Skicircus Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn 18-12-'15 t/m 23-12-'15

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn

Iets later dan verwacht, maar dan nu het verslag van de laatste dag, dag vier! Deze dag heb ik niet zoveel gesnowboard en ben ik vooral meegegaan met een groepje voor de gezelligheid. En wat was het gezellig! Het weer was zoals de eerste en de tweede dag perfect, volle zon en heerlijke pistes. Rond één uur werden de pistes wel wat minder. De dag van vandaag bracht het dorpje Leogang, de enige plaats waar ik deze vakantie nog niet geweest was. Genoeg tekst, tijd voor de foto’s!

null

Bovenop de Grosser Asitzkopf.

null

De Sportbahn 2000 6er met de Leoganger Steinberg op de achtergrond.

null

Het dal waarin onder andere Saalfelden en Zell am See in liggen is bedolven onder bewolking.

null

Heerlijke pistes!

null

Ook de Kitzsteinhorn lag er zonnig bij.

null

De Wildenkarkogel vanaf de Kleiner Asitzkopf.

null

Je zou maar daar wonen. Dan heb je vast en zeker een geweldig leven!

null

De afdaling tot het middelstation van de Asitzbahn.

null

Onze laatste lunch. Hierna hebben we nog even lekker in de zon gezeten. We hadden ook nog een leuke verrassing voor de ober die echt heel vriendelijk was. Vorig jaar (alleen Leogang was toen goed) gingen we ook elke dag eten bij de Alte Smiede, was deze ober ook elke keer onze gastheer. Nog steeds vriendelijk en een super service. Met onze groep (waren toen op dat moment met ongeveer acht man) hebben we hem een fooi gegeven van rond de tien euro. Ik heb nog nooit zo’n verbaasd maar gelukkig persoon gezien. Dit restaurant is echt een aanrader!

null

En toen waren we nog over met vijf mensen, allemaal boarders.

null

Ijsplaat + smalle piste door wedstrijdbaan = netduiken! Gelukkig moest ze er zelf ook keihard om lachen en konden we zonder verwondingen verder.

null

Selfie bij bij het dalstation van de Almbahn 4er.

null

Wat een triest beeld is dit eigenlijk…

null

Het laatste deel van de afdaling sleeën ging niet helemaal goed. Wat een dag zeg, echt veel gelachen!

null

Gelukkig heb ik deze vakantie niet onder zo’n laag bewolking gezeten.

null

Leogang voor een deel in de bewolking.

null

De schade aan mijn snowboard valt nog reuze mee deze vakantie, het is namelijk wel eens erger geweest.

null

Denk hier een dikke sneeuwlaag bij en je hebt een nog mooier beeld.

null

Blik richting de Glocknergruppe vanaf de Grosser Asitzkopf.

null

Blik richting de Wildenkarkogel vanaf de Grosser Asitzkopf.

null

Zoom richting de Kitzbüheler Horn van het skigebied Kitzbühel – Kirchberg.

null

Gletscherwelt Kitzsteinhorn Kaprun, tot februari! Ik hoop daar dan met volle zon te staan. Afgelopen februari stond ik hier namelijk tot mijn knieën in de poedersneeuw op de reguliere pistes in een dikke sneeuwstorm, wat echt geweldig was!

null

Mooi uitzicht en een mooie plek om tot rust te komen.

null

En dan de laatste foto. Mijn snowboard heeft het weer mooi overleefd. Ook een leuke herinnering eraan overgehouden. Hoezo? Nou, ik heb een reisgenoot wijs gemaakt dat ik gesponsord ben door Aquarius en binnenkort een gesprek heb om door te gaan met de sponsoring en een nieuw contract met nieuwe voorwaarden. Ik heb nog nooit zo hard iemand in de maling genomen, maar het was het waard. Sorry als jullie het gemeen vinden, maar ik had nog tijdens het eten gezegd dat ik dit board van iemand had gekocht.

Dit was dan het einde van het tijdperk Walburg College Skireizen voor mij. Natuurlijk zal ik al deze reizen gaan onthouden. Ik heb dan ook een mooi berichtje op Facebook gezet voor hun.

Helaas was het ook weer mijn laatste skireis van het Walburg College. Een jaar Salzburger Sportwelt (2012) en drie jaar Skicircus Saalbach (2013, 2014 en 2015). Veel verschillende mensen leren kennen, maar toch was het elk jaar weer gezellig. Je kan deze vier jaar niet met elkaar vergelijken. Misschien tot een keer op de piste, als jullie (die nog meegaan) en ik in hetzelfde gebied zitten. Bedankt voor dit jaar!

Genoeg jankgedoe, tijd voor de leukere vooruitzichten! Mijn eerstvolgende verslag is die van de voorjaarsvakantie in februari. Dan verplaats ik mij naar de Kitzbüheler Alpen. Zoals mijn vaste lezers wel weten verblijf ik in Brixen im Thale, in het skigebied SkiWelt Wilder Kaiser – Brixental. Hopelijk zal ik ook eerder een verslag kunnen maken, maar dat kan ik niet beloven. Iedereen bedankt voor het volgen van dit verslag, het doet mij echt goed dat mijn verslagen geliefd en gelezen worden. Ditmaal helaas geen bis Morgen, maar bis nächsten Mal!

Carnas on Tour

Ik zie net dat ik de foto’s zonder tag heb gebruikt, maar de kwaliteit is wel beter door het niet te resizen. Weet ik dat meteen ook weer :) Dus als je de foto’s gebruikt, graag een bronvermelding!

Gelijk maar eens gebruik maken van de situatie om mijn Skilinegegevens van deze vakantie te showen.
Mijn Skiline-account (toevoegen als vriend mag :) ): http://www.skiline.cc/profile/Svennoo/info

19-12-2015:

  • 35 pistekilometers
  • 21 liftkilometers door 18 liftritten
  • 6270 hoogtemeters
  • 379 minuten sneeuwplezier

20-12-2015:

  • 36 pistekilometers
  • 20 liftkilometers door 15 liftritten
  • 6640 hoogtemeters
  • 439 minuten sneeuwplezier

21-12-2015:

  • 50 pistekilometers
  • 29 liftkilometers door 24 liftritten
  • 8593 hoogtemeters
  • 423 minuten sneeuwplezier

22-12-2015:

  • 22 pistekilometers
  • 15 liftkilometers door 12 liftritten
  • 3874 hoogtemeters
  • 379 minuten sneeuwplezier
Carnas on Tour

null

Onze laatste lunch.

Svennoo op 24 dec 2015 15:35

Mooie achtergrond :p

Topverslagen (as usual) met de nodige kunstsneeuw (eigenlijk ook as usual ;)), bedankt!

❄️

@David23 Dankje voor het compliment. En haha, ouwe snoepert!

Carnas on Tour

Weer leuk om te lezen en ondanks het gebrek aan natuursneeuw toch nog mooie plaatjes!

Eindelijk tijd gevonden om alle dagen te lezen, mooi verslag !

Certified ski-boy, glijbewijs

Plaats een reactie