Ski's

Ik ben van plan om nieuwe ski’s te kopen voor volgende week te gaan skien . Ik ski al 30 jaar, goede techniek en houd ook wel van snelheid.Ik ga wel nooit off piste. Volgens testen zou de Volkl SC UVO Efficiency geschikt zijn of eventueel ook de Atomic Cloud Eleven XT maar daarover heb ik al gelezen dat ze bij hogere snelheid niet stabiel zijn… Iemand suggesties ?
Alvast bedankt !

Hoe zwaar en lang ben je? En hou je van korte of lange bochten? Energiek/agressief skiën of eerder wat lui/cruisend?

Er zijn heel veel opties, dit helpt om de lijst wat korter te maken. Al was het maar een lijstje om wat ski’s uit te proberen de komende skireis, dan kan je zelf ervaren hoe ze skiën voordat je een paar honderd euro uitgeeft.

Wat is een hogere snelheid?
30 km/uur
50 km/uur
100 km/ uur

Hoe zwaar en lang ben je? En hou je van korte of lange bochten? Energiek/agressief skiën of eerder wat lui/cruisend?

Er zijn heel veel opties, dit helpt om de lijst wat korter te maken. Al was het maar een lijstje om wat ski’s uit te proberen de komende skireis, dan kan je zelf ervaren hoe ze skiën voordat je een paar honderd euro uitgeeft.

GiGi op 16 dec 2015 16:20

Ik ben 1.60 m en weeg 56 kg . Ik hou iets meer van korte bochten maar wissel af met lange bochten . Mijn skitstijl is eerder energiek te noemen .

Volgens mij definitief een slalom ski.

Ik denk dat je op een unisex ski als de Fischer RC4 Superior Pro in 155 of de Atomic Redster XTI in 157 heel lekker skiet.

Damesski’s voor op de piste heb ik geen ervaring mee, maar ik denk dat je die ook een beetje slap zou vinden.

Je vraagt het me niet. Maar het is een prima keuze @GiGi @Caike Ik zou zeggen doen helemaal mee eens.

@Caike: de Völkl SC UVO efficiency die je noemt zou prima passen lijkt mij.

Mocht je wat harder willen werken: de Völkl racetiger SL speedwall UVO (dankzij de marketing jongens een flinke mond vol). Dit jaar in een van de skitests verkozen tot de fijnste SL ski.

Beiden in 155 cm.

Volkl racetiger nog nooit van gehoord @Chonn

@Caike wat is de reden dat je voor de Racetiger SC uvo Efficiency een voorkeur hebt en niet de ’ gewone’ SC uvo ? Overigens ski ik zelf met veel plezier op de Racetiger RC uvo 2014/2015 sinds vorig jaar. En de Atomic Redster XTI zou ik op dit moment ook weleens willen uitproberen :-)

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

@Lawine :-)

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

Als ik je verhaal zo lees dan past een slalomski het beste bij je. Voordat je over gaat tot aanschaf, ga testen en lees je goed in! Huur bijvoorbeeld de Atomic Redstar XTI eens. Heb hem zelf nog niet geskied maar vriendin van mij wel en die was zeer enthousiast (heeft ook 20 jaar + ervaring en skiet ook 99% op de piste).
Kijk bijvoorbeeld eens hier voor wat resultaten van diverse skies: http://worldskitest.com/en/results-tests-and-evaluations…

Chonn, Wat is het verschil tussen de Völkl Racetiger SC uvo Efficienty en de gewone Sc uvo ?
al op voorhand bedankt voor uw antwoord
Grtjs Ron

Plaats een reactie