Snowboard bestellen. Via internet of in de winkel?

Beste snowboarders,

Ik ben 19 jaar en heb ondertussen 6 weken snowboardervaring, de eerste 4 weken heb ik les gehad en kom met alle gemak van elke piste af.
Ik ben 70 kg en rond de 1,80 lang en ben op zoek naar een flexibel allround snowboard + bindingen, (ik hou namelijk van offpiste en freestyle)
Max 400 euro, hebben jullie tips? zo ja welk board en waarom zou ik deze aan zou moeten schaffen.

PS. is het verstandig om naar een winkel te gaan om mijn vragen te laten beantwoorden of toch online bestellen?

400 euro voor alleen het board of incl. bindingen? Scheelt namelijk nogal in je keuze.

Inclusief bindingen (mag ook iets meer zijn)

Ik zou naar een winkel gaan, tenzij je zelf al precies weet wat je wilt. Ik weet niet waar je woont, maar er zijn diverse goede snowboardwinkels in Nederland waar uitstekend advies gegeven wordt. Afgaand op jouw voorkeuren kun je het beste voor een All-mountain board gaan, op bijvoorbeeld http://thegoodride.com/ kun je al een mooie selectie maken. Ik ga zelf al meer dan 18 jaar naar Cellblock in Utrecht, de eigenaar Frank is zeer kundig en verkoopt jou alleen iets dat ook echt bij jou kan passen. Succes in elk geval!

@marijnt dank voor je reactie ik zal binnenkort een kijkje nemen bij cellblock in Utrecht is voor mij goed berijkbaar! Dank.

Ook niet ver daar vandaan heb je Topsurf in Vinkeveen. Daar heb ik vaak boards e.d. gekocht en altijd afhankelijk van wat ik kon betalen. Tevens verkochten ze ook altijd iets wat bij je paste en zijn ze niet bezig om het duurste aan te smeren.

Eerst skier, toen snowboarder en nu weer skier

Als je nog niet weet wat je wil zou ik inderdaad naar de winkel gaan, maar dan wel eentje die weet waar die het over heeft. Ben ook wel fan van Revert95 in Haarlem, maar weet niet hoe ver dit voor jou is.

En weet je het wel kun je lekker koopjes speuren op internet. Mijn kerstcadeautje is ook net per post gearriveerd :D

Dank voor de reacties! ik ga hoogstwaarschijnlijk binnenkort naar Vinkeveen of naar Utrecht (lekker dichtbij). Komt helemaal goed

In een goede winkel advies vragen. Elk merk heeft wel een lekker boardje geschikt voor all mountain met een medium flex. Gezien je wens om ook te freestylen zou ik naar een (hybride) rocker kijken om lekker te kunnen draaien. gezien je budget ook vragen naar overjarig, vaak veranderen modellen niet zo heel veel.

Heerlijk die nuttige info in de forum, dank hiervoor! @Easyrider Ik zal er zeker naar vragen.

Het is een Jones Mountain Twin geworden! super blij!

Goede keuze @Jarinvergeer! Heb ik ook vorig jaar aangeschaft. Is een heerlijk board. Veel plezier ermee.

Het is een Jones Mountain Twin geworden! super blij!

jarinvergeer op 10 jan 2016 18:11

Een top-boardje wat mij betreft. Heb je deze zelf uitgezocht of is deze je geadviseerd in een shop?

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Het is een Jones Mountain Twin geworden! super blij!

jarinvergeer op 10 jan 2016 18:11

Een top-boardje wat mij betreft. Heb je deze zelf uitgezocht of is deze je geadviseerd in een shop?

Sneeuwbaard op 10 jan 2016 19:34

Ik ben bij Topsurf in Vinkeveen geweest, ze hebben me daar geweldig geholpen en de goede richting opgestuurd. Aankomende vrijdag uitproberen in Winterberg als er hopelijk sneeuw ligt.

zeker een top board! ;)

@jarinvergeer goede keus! Echt een top plank, veel plezier ermee!

Plaats een reactie