sneeuw eind maart

Dit onderwerp gaat over de bestemming La Joue du Loup

Weet iemand of er eind maart voldoende sneeuw ligt om te skiën?

Ik ben ook van plan om eind Maart naar La Joue du loup te gaan. Ik ben dus ook benieuwd naar… Iemand ervaring???

Groeten.

Ik was vorig jaar in de laatste week van het seizoen in dit skigebied, het was begin april. Heel rustig toen, maar sneeuw was vrijwel overal perfect nog en voldoende aanwezig. Ze spuiten zelf sneeuw op als het te weinig is, zo zullen altijd wel de grote pistes open blijven, tenzij het echt al warm is of het veel regent, maar dat risico heb je overal. Sneeuwkwaliteit vond ik ook nog heel goed toen en heb de hele week geen een keer hoeven wachten voor de lift :) Maart zal nog wel iets drukker zijn.

Er zijn 2 dorpjes daar: La jou du loupe en Superdevoluy. La jou du loupe is gezelliger, Superdevoluy heeft een pin automaat.

Fijne vakantie ;)

We gaan toch ne keer het nummer van Madame Blanche en haar christallen bol moeten publiceren?
Wie kan Nu met zekerheid zeggen of er in Maart sneeuw gaat liggen ???

Yorrick, bedankt voor je reactie! Ik heb geboekt voor een weekje met vertrek op 20 maart.

@ Krisb1, Natuurlijk kun je dat niet van te voren zeggen of er goede sneeuw ligt of niet. Ik vroeg alleen wat de ervaringen van anderen zijn die voorgaande jaren in maart/april zijn geweest.

In ieder geval bedankt voor de reactie’s!

Groeten.

Sinds enkele jaren is er wel een pinautomaat in het dorp.
Aan de zijkant van het vvv kantoor.

Ben net twee dagen terug uit La joue du loup. We hebben een week erg warm weer gehad en de laatste dag natte sneeuw en regen. Ik ben enkele jaren terug ook geweest en toen was er veel meer wit… Valt echt tegen nu. We hadden een piste vol met modderplakken en het water liep zo in een behoorlijke snelheid van de berg af over de pistes. Verder viel de sneeuw kwaliteit ook erg tegen. Heel veel ijs en veel stenen en donkere plekken erin. Ik zou iig niet je eigen ski’s of snowboard meenemen, want die kan je na je vakantie weg gooien. ik was blij dat ik er een gehuurd had want ik had een paar flinke groeven in mijn board.

Iig wens ik je een fijne vakantie toe als je gaat.

lekker bericht nidachare…ga toch maar niet!

Plaats een reactie