Ervaringen met bagage busreis Sunweb

Hoi iedereen,

Allereerst fijne feestdagen gewenst!

8 januari vertrekken ik en mijn reisgenootje met de bus van Sunweb richting Val Thorens (:D). Helaas heeft mijn reisgenoot zijn meniscus gescheurd. De wintersport annuleren kost echter meer dan wat we uiteindelijk terug zouden krijgen, dus het wordt nu gewoon een vakantie in de sneeuw. Voor de zekerheid neemt hij toch al zijn gear mee. Lopen gaat echter niet heel soepel en vanaf de eindhalte tot onze residence moeten we een klein stukje lopen. Vanuit praktisch oogpunt zouden we dus graag alle snowboardspullen en schoenen bij het snowboard in de tas stoppen en samen een grote reistas delen, zodat je minder tassen mee hoeft te zeulen en ik wat meer kan dragen.

Volgens het reglement van Sunweb is dit echter niet toegestaan. We reizen in (een van) de minst drukke week van het hoogseizoen, dus qua beperkte pakruimte zal het wel mee vallen denk ik.

Mijn vraag is dus: welke ervaringen hebben jullie met het instoppen van je snowboardgear bij je snowboard bij Sunweb busreizen? Wordt het echt geweigerd of gedogen ze het vaak?

[quote]Hoi iedereen,

Allereerst fijne feestdagen gewenst!

8 januari vertrekken ik en mijn reisgenootje met de bus van Sunweb richting Val Thorens (:D). Helaas heeft mijn reisgenoot zijn meniscus gescheurd. De wintersport annuleren kost echter meer dan wat we uiteindelijk terug zouden krijgen, dus het wordt nu gewoon een vakantie in de sneeuw. Voor de zekerheid neemt hij toch al zijn gear mee. Lopen gaat echter niet heel soepel en vanaf de eindhalte tot onze residence moeten we een klein stukje lopen. Vanuit praktisch oogpunt zouden we dus graag alle snowboardspullen en schoenen bij het snowboard in de tas stoppen en samen een grote reistas delen, zodat je minder tassen mee hoeft te zeulen en ik wat meer kan dragen.

Volgens het reglement van Sunweb is dit echter niet toegestaan. We reizen in (een van) de minst drukke week van het hoogseizoen, dus qua beperkte pakruimte zal het wel mee vallen denk ik.

Mijn vraag is dus: welke ervaringen hebben jullie met het instoppen van je snowboardgear bij je snowboard bij Sunweb busreizen? Wordt het echt geweigerd of gedogen ze het vaak?[post] Karina op 26 dec 2015 10:40[/post

[quote]Hoi iedereen,

Allereerst fijne feestdagen gewenst!

8 januari vertrekken ik en mijn reisgenootje met de bus van Sunweb richting Val Thorens (:D). Helaas heeft mijn reisgenoot zijn meniscus gescheurd. De wintersport annuleren kost echter meer dan wat we uiteindelijk terug zouden krijgen, dus het wordt nu gewoon een vakantie in de sneeuw. Voor de zekerheid neemt hij toch al zijn gear mee. Lopen gaat echter niet heel soepel en vanaf de eindhalte tot onze residence moeten we een klein stukje lopen. Vanuit praktisch oogpunt zouden we dus graag alle snowboardspullen en schoenen bij het snowboard in de tas stoppen en samen een grote reistas delen, zodat je minder tassen mee hoeft te zeulen en ik wat meer kan dragen.

Volgens het reglement van Sunweb is dit echter niet toegestaan. We reizen in (een van) de minst drukke week van het hoogseizoen, dus qua beperkte pakruimte zal het wel mee vallen denk ik.

Mijn vraag is dus: welke ervaringen hebben jullie met het instoppen van je snowboardgear bij je snowboard bij Sunweb busreizen? Wordt het echt geweigerd of gedogen ze het vaak?

Karina op 26 dec 2015 10:40[/post[post] DavidW op 26 dec 2015 10:43

Mijn ervaring is dat de meeste organisaties het gewoon gedogen.

Nou ik ben 1 keer voordat ik zelf ben gaan rijden met sunweb bus meegegaan en ik doe mijn skibroek altijd in de boardtas en de bindingen in de schoenentas om de schoenen heen en dit doe ik nu nog steeds zo omdat het heel veel ruimte scheelt de rest ging in de koffer mee.
De bindingen zou ik echt van het board af doen omdat dit heel veel ruimte scheelt en mogelijke schade en ook in rustige tijden zitten de bussen nog steeds redelijk vol hoor :) bij ons toen wel iig.

Hebben jullie al contact opgenomen met Sunweb - de situatie uitleggen en de mogelijkheden bespreken?

Overigens heb ik nog nooit de bindingen van mijn snowboard afgehaald als ik met de bus ging, tevens deed ik ook vaak mijn schoenen en snowboardbroek nog in de tas erbij, nog nooit problemen mee gehad.

Snowboard en ski’s gaan in een aparte ruimte. Als ik vorig naar m’n bindingen erop had laten zitten had het niet gepast in het ruim waar ze in gingen (aparte bak achterop de bus).
Verder deden ze niet moeilijk over bagage.

Hebben jullie al contact opgenomen met Sunweb - de situatie uitleggen en de mogelijkheden bespreken?

Viv1986 op 26 dec 2015 11:03

Nee, nog niet gedaan. Op dat forum waren er al eens vragen gesteld over de bagage/bindingen, en daar kreeg je steeds het vaste antwoord “Die moeten eraf.” Ergens snap ik de consequentheid wel, anders kan iedere zielepoot wel zeggen dat 'ie zijn pols heeft verstuikt en geen tassen kan tillen. Vandaar dat ik het hier vraag, dan krijg je de echte ervaringen en op basis van dat kan je een risico inschatting maken :p

Het is buschauffeur afhankelijk. Een reis die ik met hun heb gedaan mochten we meenemen wat we wilden, zolang het allemaal gezamenlijk maar in het ruim pastte.

Verder hebben ze inderdaad een aparte bak achterop voor ski’s en snowboards. Sommigen hadden hun ski’s in het gewone ruim tussen de koffers gedaan. Ik zou het er dus wel afhalen, anders past het gegarandeerd niet en riskeer je dat het geheel gedwongen tussen de koffers het ruim in moet.

Inderdaad afhankelijk van de buschauffeur. Ik heb een 2m lange skitas op wielen, die past überhaupt niet in die skibakken die ze achterop hebben, dus daar worden ze al vrij gefrustreerd over. En als ik dan m’n schoenen bij m’n ski’s in de tas doe dan worden ze soms boos omdat het te zwaar is. Ik stel dan ook altijd voor om m’n tas er zelf in te leggen. Meestal is het geen probleem en kan ik 'm gewoon helemaal volstouwen.

Maar vorig jaar ging de eerste buschauffeur klagen en die werd echt boos. Eigenlijk is het dikke bullshit, mijn tas wordt er niet kleiner van als ik er minder in doe. Ze hebben dus liever dat ik ski’s in aparte tas meeneem, aparte tas skischoenen en dan een nog grotere weekendtas omdat ook mn wintersportkleding er nog in moet. Terwijl ik anders met een kleinere weekendtas en m’n skitas afkan.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Vroeger ook met bussen mee geweest ,de grote is vaak het probleem nog niet. Maar wel het gewicht en vaak is groot ook zwaar. De chauffeur heeft ook maar 1 rug en zodoende is het wel te begrijpen.

Ik ga dit jaar voor de 3e keer met de bus van sunweb/husk, en pakte alles netjes in zoals ze het voorschreven. Bij aankomst viel het me gelijk op dat minimaal 30% van de boards gewoon bindingen op het board liet zitten. Heb het op de terugweg eens aan de chauffeur gevraagd, en die zei dat het afhangt van de bagage. Als je de boel erop laat zitten en er is uiteindelijk ruimte te weinig, dan zul je ze er alsnog af moeten halen…

Ik heb wel eens gehad dat iedereen de bindingen er alsnog af moest halen omdat het anders niet ging passen (o.a. ook naar VT buiten hoogseizoen). Iedereen moest toen best lang wachten hierdoor, waardoor we wel wat vertraging opliepen. Zelf haal ik ze er altijd af, kleine moeite en wel zo sociaal.

Waarom niet gewoon op plaats van aankomst dingen overhevelen als het een probleem is? Je zou ook je spullen kunnen stallen bij het sportcentrum (kost 2 euro per persoon) en zodra je je appartement in mag het in delen daarheen verplaatsen? Ik ben niet zo groot en sterk dus gebruik meestal een van die strategieën.

2 jaar terug bindingen bij Sunweb erop laten zitten, ingeleverd en het kosten mij een stuk chocolade van de grote stop in Luxemburg voor de reisleiding om ze erop te laten zitten :D als ludiek gebaar natuurlijk!

Die mensen die je in de bus begeleiden doen het voornamelijk voor de bezigheid en zijn er niet op uit je dwars te liggen ( uitzonderingen daar gelaten )

Ik vind die lui meestal erg gezellig en als je al eens een grapje maakt en ze gewoon normaal met respect benaderd, krijg je veel bij ze klaar.

Leg de situatie uit en ik weet zeker dat ze hier niet moeilijk over doen.

En als je een bus met een aanhanger hebt dan is er ruimte genoeg !!

don't count the days, make the days count !

Het maakt niet uit of het hoogseizoen is of niet. De bussen worden zo gepland dat ze altijd vol zitten. In het hoogseizoen rijden er gewoon meer bussen.

Meerdere keren met de bus geweest. Alleen de laatste keer op de terugweg tijdens de bussenwissel mijn bindingen er af gehaald. Het was de laatste week dat de bussen reden dus bijna iedereen had eigen spullen. Het was vanuit frankrijk al passen en meten geweest tijdens de wissel moest ik toch wachten en heb ik ze er maar afgehaald. Maar wat de rest zegt over het algemeen kan het wel.

Let it snow, let snow, let it snow!

Plaats een reactie