Picknick areas in Espace Killy?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Tignes - Val d'Isère

Hoi allemaal,

Wij gaan over een aantal weken naar Tignes Les Boisses en gaan ervan uit dat het niet zo warm wordt, dat we lekker buiten in het zonnetje kunnen picknicken. Dus vandaar mijn vraag of iemand weet of er picknick areas zijn in het Espace Killy gebied.

In L3V weet ik dat daar de afgelopen jaren een flink aantal zijn bijgekomen, maar voor EK kan ik daar niets over vinden.

Alvast bedankt!

Ik weet dat er bovenaan de stoeltjeslift vanuit La Daille (dorpje tussen Tignes en Val d’Isere in) altijd wat stoeltjes en tafels in de zon staan. De afdaling naar La Daille zelf is ook fantastisch dus daar aten wij meestal onze lunch op. In de buurt van Les Boisses vind je denk ik minder snel een picknick area (als ze er al zijn). Wil je er eentje vinden, kun je dus het beste tussen Tignes Val Claret en Val d’Isere gaan kijken!

@Laurankl: bedankt voor je post, maar ik bedoel eigenlijk of er overdekte picknick plekken zijn. Waar je bij -15 graden dus lekker binnen kunt zitten je stokbroodje opeten, zonder dat je vingers en tenen eraf vriezen ;).

In Frankrijk zie je dat soort plekken vrij zelden. In Oostenrijk zag ik ze vaak maar de kans dat je ze in Frankrijk tegen komt is veel kleiner. Meeste kans geef ik je bij plekken waar bijvoorbeeld de cabine liften aankomen in combinatie met 1 of meerdere restaurants. Dan is er vaak ook nog wel een ruimte (vlak bij de toiletten) om te picknicken.

Eerst skier, toen snowboarder en nu weer skier

@iorusroos: bedankt, dat is inderdaad de moeite van het controleren waard. In L3V zijn deze ook aanwezig bij de basisstations in Meribel, Les Menuires en Valtho.

Was afgelopen week in Tignes, onderaan de Tovieres lift in Tignes le Lac wel een binnen picnic plaats gezien. Verder niet veel plekken opgevallen, maar bij cabineliften heb je denk ik de grootste kans van slagen. Veel plezier! @gizmooo

Maar, hier een tip. De supermarkt ‘Sherpa’ in Le Lac, in hetzelfde gebouw als ESF, heeft voor 8 EUR een panini, frisdrank en toetje voor 8 EUR. Dit vonden wij zo veel eten, dat wij hebben tussen twee personen gedeeld. Ze hebben daar ook een machine met warme chocolade en koffie voor 1 EUR, niet het beste, maar wel OK.

In Les Marmottes, hebben ze een machine met warme chocolade melk en koffie voor 2 EUR, en portie frites was ook niet duur 3 of 4 EUR. Boven aan bij Grand Motte zijn de patat 3,50-.

Ik neem geen picnic voor 4 EUR per person. Ook tussen de ESF and SkiSet in Le Lac, de pizza - creperie had groot pizza’s voor 20 EUR of zo, dat hebben wij met 3-4 personnen gedeeld.

Geen picnic tips, alleen goedkoop lunch tips.

Bedankt allemaal voor de tips! Nog 1,5 week :)

Ik weet niet meer waar het was (dus in feite heb je niks aan deze reactie), het was volgens mij op de route richting Val D’isere en die beruchte stoeltjeslift in Espace Killy (dat je over een bergtop gaat en dan ineens hevig de diepte in kijkt), maar we zijn toen ergens gestopt waar ik echt een heel lekkere goulash soep heb gegeten.
Ik meen me te herinneren dat ik het eten op de gletsjer erg prijzig vond.

Overdekte picnic plekken heb ik ook niet gezien. Ik eet altijd vaak broodje in de lift (zonder anderen ermee lastig te vallen hoor). Zit je ook even overdekt ;-)

Ik weet niet meer waar het was (dus in feite heb je niks aan deze reactie), het was volgens mij op de route richting Val D’isere en die beruchte stoeltjeslift in Espace Killy (dat je over een bergtop gaat en dan ineens hevig de diepte in kijkt), maar we zijn toen ergens gestopt waar ik echt een heel lekkere goulash soep heb gegeten.
Ik meen me te herinneren dat ik het eten op de gletsjer erg prijzig vond.

Overdekte picnic plekken heb ik ook niet gezien. Ik eet altijd vaak broodje in de lift (zonder anderen ermee lastig te vallen hoor). Zit je ook even overdekt ;-)

Nien op 13 jan 2016 11:31

Dat restaurant is Les Marmottes - en is wel redelijk in prijs. Warme chocolade uit de machine daar 2 EUR. Portie patat daar rond 3,50 dacht ik.

De enige die wel goedkoop is bij de glacier restaurant was de patat. Een grote portie voor 3 EUR -

Bij de andere glacier, de restaurant is van hetzelfde eigenaar als Les Marmottes, en heeft hetzelfde menu voor hetzelfde prijs.

Ik was er vorige week, kan me eigenlijk maar 1 overdekte picknickplek herinneren. Tis een soort klein blokhutje aan een pad. Als je de Laisinant Express neemt, links de lift uit, en dan over het pad de “La route du Col” piste richting de Datcha. Vrij snel zie je dan in een bocht een blokhutje.

Plaats een reactie