Grenscontrole Fernpass?

Afgelopen zaterdag 19 december stond er een lange file op de A12 bij Kufstein van Oostenrijk naar Duitsland. Zeker 10km en 1 uur wachttijd.

Hoe was dit na de Fernpass bij de grenstunnel bij Reutte? Ook controles?

Piste riderrrrr

Zaterdag 12-12 was hier niets te zien

Zondag 13-12 door de Fernpas rond 8.30/9.00 hr niets te zien.

Geen controle gezien gisteren

Ook geen controle gehad bij de Fernpass.

Wel hele rijen vrachtwagens gecontroleerd zien worden, maar personenauto’s konden gewoon doorrijden, 16/12.

24-12 geen controle bij Fernpass

Netals @Ruudsan, de 24e 's ochtends niets gezien. Het reed prima door en was niet druk rond half 9-9 uur.

Net over de Fernpass gereden. Lekker rustig en geen controle.

Ik weet niet waar jullie dit verhaal halen. Controle Fernpass? Nog nooit van gehoord de laatste maanden.
Controles vinden meer plaats richting Oosten. Tegen Hongarije en consorten.
Fernpass is de gewone gebruikelijke file gewoon drukte

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Vanmorgen rond 5.15 uur toch de A12 bij Kufstein richting Duitsland genomen. Geen file, wel controle. Nu staat er volgens mij wel een flinke file.

Piste riderrrrr

Allen,

Ook de A12/Kufstein terug naar NL vanochtend genomen en inderdaad controle. Alles wordt op de linkerstrook “gezet” DMV de verkeerslichten, vrachtverkeer mag de parkeerplaats op. Wij gingen rond 08.00 de grens over met ca. 2 minuten file…Na ons liep volgens Bayern3 de wachttijd op tot ca. 10 minuten…Doe er je voordeel mee als je a.s. zaterdag weer terug zal rijden…

Groeten,

paul

Grenspost net voor tunnel nabij Reutte lag er verlaten bij gisteren(26.12) om 6h toen wij voorbij reden.

Weliswaar niet voor de Fernpass (want daar kwamen we niet langs) maar gisteravond wel anderhalf uur staan aanschuiven bij Salzburg. Alles werd over 1 baan geleid en langs de kant stonden vooral vrachtauto’s, maar ook verschillende personenwagens. Onze bus werd ongemoeid doorgelaten, gelukkig.
Of dit incidenteel was weet ik niet.

Ze werken met mobiele douane teams door het hele land. Vrachtwagens zijn extra interessant vanwege de aanwezige tachograaf. Dus als er geen vluchtelingen aanwezig zijn kunnen ze wellicht wat verdienen door deze te controleren.
En voor een dergelijk controle is vaak al een uitkijkpost paar kilometer er voor die auto’s en vrachtwagens scant op kenteken.

De Duitse grenscontroles aan de grens met Oostenrijk zullen nog tot minstens februari aanhouden, vanwege de vluchtelingencrisis. Bij Füssen wordt niet of nauwelijks gecontroleerd, omdat de Fernpaß geen logische vluchtelingenroute is. Deze verloopt eerder via Kuftsein, Salzburg en/of Passau.

Er staan weer controles bij de grens, niet bij de fernpas overigens:
http://www.nu.nl/buitenland/4191470/vertraging-weg-grenscont…

Ik las vandaag het bericht over grenscontrole’s.
Iemand die weet of er bij Lindau ook controle’s zijn?

Vanmorgen aangekomen in kirchberg Met de bus#❤interbus firstclass al om 6:45 in kirchberg. waren rond 5:30 bij kufstein en de grensovergang richting duitsland lange file ivm controle.

Gisterenavond ruim 5 kwartier in de file gestaan om vanuit Salzburg Duitsland in te komen.

Wij stonden er nieuwjaarsdag ook een kwartier/half uur in de file.
De controle is alleen zo lek als een mandje…
Als je het tankstation oprijdt kan je zo langs de controle rijden dus heel slecht geregeld daar.

Je kunt heel simpel, zonder veel vertraging de grenscontrole vermijden.
Vlak voor de grens, ter hoogte van Salzburg neem je de E55 (A1) richting Wien (Wenen). Je neemt daarna de eerste afslag, (Salzburg-West / Wals). Bovenaan de afslag links. Deze weg blijven volgen, onder de snelweg door (je rijdt letterlijk onder de file door). Hierna de borden Munchen volgen. Je neemt daarna de oprit bij de grensovergang. Alleen je komt nu net na de grenscontrole de weg weer op. Wij zijn zaterdag 2 januari zo gereden en geen file gehad terwijl op de A10 ca. 1 uur vertraging stond.

Je kunt heel simpel, zonder veel vertraging de grenscontrole vermijden.
Vlak voor de grens, ter hoogte van Salzburg neem je de E55 (A1) richting Wien (Wenen). Je neemt daarna de eerste afslag, (Salzburg-West / Wals). Bovenaan de afslag links. Deze weg blijven volgen, onder de snelweg door (je rijdt letterlijk onder de file door). Hierna de borden Munchen volgen. Je neemt daarna de oprit bij de grensovergang. Alleen je komt nu net na de grenscontrole de weg weer op. Wij zijn zaterdag 2 januari zo gereden en geen file gehad terwijl op de A10 ca. 1 uur vertraging stond.

Koenk2 op 4 jan 2016 14:45

Ik zal deze route beschrijving meenemen, mocht mijn navigatie aangeven dat er file staat, kan ik altijd deze route nemen. Enig idee wat de extra reistijd is met deze route, tov de normale route?

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

Geen grenscontrole gezien bij de Fernpaß (heenreis op 27 december overdag, terugreis 3 januari in de avond), wel wat tijd kwijt vanwege drukte en langzaam rijdende vrachtwagens.

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

@Veenhoorn, op de weg hadden wij geen vertraging. Wel ca. 5-10 min. extra reistijd.

Grensovergang bij kossen ook niemand te bekennen! misschien goed alternatief?

Plaats een reactie