvesteerd. Zelf denk ik dat het ook met de samenstelling van de ondergrond te maken heeft. Die is in Ifen erg rotsachtig en dan heb je nu eenmaal meer sneeuw nodig dan op een grasalm.

De drukte in en rond het weekend heeft overigens nog een extra reden en dat zijn de dagjesmensen uit Duitsland.

Wat vond je overigens van KWT en Ifen in het bijzonder?

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

@Tessavanderpoel

Onderaan heb je nu de keus uit de nieuwe Olympiabahn en de oude “A Ifenbahn” (2-zits stoeltjes), ze zijn overigens ook van plan de " A Ifenbahn" te gaan vervangen door een niewe gondellift. Zie: http://www.seilbahn.net/sn/index.php?i=60&kat=1&news…

De huidige situatie op Ifen is dus:

null

@Peter30 Ik ben niet zo onder de indruk van KWT, Ifen heeft wel leuke rode en zwart pistes, waar ik overigens alleen de IF1a en de IF2a en IF2b heb geskied omdat de rest dicht was, IF6 vind ik niet zoveel aan, te veel vlakke delen, welk leuk door het bos. Maar prima om een dagje te skiën (als het niet al te druk is)

Heuberg: leuk voor beginners, en families met kleine kinderen, overigens

Söllereck: ook leuk voor beginners en families met kleine kinderen, maar weinig uitdaging voor gevorderden (de rode pistes niet geskied omdat die dicht waren)

Nebelhorn: leuke rode 7 dalafdeling, maar je moet zoveel lopen om bij de gondel te komen dus die doe je alleen als je stopt. Bovenin de 1a, 3 en 2 niet zo spannend en relatief kort, de zwarte 1 en zwarte 6 naar het middenstation Seealpe waren niet open, en kan ik geen oordeel over geven. De korte zwarte 5 was open maar wilde ik niet af met mijn zoontje die dat nog niet durft.

De Fellhorn/Kanzelwand: is denk het meest interessant voor gevorderde skiërs maar ben ik niet geweest vanwege de voorkeuren van mijn familileden, bovendien waren maar weinig pistes open toen wij er waren.

Al met al: leuk voor een short ski met familie met kleine kinderen (wij hebben hier 4 1/2 dag geskied), maar de lift infrastructuur mag wel wat moderner. Het is wel lekker dichtbij.

Ik hou zelf van flinke tochten maken (liefst gewoon met de pistes en liftinfrastructuur) en dat is in KWT niet mogelijk… Maar goed ik sluit niet uit dat ik met mijn familie toch weer een keer een short ski ga houden in dit gebied :-)

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

In 2021 wordt er het Wereldkampioenschap Nordisch in Oberstdorf gehouden. Men wil dan alles modern en compleet hebben. Het KWT zal daarin meegenomen worden en zal ook zelf niet willen achterblijven. Komt dus helemaal goed aldaar, met volgend jaar ook de nieuwe Gondellift op de Ifen. Meest logische daarna lijkt mij dan een verbindingslift van het bergstation Parsennbahn naar het dalstation Olympiabahn/Auenhütte.

Alternatief; de Parsennbahn doortrekken naar de Mulde en vandaar uit de verbindingslift, maar dat lijkt mij dan op veel protest gaan stuiten.Tevens zou ook de Gleitwegen naar en van Mittelberg verbeterd moeten worden en een renovatie van de Walmendinghornbahn zou ook geen luxe zijn. Dan krijg je een heel redelijk skigebied.

*bericht bewerkt door Frank66 op 12 jan 2017 22:02

@Frank66: ben benieuwd of ze inderdaad ook een verbindingslift gaan maken van Parsenn naar Olympiabahn, zou wel schelen :-)

*bericht bewerkt door Chonn op 12 jan 2017 23:04

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

Plaats een reactie