Skigebied voor 3 beginnende kinderen

Hallo,

Wij zijn op zoek naar een rustig skigebied waar we in de krokusvakantie terecht kunnen met drie beginnende kinderen tussen 4-8.
Onze voorkeur gaat naar Zwitserland-Oostenrijk
Een skischool voor de allerkleinsten en/of eventueel de mogelijkheid tot opvang/animatie zouden handig zijn.
We willen graag de drukke skigebieden vermijden, maar zoeken een gebied waar we als ouders toch wat variatie hebben om een weekje te skieën.

Heb al wat opzoekwerk gedaan en dacht aan:

  • Meiringen-Hasliberg (CH), lijkt rustig en kindvriendelijk
  • Serfaus-Fiss-Ladis (AT), lijkt me ideaal voor kinderen maar vrees drukte?

Iemand andere voorstellen?

Alvast bedankt!

Disentis Zwitserland lijkt mij wel iets voor jullie.

Ik denk dat Hochzeiger misschien wel iets voor julie is.
Kinderen tot 10 jaar krijgen een gratis skipas als de ouders beide een pas hebben.
Het is geen groot gebied,maar wel gevarieerd,best leuk voor een week.

peet3972

Grachen - Zwitserland
Aussois - Frankrijk

Heb op beide locatie’s met veel plezier geskied. Grachen heeft mijn voorkeur met kleine kinderen, aangezien je dichtbij de kinderwei blijft. Ook is er een restaurant puur voor kinderen, opvang, etc

Brandnertal en wildkogel arena zijn allebei leuk met jonge kinderen. De drukte in de voorjaarsvakantie in Brandnertal valt erg mee. Wij hoeven nooit lang te wachten bij de liften.

Succes met zoeken in deze periode. Waarschijnlijk zijn alle betaalbare en goede locaties al weg.

Skizoeker: ik weet dat we laat zijn, maar ik heb toch nog heel wat mogelijkheden gezien.

Alvast bedankt voor de tips!
Zijn er ook mensen met ervaringen in Meiringen of Fiss-Ladis ?

@Skizoeker
Het is inderdaad wel een beetje laat om nu nog een wintersportvakantie in de drukke krokusweek te boeken. Veel mooie en betaalbare accomodaties zijn al weg, maar aan de andere kant, er zijn zoveel skigebieden en zoveel accomodaties, je vind altijd wel een geschikt chalet/appartement/hotel dat aan je eisen voldoet.

The mountains are calling

Les Gets is trouwens ook een ontzettend mooie plek voor een wintersportvakantie met kinderen. Het is niet zo massaal, maar je hebt toch een groot skigebied voor de deur liggen (Les Portes du Soleil). Les Gets ligt dan wel niet in Oostenrijk of Zwitserland, maar is misschien ook nog wel een opties. Veel succes met boeken.

The mountains are calling

@iefdw
Ik (49) kom al vanaf mijn 4e jaar in Fiss. Het is jammer om te zien dat heel veel ‘‘dorpjes’’ (noodgewongen) doorgeslagen zijn in het commerciële. Het skigebied S-F-L is prachtig; de voorzieningen voor kinderen (Bertha’s) zijn prima en veel NL leraren aanwezig tijdens de vakanties.

Mijn zoontje (8) is er met 3 jaar begonnen maar nadat ik afgelopen Krokus de kinderen om 10.40 u nog bij het dalstation in de rij zag staan (aanvang lessen 10.00 u) is voor mij het emmertje vol. S-F-L is mijns inziens slachtoffer geworden van zijn eigen succes waardoor wij het voortaan tijdens schoolvakanties zullen mijden.

Succes met je zoektocht.

wij gaan nu voor het 5de jaar op rij naar Kleinarl. Wij vinden de skischool in Kleinarl erg goed en kleinschalig. De kinderen beginnen in het dal met de les. Veel NL skileraren.

Ik vind Vella in Graubunden Zwitserland heel leuk. Hotel Pellas aan de piste.

Lofer
Rustig, gezellig, goedkoop en heel goede skischolen. Lift direct vanuit het centrum en piste tot op loopafstand van de accomodaties is ook prettig.

Alle Bäume sind nu Gummibäume :-)

Hallo,

Berwang, leuk gebied met kinderen. Voordeel is : 900 km vanaf utrecht, fijne skischool, klein gebied, sneeuwzeker, betaalbaar.
Wij zijn daar meerdere malen geweest toen de kinderen nog jong waren, inmiddels zijn ze bijna volwassen, maar hebben nog vaak leuke herinneringen aan de eerste ski ervaringen. Het is ook heel overzichtelijk gebied,

Het hangt er een beetje vanaf hoeveel je zelf wil skieen, maar volgens mij zijn Berwang en Lofer wel de goede tips voor een vakantie met 3 kleine en beginnende kinderen. Lofer ken ik zelf niet, maar heeft wat meer kilometers denk ik, terwijl Berwang natuurlijk wel dagtripjes naar d Zugspitze, lermoos of Ehrwald mogelijk maakt. Ik weet niet of dat handig is met kinderen.

Ik heb zelf leren skieen in Berwang (na een paar lessen in Duitsland). Prima gebied, niet druk, redelijk wat afwisseling en je komt elkaar altijd wel weer tegen. Zeker bij de rastkopf (volgens mij), bij de 2 zitter is het wel wat uitdagend. In de vakanties zal het vast wat drukker zijn.

SFL zou mij, met kinderen die niet of nauwelijks kunnen skieen, wellicht iets te groot lijken.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Heb je al een vakantie geboekt?
Zo ja, naar welk skigebied ga je? @iefdw

The mountains are calling

Hochkönig! Erg kindvriendelijk en ook de kans om zelf te skiën, aangezien het 120 km omvat! Zelf geef ik les in het Hinterthal: een klein en familiar dorp. :)

@Ole2000

Ik heb de details opgezocht over alle skigebieden die men hierboven aangeraden heeft.
Ontknoping volgt deze week.

Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar Hochzeiger, Berwang, Obersaxen, Damuls.

Maar ook Meiringen-Hasliberg.
Maar daar heeft nog niemand iets over gezegd. Zijn er mensen die hier al geweest zijn??

@iefdw

Als je naar Damüls gaat kijken neem dan de optie Faschina mee in je overweging. Sowieso top voor de kids!, geen wachttijden bij liften, piste voor de deur en in 3 minuten zit je in Damüls.

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Kijk eens naar Waidring (steinplatte) Wij komen er ondertussen al 11 jaar. Mijn zoon (en zijn nichtjes en neefjes) heeft daar skien geleerd.

Wij vinden het ideaal met kinderen. En de skischool is ook heel goed.

Ik kan het van harte aanbevelen.

Geniet van elke dag, het leven is al kort genoeg!

De beslissing is gevallen…

Ondanks al jullie interessante tips hebben we toch gekozen voor Meiringen-Hasliberg (CH).
Het was een nek aan nek race tussen Berwang en Meiringen
Het was inderdaad niet meer zo makkelijk om met ons reisgezelschap nog een passende locatie te vinden.
In Hasliberg hebben we op de valreep nog een pension gevonden dat vlak aan de lift gelegen is.

Hopelijk is het een meevaller. Indien niet, heb ik aan de hand van jullie tips heel wat informatie opgestoken om mee te nemen naar volgend jaar!

Een review volgt nog…

@DavidW Dat hoor je niet vaak dat Disentis Zwitserland aanbevolen wordt.Schijnt een prachtig gebiedje te zijn…Overgens mijn ski’s worden daar gemaakt.Ik moet er nog altijd heen om een rondleiding te krijgen in de fabriek (atelier )
@Frank18 Ja je hebt helemaal gelijk met Fiss inderdaad erg jammer.Helaas is het de trend tegenwoordig en zal andere dorpjes ook gaan treffen.

Laatst een foto gezien in een boek Sankt Moritz 1960 tijdens de Kerstdagen en oud en nieuw met hooguit 8 man op de piste

Ik zou het Pitztal aanraden, 3 verschillende gebieden, maar met beginnende kinderen heb je genoeg aan 1. Het is rustig, ruim en overzichtelijk, ligt in Oostenrijk. serfaus fiss Ladis zou ik niet doen ,te druk, groot. Zelf heb ik geleerd skiën in pitztal met Nederlandse lerares.

Gotta go fast

In Pitztal zijn we een tiental jaar terug geweest. Wat mij betreft een prachtig gebied!
Alleen heeft mijn vriendin er een slechte herinnering aan, omdat het er toen ijskoud was en een deel van de piste vrij vroeg in de namiddag al uit de zon was. Er waren toen ook nog veel sleepliften.
Ik heb inmiddels gezien dat er ondertussen héél wat veranderd is op gebied van liften en het bergrestaurant.

Jammer dat je hochzeiger(Pitztal) niet heb gekozen.
Ik zou het zeker volgend jaar een keer proberen,het is echt de moeite waard.
Als je gaat probeer een accommodatie te boeken,boek dan in Kaitanger.
dit wijkje ligt vlak bij de lift,lopend 5 a 10 min.
De verhuurders hebben allemaal een skikast waar je je spullen kan laten.
En wat de zon betreft,die is er de hele dag,als die schijnt natuurlijk(vaak wel).
En het is ook een super prijs /kwaliteit verhouding.

Veel plezier in meiringen

peet3972

De beslissing is gevallen…

Ondanks al jullie interessante tips hebben we toch gekozen voor Meiringen-Hasliberg (CH).
Het was een nek aan nek race tussen Berwang en Meiringen
Het was inderdaad niet meer zo makkelijk om met ons reisgezelschap nog een passende locatie te vinden.
In Hasliberg hebben we op de valreep nog een pension gevonden dat vlak aan de lift gelegen is.

Hopelijk is het een meevaller. Indien niet, heb ik aan de hand van jullie tips heel wat informatie opgestoken om mee te nemen naar volgend jaar!

Een review volgt nog…

iefdw op 27 dec 2015 02:46

Meiringen is geweldig leuk met kinderen. Zeer goede skischool. Bij het middenstation is een verhuur met betaalde lockers (wel op tijd bij zijn). Ideaal voor reservespullen, en vooral sneeuwlaarsjes als ze in de middag willen spelen in plaats skiën. In de middag organiseerde de skischool voorheen leuke activiteiten. Tuben of tokkelen. Weet niet of ze dat nog doen.
Bij het middenstation, naast de skischoolverzamelplaats is ook een leuke speeltuin en sleeweide, die je vanaf een van de terrassen goed kunt zien.
Een gondeltochtje hoger start een leuke rodelroute die ook met kleintjes goed te doen is. Daar is trouwens een verwarmde picknickruimte.
Meiringen zelf is een oud dorp. Redelijk sfeervol, vergeet niet bij de bakker merinques te halen!
Meiringen is voor de volwassenen redelijk. Het heeft mooie afdalingen, maar ook wel wat prikstukken.
Oh ja, in het dorp is een pub. Met een tafelvoetbal… Leuk voor een familiecompetitie!
Ik ken waidring niet, maar ik denk dat je met meiringen een prima keuze hebt gemaakt.

Wij gaan ook de eerste keer naar meringen, en ik vermoed zelfs in hetzelfde hotel, aan het middenstation in reuti, das hotel panorama. Ook wij zijn benieuwd naar dit gebeid, hopelijk valt alles goed mee, sneeuw is er voor de moment alvast voldoende :-)

Een deel van ons gezelschap zit idd in hotel panorama :-) wij zitten 200m verder. Gaan jullie ook in de week van 6 tot 13/2? @Stephke3

Inderdaad, wij gaan met een groep van drie gezinnen, en alle bijhorende kids die in de skischool les zullen volgen

@Stephke3 Dan zullen we elkaar ongetwijfeld tegenkomen :-) . Onze kinderen zijn ook ingeschreven in de skischool. Nu nog bang de weerberichten afwachten… Mag wat kouder worden

Plaats een reactie