Gebied voor jongeren

Wintersporters,

Ik ben afgelopen December in Hinterglemm geweest met 4 jongeren, dit is ons zeer goed bevallen. Nou zijn wij voor volgend jaar al een beetje aan het rondkijken naar een gebied, iemand van jullie met opties?
Onze eisen zijn:

  • Super Apres-ski
  • Liever geen al te hoge prijzen
  • Oostenrijk

We gaan volgend jaar met een man of 6/7. Zelf zaten we te denken aan, Kirchberg, Mayrhofen opnieuw Hinterglemm of Gerlos (hierbij hebben we onze twijfels).

Waarom heb je twijfels over Gerlos?

Westendorf is misschien ook nog een optie, hoewel niet al te sneeuwzeker.

December en niet al te hoge prijzen zou ik zeker voor het Zillertal gaan. Gerlos of Mayrhofen.

Waarom heb je twijfels over Gerlos?

Westendorf is misschien ook nog een optie, hoewel niet al te sneeuwzeker.

GiGi op 4 jan 2016 20:31

Om eerlijk te zijn, het type volk dat daar komt. Ben er zelf nooit geweest dus kan er eigenlijk niks van zeggen, maar dat zijn toch over het algemeen wel de verhalen die je hoort. De apres-ski is bij ons wel veruit de belangrijkste eis.

December en niet al te hoge prijzen zou ik zeker voor het Zillertal gaan. Gerlos of Mayrhofen.

Tiny-M op 4 jan 2016 20:34

We willen volgend jaar begin Januari gaan, aangezien de vakantie zo valt.

??? het Gerlos-publiek lijkt je niks terwijl voor jullie zelf apres-ski het belangrijkste is? Dan BEN je toch juist het Gerlos-publiek?

voor dat foute volk zou ik niet te bang zijn (ookal dat je er zelf ook bij hoort ;)) Ik was er afgelopen voorjaarsvakantie en het viel opzich best mee hoeveel foute types er rond liepen.

#proudtobepartofleswintersporters

Mayrhofen is prima te vertoeven! genoeg skipistes en na die tijd kan je eerst mooi boven bij de lift bij de elchbar (altijd druk tot half 5) een biertje doen, hierna kan je direct onder bij de lift naar de icebar(tegen 3 redelijk rustig gewoon eerst boven blijven zitten bij de elchbar als je niet zo lang door gaat skiën.
Daarna kan je na 10en nog naar de bruckn staddle welke tot in de nacht open is:D

Resultaat is een paar avonden waarin je van alles beleefd, tenminste dat hadden wij:PP

En voor het eten hoef je ook niet ver te gaan! want tegenover de icebar heb je een goeie slagerij waar je allerlei lekkere broodjes kan krijgen! Ben je meer van de shoarma en kebab kan je 100meter verderop nog terecht.

En voor het eten hoef je ook niet ver te gaan! want tegenover de icebar heb je een goeie slagerij waar je allerlei lekkere broodjes kan krijgen!

hansiehans op 4 jan 2016 20:58

Metzegerei Gasser is top ja!

In zowel Gerlos als Mayrhofen is het aanbod après-ski bars dusdanig groot dat het après-ski gehalte goed te doseren is. Buiten de bekende tenten is er voor iedereen wat te vinden. Van rustige wijnbar tot op tafel dansen (al is dat in een wijnbar ook niet uitgesloten:P )

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

De gebieden die je noemt zijn aardig ‘vernederlands’ en een groot deel daarvan typeren inderdaad de mensen die daar rondlopen. Moet je van houden…
Wil je dat niet, overweeg dan eens Ischgl of St. Anton. Toegegeven, het prijsniveau ligt iets hoger maar je hebt in ieder geval niet het gevoel dat je in de skihut in rotterdam staat :-)

Het publiek in Mayrhofen is al veel internationaler dan in Gerlos. Zo kun je de apres ski ook interpreteren, in Gerlos zul je weinig Duitse apres ski nummers horen, in Mayrhofen al veel meer. Ischgl en St. Anton zijn ook toppers, maar voor jongeren zijn deze locaties (veel) te duur lijkt me. Kirchberg is ook erg Nederlands, maar ook daar kun je je prima vermaken.

Sölden is ook nog een optie voor je. Daar is het publiek eveneens wat internationaler.

Conclusie: houd je van de Nederlandse meezingers en het Nederlandse publiek zou ik Gerlos aanraden, met als nummer 2 Kirchberg. Houd je meer van de Duitse versies van de apres ski nummers zou ik naar Mayrhofen of Sölden gaan.

Sölden is wel vrij prijzig. niet alleen qua verblijf, maar ook qua eten, drinken en uitgaan. In dat opzicht dus niet echt een studentenbestemming denk ik.

Westendorf en Kirchberg zijn behoorlijk ‘vernederlandst’ idd (lees: Eisbar, Tiroler, Moskito, Gerry’s Inn, Karat allemaal Nederlands personeel en veelal Nederlandse muziek), Gerlos kan ik niet over oordelen.

Als je van Nederlandse Apres ski houdt en het niet erg vind om veelal tussen de hossende Nederlanders te staan zijn deze dorpen aan te raden, maar als je meer van Duitse Apres ski houdt of gewoon eens wat anders (discotheken etc) vind ik zelf Solden zeker een aanrader!

Bedankt voor de reacties! St Anthon en Ischgl vallen helaas af mbt tot prijsniveau, daarnaast denk ik ook dat de gemiddelde leeftijd daar net iets hoger ligt. Maar als het vooral gaat om apres ski, welk gebied komt dan als eerste bij jullie op?

skihut rotterdam. Zelfde niveau als in de alpen, scheelt weer een duur reisje, kan de coma met duurdere drankjes bereikt worden. ;)

Misschien dan een goede vraag wat je verwacht qua apres-ski?
Heb het idee dat je om een of andere reden niet naar Mayrhofen, Gerlos of Westendorf wilt, terwijl deze reeds genoemde plaatsten toch wel de ultieme plekken zijn daarvoor die ook nog leuk te betalen zijn.

Misschien dan een goede vraag wat je verwacht qua apres-ski?
Heb het idee dat je om een of andere reden niet naar Mayrhofen, Gerlos of Westendorf wilt, terwijl deze reeds genoemde plaatsten toch wel de ultieme plekken zijn daarvoor die ook nog leuk te betalen zijn.

Tiny-M op 5 jan 2016 12:36

Ik heb nergens gezegd dat ik er niet heen wil. Sterker nog, Gerlos en vooral Mayrhofen lijken mij uitstekende locaties voor ons. Helaas denk ik wel dat beide gebieden na nieuwjaar extreem druk zijn.

In die week zullen alle gebieden druk zijn, aangezien de familieverplichtingen achter de rug zijn, maar nog wel heel Europa vakantie heeft. Het minst druk zal het denk ik zijn in landen als Tsjechië, Slowakije, etc. Nog goedkoop bier ook en waarschijnlijk niet zo veel Nederlanders.

Als je volgend jaar in januari gaat, hebben de meeste landen geen vakantie meen ik. Buiten dat heeft Mayrhofen de nieuwe penkenbahn geopend wat de drukte voor een groot deel op moet lossen bij de lift en in Gerlos zijn ze een tweede gondelbaan aan het bouwen vanuit het dorp als ik het goed heb.

Dus qua drukte 's ochtends bij de lift en 's middags op de piste zal je er niet veel hinder van ondervinden en een beetje drukte in de kroeg is nooit verkeerd als je van apres ski houdt…

Kan helaas nog niet helemaal vinden hoe de vakanties vallen voor komende winter. Gezien 1 januari op een zondag valt zou je het geluk kunnen hebben dat mensen de 2 weken daarvoor al vakantie hebben.
Sowieso is het natuurlijk wat drukker in de vakantieperiodes, maar wat @Bastiaan87 al zegt: er zijn aardig wat vernieuwingen.

Wil je echt lekker rustig zitten, ga dan half januari. Ben meerdere keren in Zillertal geweest in die periode en het is dan heerlijk rustig.

Een beetje drukte is niks mis mee, maar rijen van n kwartier zit ik niet op te wachten. Doordat de vakantie volgend jaar zo laat valt willen wij van 2-7 Januari gaan

Dat is inderdaad midden in de vakantie periode. De wintersluiting voor de grote bouwbedrijven in Nederland is in ieder geval van 26 december 16 - 6 januari 17 dus dat zal voor scholen niet anders zijn denk ik.

Of de nieuwe lift bij de Penkenbahn in Mayrhofen de drukte voldoende wegnemen zal de komende weken wel duidelijk worden hier op het forum vermoed ik. De opening van de nieuwe lift in Gerlos staat pas voor volgend seizoen gepland dacht ik, dus daar zal je het niet van weten van te voren.

Misschien is St. Anton of Ischgl te doen als je een accomodatie zoekt 1 of 2 dorpen verderop?
Heb de skipassen vergeleken en die verschillen niet of nauwelijks van elkaar qua prijs.
Accomodatie zou dan goedkoop kunnen zijn en dan resteren nog drankjes, supermarkt en skiverhuur. Maar dit is overal ook wel hetzelfde denk ik

Gang is alles

Misschien is St. Anton of Ischgl te doen als je een accomodatie zoekt 1 of 2 dorpen verderop?
Heb de skipassen vergeleken en die verschillen niet of nauwelijks van elkaar qua prijs.
Accomodatie zou dan goedkoop kunnen zijn en dan resteren nog drankjes, supermarkt en skiverhuur. Maar dit is overal ook wel hetzelfde denk ik

Jesper op 6 jan 2016 17:30

Zou inderdaad een optie zijn, toch willen we graag dichtbij de uitgaansgelegenheden zitten, zodat iedereen zn pilsje kan drinken. Daarnaast zou het ook prettig zijn als de pites op niet al te grote afstand liggen.

Misschien is St. Anton of Ischgl te doen als je een accomodatie zoekt 1 of 2 dorpen verderop?

Heb de skipassen vergeleken en die verschillen niet of nauwelijks van elkaar qua prijs.
Accomodatie zou dan goedkoop kunnen zijn en dan resteren nog drankjes, supermarkt en skiverhuur. Maar dit is overal ook wel hetzelfde denk ik

Jesper op 6 jan 2016 17:30

Zou inderdaad een optie zijn, toch willen we graag dichtbij de uitgaansgelegenheden zitten, zodat iedereen zn pilsje kan drinken. Daarnaast zou het ook prettig zijn als de pites op niet al te grote afstand liggen.

jessehuijers op 6 jan 2016 18:33

als je echt wilt drinken neem je toch gewoon allemaal samen de taxi en bespaar je op acco door in een dorp verder te liggen !

opzich valt Gerlos echt mee hoor, wachttijden bij de Krummbach, Fussalm en de Ebenfeld-X-press zijn er wel, maar dat is rond de standaard tijden, Ebenfeld tussen 10-11 en half 3-3 omdat de meeste mensen dan starten met skiën, rond de 5-10 min wachten, maar doordat de 1ste sectie van de nieuwe dorfbahn volgend jaar opent kun je daar beter op 2-5 min rekenen. Ga dus voor 10 uur je warming-up rondjes daar skiën en eindig daar wat later. Fussalm-X-press ook rond die tijden, dan gaan de mensen richting Königsleiten of zijn op de terugweg vanaf Gerlos en Zell. Zo rond de 5 min wachttijd kun je dan op rekenen. Ook daar dus voor die tijd zijn en Krummbach-X-press hetzelfde maar dan de omgedraaide richting, ga dus rond half 2 of juist half 4 terug naar Gerlos, daar ongeveer 15-20 min wachten als je precies de foute tijd gaat. Verder nergens echt lange wachtrijen, meestal rond de 3 stoeltjes/gondels. Alleen bij de Filzsteinbahn wil het verder soms nog wel eens druk zijn (Gerlosplatte) maar dat hangt van de skilessen af.

Dit was mijn beeld in de voorjaarsvakantie.

#proudtobepartofleswintersporters

Plaats een reactie