Napapijri rainforest winter geschikt voor skiën?

Hallo allemaal,

Ik heb zojuist de Napapijri rainforest jas binnen gekregen. Hij zit heerlijk en ziet er ook nog is goed uit. Nou voelt hij niet heel dik aan en weet ik dat de jas een waterkolom heeft van 3000 mm. Doordat die met fleece gevoerd is denk ik dat die zeker tot -10 warm genoeg is, alleen zag op dat met veel zitten etc. een 5000 mm waterkolom eigenlijk aan te raden is. Nou ben ik een skiër en zit ik dus niet zo vaak op de grond, maar toch vroeg ik mij af of er mensen zijn met ervaringen met deze jas?

Alvast bedankt! :)

Met de huidige temperaturen warm genoeg. ;)

Die heb ik ook! ga hem 2de week van kerstvakantie testen.

Eventueel gewoon met laagjes combineren. Thermoshirt eronder, pully erbij en je hebt het warm zat. Ik doe hetzelfde, met een hardshell jas zonder enige voering, en heb het zelden koud. Nou is dat persoonlijk natuurlijk, maar met verschillende dikten van laagjes kom je een heel eind.

Goeie winterjas, maar geen goede skijas. Ik heb hem nu zes weken gebruikt en ben hem eerlijk gezegd kotsbeu. Ik krijg nu gelukkig een Schöffel jas van de reisorganisatie waarvoor ik werk.

Nadelen

  • Geen zakken behalve de grote borstzak. Maar ik vind het vervelend wanneer daar veel gewicht in zit. Voor een pisteplan is het oké, maar bijvoorbeeld een goggle is vervelend. En verder geen enkele zak in de jas waardoor je altijd verplicht bent om een rugzak mee te nemen.
  • Geen ventilatieritsen. Op koude dagen is de jas dik oké, maar op warme dagen heb ik toch echt nood aan wat ritsen om m’n lichaam wat te laten afkoelen.
  • Geen sneeuwremmers wat voor skiers die vaker vallen en snowboarders niet zo handig is.
  • Geen zakje voor een skipas. Een zak in de mouw is echt een must voor een skijas vind ik. M’n moeder is gelukkig nogal handig en heeft zo’n zakje voor mij gemaakt.
  • Dat aan- en uitdoen langs de zijkant is soms nogal vervelend. Je kan ook je jas niet gewoon open laten wanneer het te warm is.

Voordelen

  • Warme, waterdichte en knusse jas.

Bedankt voor jullie reacties en goed om te lezen dat die wel warm is. De skipas stop ik gewoon in die zak op de buik, klein beetje draaien en het poortje gaat open… Verder draag ik altijd een rugtas met skiën dus dat gaat wel goedkomen! Zelf heb ik het gevoel dat de bovenste rits wel redelijk ver open kan voor als het warm is, en anders heb ik altijd nog een andere jas bij mij! Ben benieuwd naar jouw ervaring @timvanhelmond

net terug van een week skiën in val thorens, warme en koudere dagen gehad. Warmere dagen heb je 2 ritsen die je open kan zetten en dat zorgt zeker voor genoeg verkoeling (zolang het niet 15 graden wordt). Op de koudere dagen (-5°) heb ik het niet koud gehad, ik droeg onder de jas alleen een poolie. Wel zijn de uiteinde van de mouwen minder, geen klittenband of iets in die richting, dus ik raad ‘over the cuff’ handschoenen aan, die kan je dan gewoon helemaal over de jas heen dragen. Skipas heel de vakantie in mn broekzak gehad, werkt perfect verder draag ik ook vaak een rugzak, dus heb ik geen problemen met 1 zak te hebben.

Plaats een reactie