Hopelijk wel sneeuw in februari.

Misschien maak ik me druk om niks maar wij gaan begin februari naar Söll en ik ben er nu al ziek van dat er momenteel alleen kunstsneeuw ligt. Het ziet er niet uit!! Ik weet dat ik pas over 7 weken ga en er kan nog veel gebeuren maar mijn humeur is de laatste tijd echt heel slecht. Ik hoop snel beter nieuws te lezen… :-( Wie kan me een beetje oppeppen?

Ik Februari ligt er veel sneeuw .
Voor nu wensen we iedereen helaas een groene Kerst.
Voel je je al beter!

@triezzzze Een slechte kerststart is niet heel raar. Maar een sneeuwloze voorjaarsvakantie is echt heel bijzonder. Ik zou me nog geen seconde zorgen maken eerlijk gezegd. Die sneeuw die gaat echt wel vallen.

Click. Click. Peace

Ook begin februari?? Ik maak me al zo druk de hele tijd ;-) tja… Zo ben ik denk ik…

Kijk maar eens naar vorig jaar, toen was ook een slechte kerststart en zaten wij de eerste week van Februari in Solden en hebben we werkelijk een hele week sneeuw gehad dus ik zou me niet te druk maken als ik jou was ;-)

Ik ga 19 januari naar Gerlos, ook een lager gebied, maar ik maak me nog geen zorgen, die sneeuw komt echt wel!

Ik ben al wat meer gerust gesteld :-) Ik ben gewoon zo toe an winter en aan sneeuw!! En van het weer in Nederland word ik ook niet veel vrolijker!

Het gaat niet meer sneeuwen dit seizoen! We moeten allemaal onze vakantie annuleren en gaan waterskiën!

Lekker postief… ;-) @Mathijs!

Hopelijk sneeuw in februari??? Hoop rond de jaarwisseling al, het liefst rond de kerst. ;-)

Niet overdrijven hé jongens.

IK WIL GEWOON SNEEUW! (net als iedereen hier) :-D

Het was vorig jaar nog slechter dan het nu is en het is ook vorig jaar best goed gekomen.

Voor de nagelbijters heb je ook nog zoiets als sneeuwzekere gebieden. ;)

Ja, daarom zijn wij vorig jaar met de kerst naar Kaprun gegaan… maar omdat in de omliggende gebieden te weinig was gevallen, kwam iedereen naar Kaprun!!! Niet normaal zo druk op de pistes. Kon niet even lekker snowboarden, was alleen maar mensen aan het ontwijken!

Ja, daarom zijn wij vorig jaar met de kerst naar Kaprun gegaan… maar omdat in de omliggende gebieden te weinig was gevallen, kwam iedereen naar Kaprun!!! Niet normaal zo druk op de pistes. Kon niet even lekker snowboarden, was alleen maar mensen aan het ontwijken!

triezzzze op 17 dec 2015 15:49

Bekend probleem hier (Kaprun)… als het een klein beetje kan, kom NIET met Kerst of Oud en Nieuw. Vandaag sneeuwt het overigens, heerlijk!

Haus Gassner in Niedernsill

Ooh… sneeuw!! HEERLIJK!!! Hier in Nederland is het 14 graden!!! :-(

Nou… ik ben ook nog aan het wachten om te boeken in Italie voor periode 20-24 januari.
De opties zijn Monte Rosa, Bardonecchia en Madesimo.
Is dat ook ongegronde vrees?

Eind januari in Italië kijkt mij idd ongegronde vrees.

Nou nou, al weken een verpest humeur omdat er nu nog geen sneeuw ligt en jij in februari (pas) gaat?! Mensen die dagelijks met jou omgaan moeten het zwaar hebben ;). Misschien ligt er tegen die tijd wel 4.60 meter en kunnen ze het bijna niet aan. Gaat de stroming op de schop en wekenlang alleen maar “slecht” weer :P. Slecht in Nederland en goed, dus sneeuw in de Alpen. Gewoon relativeren, we kunnen gelukkig niks aan het weer veranderen. In de zomer wil ik ook het liefst 26-28 graden met zo nu en dan flink onweer en regen voor de tuin, maar dat gebeurd ook niet altijd ;)

Not all who wander are lost

Lekker postief… ;-) @Mathijs!

fvanveer op 17 dec 2015 15:02

Ironie aan de dag leggen is soms wel nodig ;)

Ja, daarom zijn wij vorig jaar met de kerst naar Kaprun gegaan… maar omdat in de omliggende gebieden te weinig was gevallen, kwam iedereen naar Kaprun!!! Niet normaal zo druk op de pistes. Kon niet even lekker snowboarden, was alleen maar mensen aan het ontwijken!

triezzzze op 17 dec 2015 15:49

Dat mensen hierover nog verbaasd zijn? Bij slechte sneeuwcondities en later in het seizoen is er één ding dat je niet mag doen: naar de gletsjer gaan. Iedereen redeneert zo, waardoor het heel druk is. Je bent beter af in een skigebied met wat minder sneeuw ligt.

@triezzzze: Herkenbaar verhaal! Februari is nog ver in meteo-termen. Gewoon de webcams vermijden en het komt goed ;)

En anders gaan we met @Bram_DC mee op de rollerbaan waar we alle twee fan van zijn.

Nu gun ik iedereen die zich zó ver van tevoren al zenuwachtig maakt een hoop sneeuw. Bij voorkeur een metertje of twee op dag van aankomst :P

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Nou ik ga over 3 weken maar zou maar AL te graag met je willen ruilen kwa datum, ik fietste vandaag met mijn winterjas aan en ik zweette me kapot, en dan loop ik te vloeken en te tieren naar dit tfdhfb weer!!
De niet wintersporter geniet ervan die hebben niets met kou en sneeuw zoals wij maar ik ben echt prikkelbaar en krijg er gewoon hoofdpijn van met deze temperaturen die maar niet op lijken te houden tot ver volgende week!
Dat houd in dat ik nog maar 2 weken heb met kans op sneeuwval…het zou toch ffing niet te filmen zijn als je 9 januari op wintersport gaat zonder sneeuw…dat is nog nooit gebeurt…
Maar ik blijf hoop houden ik kan het gewoon niet geloven dat er tot bijna half januari geen sneeuw meer gaat vallen!
Ik denk wel dat dit jaar voor heeeeeeeeel veel wintersporters er iets zal knappen in hun hoofd kwa boeken vooraf.
Ik ga in ieder geval nooit meer begin januari op wintersport wat er ook nog staat te gebeuren ik kan niet met deze spanning omgaan :P, sneeuwloze wintersport is echt een ware HEL voor mij als kilometervretende boarder :(

@freerider: ik ben het meer dan 100% met je eens!!! Je haalt de woorden uit mn mond… ik voel me precies zo!!! Sterkte en hoop dat er snel sneeuw gaat vallen voor jou, voor ons!!!

En anders gaan we met @Bram_DC mee op de rollerbaan waar we alle twee fan van zijn.

Hooykaas op 17 dec 2015 19:25

@Hooykaas: Stel je voor dat de Zillertal Arena of de Trois Vallées uit honderden kilometers rollerbaan zouden bestaan!

En wat een stroom dat zou kosten.Die oneindige afdaling.
Save the planet

Wat dacht je van een “Portable Slope”
Kan je skiën en snowboarden waar je maar wilt!
Bij deze verplaatsbare skibaan kan de draairichting van de band omgedraaid worden waardoor deze ook geschikt is voor uphill sporten zoals wielrennen, hiken,langlaufen etc.
(Grapje)

First World Problem #1: niet genoeg sneeuw op je vakantie.
Da’s bijna net zo erg als oorlog in verweggistan waar dinges van 4hoog achter naar toe gaat.
##relativeren

Het komt niet meer goed, El Nino heeft ervoor gezorgd dat er dit seizoen geen sneeuw meer valt in de Alpen. Denk dat gebieden als Skiwelt het seizoen begin februari zullen beëindigen

Gang is alles

Zo… dat klinkt positief… Ik ga ervan uit dat er in februari geskied kan worden. Hoe, dat is nog de vraag.

Ik ga ook tweede week van januari, maar maak me niet echt veel zorgen eigenlijk. Er kan nog vanalles gebeuren. (Maar ik kijk wel bijna dagelijks naar webcam en sneeuw hoogte)

Pff wat een paniek… Wanneer je een vertrekdatum heb van 2 weken of meer vanaf nu hoef je je nu sowieso nergens druk om te maken. Het kan makkelijk dat je over 2 weken niet bij je verblijf kan komen omdat alles dicht is vanwege teveel sneeuwval

Born to Ride

Plaats een reactie