Wanten of handschoenen

beste forumers,

Ik zit met het volgende. Ik zou graag een nieuw setje handschoenen aanschaffen omdat ik nu alleen beschik over een setje pipe-gloves.

Eind januari ga ik naar Mayrnhofen en hoop dat de temperaturen zo zijn dat pipe-gloves te koud zijn.

Nu zit ik wat rond te kijken en zie ik ook erg veel wanten.

Het voordeel van wanten is dat je vingers warmer blijven omdat je vingers bij elkaar zitten. Het voordeel van de handschoen dat je je vingers vrij kan bewegen.

Nu wil ik nogal vaak eens wat filmen met mij gopro en moet deze dus ook kunnen bedienen. Ook ben ik snowboarder en zal ik dus goed mijn bindingen dicht moeten maken.

Hoe is het nu in de praktijk met wanten of handschoenen. Wat is jullie ervaring? Voor/na-delen?

K2 manifest - Nitro team Pro - Nitro team TLS -

Ik gebruik altijd wanten. Heerlijk warm en nooit last met bindingen aan en uit doen. Heb er wel binnenhandschoentjes in zitten. Erg makkelijk als je ff wilt filmen oid.

Übung macht den meister!!!

Ik heb van Celtek de trippin gekocht vorig jaar. Een want waar je wijsvinger los is van de rest, handig.om je bindingen vast te maken etc… Nog niet kunnen testen met extreme kou maar ze bleven bij mij droog en warm tijdens het boarden. Deze heb ik maar ze zijn er in ontelbare kleuren en uitvoeringen.

null

🏂

voorkeur voor wanten maar is niet altijd even makkelijk met het constant los en vast maken van snowboardbindingen.
Wanten zoals hierbij afgebeeld bieden een goed alternatief!

"respect the mountains"

Het antwoord is makkelijk
Hestra Heli of Hestra Army handschoenen altijd warm ook bij -20c

Het antwoord is makkelijk
Hestra Heli of Hestra Army handschoenen altijd warm ook bij -20c

Hooykaas op 27 dec 2015 17:12

En die zijn er in 5 vingers, 3 vingers of want model.
Is idd een van de meest duurzame handschoenen/wanten die er te krijgen zijn. Het leer is mits goed verzorgd ook nog eens heel soepel zodat je prima bindingen of een knopje van een go-pro kunt vinden.

Ze zijn niet goedkoop maar zijn de investering absoluut waard.

Ik heb beide afgelopen week besteld, komen aankomende week hopelijk binnen. De handschoen van burton heb ik overigens al eens gepast. Ik kan mijn vingers perfect bewegen en met de duim en wijsvinger kun je ook nog eens eenvoudig je smartphone bedienen. Leer met gore-tex welke heel goed gestikt zijn voor meer duurzaamheid en een extra warme binnenkant. Iets beters ga je denk ik niet vinden, maar het is wel een aardige investering.

De wanten komen er overigens gratis bij (ook prijzige van burton) want ik was benieuwd naar het verschil.

…li
De wanten komen er overigens gratis bij (ook prijzige van burton) want ik was benieuwd naar het verschil.

JCarlo op 27 dec 2015 17:53

JCarlo, waar heb je deze aanbieding gevonden?

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Ik rijd altijd met pipe gloves van armade. En vroeger van burton. Nooit last gehad van koude vingers/handen ook nietet temperaturen onder de -15

@JCarlo Beter ga je inderdaad niet vinden.Goed gedaan wat mij betreft.

JCarlo, waar heb je deze aanbieding gevonden?[post] Peter30 op 27 dec 2015 18:02

Was tot 21 december een aanbieding bij Blue-tomato van 3 halen 2 betalen waaronder ook gloves. 1 Paar voor mijn vriendin voor kerst, een voor mijzelf en dan nog een extra paar om mijzelf te verwennen voor het geval er toch water of sneeuw in komt op de een of andere manier:p
@Hooykaas ik hoop het ook, beter wat meer geld voor kwaliteit is altijd mijn mening, nu alleen nog de volgende maand testen bovenop de bergen.

Ik heb ook de trippin van celtek.
Heerlijk warm

Dank allen voor de reacties,

Wil wel iets goeds maar wil er ook niet al te veel aan uitgeven.

Had zelf deze in gedachten:

http://www.dcshoes-netherlands.nl/mizu-gloves-EDYHN03003.htm…

Weet niet of het kwaliteit is? Specs zien er niet slecht uit.

Heb ook gekeken naar de celtek. Lijken me ook erg fijn. Helaas niet in groen leverbaar:)

Wanten zullen het denk ik niet worden. Lijkt mij toch lastig met bindingen en eventueel het iets uit je tas pakken enz.

K2 manifest - Nitro team Pro - Nitro team TLS -

Site doet t niet op mn mobiel…

Ik heb anders nog wel een 24 euro kortingsbon van blue-tomato die tot en met vandaag geldig is boven een besteding van 150 euro.
Als je dan nog wat meer spullen nodig hebt kun je dat mooi met wat korting kopen als je wilt.

Thanx dat is de kerstactie die ze nu hebben. Heb zelf nog een kortingscode van €10,00

Dit zijn degene die ik op het oog heb.

http://www.blue-tomato.com/nl-NL/product/DC-Mizu+Gloves-3022…

K2 manifest - Nitro team Pro - Nitro team TLS -

Prima handschoentje volgensmij. Maar voor een paar tientjes meer heb je leren handschoenen van bijvoorbeeld burton, die poly. handschoenen worden snel doorweekt bij wat warmere temperaturen.

Je moet het verschil zien in prijs @Hean net zo als @JCarlo gedaan heeft.Voor iets meer geld (+50 euro) heb je Hestra en die gaan eindeloos lang mee. Dus uiteindelijk goedkoper.
Misschien is er ergens nog een aanbieding.

Zou je als boarder liever niet handschoenen of wanten nemen die wat langer zijn?
Ik heb handschoenen van Burton die wat langer zijn en daarom goed over mijn mauw van mijn jas heen gaan en dan kan ik ze dicht snoeren, zo krijg ik zeker geen sneeuw binnen.
Ik zou idd ook niet heel erg bezuinigen op handschoenen, niks zo vervelend als koude handen die niet warm willen worden.

Ik heb laatst Hestra Army gekocht, jeetje wat een mooie handschoenen zeg, zelden zoiets moois gehad. Of ze echt goed werken weet ik niet, maar ik had diverse handschoenen gepast o.a. Salomon/Burton etc. en met de temperatuur in de winkel raakten ze al gauw dusdanig plakkerig dat ik dacht: laat maar. Tot ik die Hestra Army aan had! En uit de bovenstaande commentaren lijkt het een goede koop te zijn geweest.

Wel oppassen met de scherpe kanten van de ski’s/snowboard i.c.m. het leer. Wanten lijken me nooit zo handig omdat ik m’n vingers vrij wil hebben om de camera etc. te bedienen.

Wil ook niet meer anders als de Hestra 3-fingers. Zoals gezegd gaan jaren mee. Binnenkant mischien eens vervangen na aantal jaren en op tijd invetten.

May the ski force be with you !!

Ik wil ook nooit meer wat anders.Al het andere kan je laten liggen.
Hestra is super.

Heb vorig jaar ziener handschoenen gekocht , superwarm en komen ver over u jas , zit pols bescherming in ook . Super handschoen !!

Ben snowboarder en zit vaak naast de piste , blijven droog en warm !

Ik gebruik altijd wanten. Heerlijk warm en nooit last met bindingen aan en uit doen. Heb er wel binnenhandschoentjes in zitten. Erg makkelijk als je ff wilt filmen oid.

RFKANGOO op 27 dec 2015 14:57

Voila, ik ga voor het eerst ook naar wantjes overschakelen. Het is lekker warm, ziet er leuk uit en met bindingen is het niet echt een probleem.

Heb ff gekeken en zijn inderdaad echt mooie technische handschoenen. Twijfel een beetje. Vind €100,00 echt te gek voor nu.

Heb pas ook al de Anon rodan en Airhole facemask gekocht.

Ik denk er nog even over. Wanten worden het zoiezo niet. Lijkt me lastig.

Hebben nu wel een mooie actie bij bluetomato. 15% op alles.

Edit: Net toch de dc’s besteld. Voor €40,00 niks van te zeggen.
Mocht het niks zijn dan bestel ik toch iets anders.

Dank allen voor de duidelijke uitleg helaas wil ik gewoon geen €100,00 uitgeven.

K2 manifest - Nitro team Pro - Nitro team TLS -

Plaats een reactie