beste gratis app

Hallo,

Ik ga aankomend weekend weg voor 2 weken skiën. Graag zou ik de gegevens ervan bijhouden door middel van een tracker.

Ik heb meerdere posts gezien over apps, ik zou graag willen weten welke jullie gebruiken/aanraden.

Ik heb een Android telefoon en zou graag een gratis app willen.

Ik hoop op wat informatie :)

Ski Tracks gratis in play store en geen internet nodig voor de werking.

Ski Tracks gratis in play store en geen internet nodig voor de werking.

X4ier op 24 dec 2015 16:12

Dat is dan wel de ISki Tracker (heb ik ook :D), ski tracks kost 99 cent.

Probeer eens trace snow ( vroeger alpine replay )

Al twee jaar na gebruikt en werkt redelijk goed.

My tracks van google!

Aftellen maar!

Snowciety! Topapp vind ik.

@X4ier ; @StevieB
Ik download net die iSki app, maar voor de app is vereist dat ik mijn locatie (gps) aanzet, bij mij kost dat echter internet data volgens mij. Het lijkt mij ook vrij apart dat zoiets zou kunnen zonder internet, aangezien je locatie steeds moet worden bijgehouden via de gps…

Gps moet aanstaan op de gsm maar niet mobile gegevens.

@X4ier ; @StevieB
Ik download net die iSki app, maar voor de app is vereist dat ik mijn locatie (gps) aanzet, bij mij kost dat echter internet data volgens mij. Het lijkt mij ook vrij apart dat zoiets zou kunnen zonder internet, aangezien je locatie steeds moet worden bijgehouden via de gps…

IkBakErNiksVan op 24 dec 2015 22:07

GPS gaat niet via internet maar via de satelliet. Je kunt dus gewoon internet op de berg uitzetten en GPS aan.

GPS is zoals hierboven al gezegd is geen Internet. Ik heb afgelopen week non stop gebruik gemaakt en mijn tracks opgeslagen. Bij WiFi of internet thuis kun je ze bekijken anders wachten tot je thuis bent in Nederland. Ik vind het in ieder geval en goede app.

Nooit geweten, dank voor de info!

Heb ski tracks lite gedownload op mijn Iphone.
Ik kwam toevallig deze ook tegen in de App store: Ski Edge:
http://www.iculture.nl/apps/edge-ski-voor-iphone-stijlvolle-…

Edge Ski voor iPhone: stijlvolle tracking en navigatie tijdens het skiën
23 DECEMBER 2013, 13:00 · LISA VAN DER VELDEN
APPS NAVIGATIE
edge skiMet de nieuwe Edge Ski app kun je bij het skiën bijhouden waar je bent geweest en onderweg de route opzoeken. De strakke app houdt bij hoeveel kilometer je hebt afgelegd, wat je gemiddelde en maximale snelheid was, het afgelegde hoogteverschil en hoe lang je erover hebt gedaan. Meerdere afdalingen op een dag worden automatisch door de app herkend en afzonderlijk van elkaar opgeslagen. Ook kun je in Edge Ski uitdagingen voor jezelf of vrienden stellen en biedt de app allerlei offline informatie over skigebieden, zoals kaarten, weersinformatie, horeca en accommodaties.

Als je op jouw wintersportbestemming bent aangekomen kun je jouw gebied activeren door te tikken op Nearby resorts of te zoeken op naam. Wanneer je jouw skigebied hebt gevonden en hebt ingecheckt komt de kaart van dit gebied automatisch onder Map te staan, en opent Edge Ski voortaan met alle informatie over dit gebied. Zo kun je op de openingspagina zien wat de temperatuur is, hoeveel centimeter sneeuw er gaat vallen en of het nodig is om een sneeuwbril te dragen. Onderin zie je bij “Venues” welke andere gebieden, steden, horeca en hotels in de buurt liggen, met daarachter het gemiddelde cijfer dat die locaties op Foursquare krijgen. Je kunt overigens ook inchecken bij indoor skibanen als Snowworld, maar daar zul je natuurlijk minder aan de kaarten of weersinformatie hebben.

inloggenskigebied

Om een skisessie bij te houden hoef je alleen op Start te tikken en je iPhone in je zak te doen. Als je klaar bent en je prestaties graag wil delen kan dat via AirDrop, SMS, Facebook en Twitter. Om vrienden uit te dagen of zelf uitdagingen te ontvangen kun je vrienden uitnodigen door hun gebruikersnaam of e-mailadres te zoeken. Er staan nu natuurlijk nog weinig gebruikers in de nieuwe app, dus je zult medeskiërs wel even op het bestaan van de app moeten attenderen. De uitdagingen die je kunt instellen kunnen vier onderwerpen betreffen: snelheid, afstand, het afgelegde hoogteverschil en aantal afdalingen. Volgens de omschrijving in de App Store is het overigens ook mogelijk om prijzen in jouw skigebied te winnen door uitdagingen te behalen.

Ben je een echte skiliefhebber en kan je niet wachten tot je weer kan wintersporten? Kijk dan ook eens naar het populaire Bergfex/Ski, het Nederlandse Afdaling en sociaal netwerk Mountago.

Downloaden: Edge Ski (gratis, iPhone, iOS 6.0+)

Als ambassadeur voor iSKI wil ik je vermelden dat deze zeer aan te raden is.

Prijzen mee te winnen (paar topski’s), wereldwijde ranking, interactieve skikaarten, weersvoorspelling,… En uiteraard niet te vergeten de tracking zelf die je kan doen zonder roamingkosten. Gewoon op start duwen en op einde skidag deze app openen en stoppen. In hotel met WiFi kan je dan alles saven. Mooie tracking met realistische weergave op satelliet beelden. Die je eventueel kan vergelijken met je vrienden die in zelfde gebied geskied hebben.

De prijzenpot is ook leuk. Zo krijg je pins per bepaalde challenge. +10000 hoogtemeters op 1 dag, 40km piste op 1 dag, ingecheckt in Stiegl café (3 x krijg je skislot) en ga zo maar door.

Ik zou zeggen: ontdek, track en geniet.

Filmpje: http://youtu.be/vxdIATpsr9I
Website: http://www.iSKI.cc

Skiing is a dance, and the mountain always leads.
Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

@Quisa2
Dan heb je nu je antwoord wel.

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Plaats een reactie