Leuk gebied rondom Salzburg

Vrijdag 15 - zondag 17 januari a.s. ga ik een weekend naar Oostenrijk. Ik heb een vliegticket geboekt naar Salzburg, maar nog geen accommodatie. Wie weet er een leuk gebied en dorp rondom Salzburg, rekening houdend met de huidige sneeuwcondities en het feit dat ik centraal wil zitten t.o.v. de pistes. Het gebied moet wel enige omvang hebben. Ik hoor graag van jullie! Alvast bedankt!

@Wietse1978
Ik raad je aan om naar de Salzburger Sportwelt te gaan. Je kent het skigebied vast wel. Ik zou naar een accommodatie gaan zoeken in Zauchensee, Flachau of in Wagrain, deze dorpen zijn het gezelligst en liggen heel centraal in het gebied. Het Salzburger Sportwelt heeft 350km aan skipistes, er is genoeg variatie, dus je hoeft je zeker niet te vervelen. Over de sneeuwcondities hoef je je ook niet druk te maken. Het skigebied heeft ondanks de geringe hoogte een sneeuwzekere ligging. Bovendien zijn 95% van de pistes voorzien van sneeuwkanonnen, dus als het even niet mee zit met de weersomstandigheden kan je altijd nog prima skiën. Flachau en Flachauwinkl liggen praktisch aan de snelweg, als je op de snelweg rijdt kun je de pistes zelfs zien liggen. Je rijdt binnen 50 minuten van Salzburg Airport naar de Salzburger Sportwelt. Het is immergereadeaus, heel makkelijk dus om gewoon een auto te huren op het vliegveld en zonder problemen naar je wintersportbestemming toe te rijden. Ideaal voor een lang weekend!!!
meer info

https://www.wintersport.nl/skigebieden/salzburgersportwelt…
http://www.salzburgersportwelt.com

Veel succes met boeken

The mountains are calling

Mocht je inderdaad naar Salzburger Sportwelt gaan en geen auto willen huren dan kan ik je de shuttleservice van Taxi Huber aanraden.

Thank God summer is over!

@ole2000, bedankt voor de goede tip! Heb je zelf ervaring in deze gebieden? Zo ja, wat is het leukste gebied?

Ik zou enkel naar zauchensee gaan omdat het ten eerste een stuk minder druk is en met de huidige condities is een minder druk gebied aangenamer. Ruim voldoende kilometers om een weekend te vermaken. (Ervaring met het hele gebied).

@ccolins @Wietse1978
Zauchensee is

The mountains are calling

@ole2000 heb je tips qua accomodaties in Zauchensee en Wagrain?

Zauchensee is wel duur qua hotels en toch een klein skigebied. Ik kom al jaren in Ski Amade. Dienten, Mühlbach, en De Reiteralm-Schladming zijn ook mooie alternatieven voor de bekendere plaatsen als Flachau, Wagrain.

Kleinarl is ook de moeite waard om even te kijken, qua accommodaties is het goedkoper en je bent zo in Zauchensee op de skies, of Flachauwinkl aan de voet van de Highliner om van de andere kant in het gebied van Zauchensee te komen.

@Wietse1978
Is het je al gelukt om een accommodatie te vinden?

The mountains are calling

Als aanvulling op de tip van Ole2000. Voordeel van de Salzburger Sportwelt skipas is dat je veel mogelijkheden hebt. Je hebt wel een auto nodig. De gebieden zijn niet verbonden.
In de kerstvakantie 2014 hadden wij de Salzburger Sportwelt skipas en hebben geskied in Bad Dorfgastein, Flachau, Wagrain en Schladming. In deze sneeuwarme periode lag Schladming er het beste bij.
Schladming vonden wij ook nog het mooiste skigebied. De lift is midden in het dorp en goed te bereiken met een mooie gratis parkeergarage naast de piste. Bij voldoende sneeuw ski-in en ski-out.
Heb je geen auto tot je beschikking dan is het gebied van Schladming groot genoeg en het stadje lijkt mij leuk genoeg om je te vermaken. Maar doe je research.

@Wietse1978

Hoi Wietse,

Een kennis van mij komt al jaren in Flachau en is over dit skigebied erg tevreden.

Ikzelf heb nu op zijn aanraden een shortski geboekt van 07/02 tot 11/02. Wij gaan ook met het vliegtuig en shuttle service.

Als ik reviews lees over dit gebied lijkt dit me super om te skiën en ook de après ski is blijkbaar goed. Minder belangrijk uiteraard maar als het om 17u donker is, is het toch leuk dat je in een gebied zit waar ook na 17u nog een beetje leven is…

Enkele jaren geleden ben ik voor 4 dagen naar Obertauern geweest.

Dit was ook een superleuke vakantie. Redelijk klein gebied (100 km) maar voor een shortski is dit voor mij persoonlijk meer dan voldoende.
De après ski in Obertauern is ook super.

Dus na een dagje skiën kan je je daar ook nog het nodige plezier beleven.

Het belangrijkste is natuurlijk skiën en dat is daar echt wel leuk. Het ligt daar in een soort van kom en je kan elke dag een andere richting uitgaan om 's avonds in het centrum of aan uw hotel te eindigen. Je skiet dan in een soort van ronde.
Echt de moeite.
We hebben daar toen ook met een shuttle naartoe geweest maar de info heb ik niet meer. Maar online vind je daar ongetwijfeld wel wat over.

Veel plezier.

Plaats een reactie