Goede bootfitter regio Utrecht

Mijn vriendin wil dit jaar nieuwe skischoenen kopen en we zijn nu op zoek naar een goede bootfitter in de regio Utrecht(max een uurtje rijden tenzij het echt heel erg goed is).

We willen veel keuze hebben zodat ze veel kan passen en de winkel moet zelf de mogelijkheden hebben om de schoen volledig aan te passen.

Graag jullie tips en ervaringen met verschillende winkels ;)

MK in Bilthoven is voor mij het beste adres in Nederland. Ruim assortiment, verstand van zaken, maken zelf zonodig zooltjes en ze hebben mijn schoenen helemaal verbouwd tot ze perfect pasten.
Je krijgt prima koffie en het is er gezellig

Je hoeft niet ver te rijden namelijk, zoals @Paul20 al aangeeft, MK in Bilthoven, TOP zaak.

Wim Jaquet in Amersfoort. Zeer veel keuze en verstand van zaken.

Skishop Nieuwegein en Klein Oostenrijk in Culemborg.
Maar als je echt voor schoenen gaat dan raad ik toch Klein Oostenrijk aan!

Skishop Nieuwegein en Klein Oostenrijk in Culemborg.
Maar als je echt voor schoenen gaat dan raad ik toch Klein Oostenrijk aan!

Defqnone op 6 jan 2016 19:42

Ben zelf naar Klein Oostenrijk geweest en dan is niet goed bevallen, veel te grote schoenen aangesmeerd/gekocht. In mijn naïviteit luisterde ik naar het advies dat je bij een hoge wreef, grotere schoenen moet kopen dan normaal.

Na 2 wintersportvakanties toch maar weer verder gaan zoeken, daarbij kwam ik ook bij MK in Bilthoven terecht. Deze waren verbaasd over mijn te grote schoenen advies. Daar nieuwe gekocht en die zaten helemaal top. Het is een ervaring van een persoon maar ik adviseer je toch om naar MK in Bilthoven te gaan ipv Klein Oostenrijk.

MK ski is top vannochtend nog geweest voor het ophalen van onze spullen. Zorg wel dat je er niet int weekend of avonden heen gaat want dan is het vaak bizar druk.

Member of global cooling initiative

Ik luister even mee. En had zelf ook een vraagje: ik weet dat goed vakmanschap iets mag kosten, maar hoeveel ben je ongeveer kwijt voor het fitten (als je ook de boot bij hun koopt?) Voor een beginnend skier die door wil groeien (groeimodel maar niet beste van’t beste?)

Sorry TS, voor de hitch… Ik was gewoon erg benieuwd, voordat ik er zo ga staan kwijlen en erachter kom dat het prijskaartje 4 getallen heeft… ;)

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

Ik luister even mee. En had zelf ook een vraagje: ik weet dat goed vakmanschap iets mag kosten, maar hoeveel ben je ongeveer kwijt voor het fitten (als je ook de boot bij hun koopt?) Voor een beginnend skier die door wil groeien (groeimodel maar niet beste van’t beste?)

Sorry TS, voor de hitch… Ik was gewoon erg benieuwd, voordat ik er zo ga staan kwijlen en erachter kom dat het prijskaartje 4 getallen heeft… ;)

Quisa2 op 6 jan 2016 20:09

Zover het helpt, ik was volgens ongeveer 350 euro kwijt [2 jaar geleden]

@Quisa2 goede vraag! Ik was er eigenlijk vanuit gegaan dat bij de aanschaf het fitten inbegrepen is.

Neem aan dat, dat bij MK ook het geval is?

Bootfitten is gratis bij aanschaf bij alle winkels waar ik geweest ben.

Bij Edelweiss in Brummen betaalde ik volgens mij 200,- extra bovenop de prijs van de skischoenen. Daar zaten op maat gemaakte zolen bij in, uitdeuken, stance aanpassen, aanpassen bootboard, in hoek geschaafde zolen ivm teveel hyperflexie van de enkel, nieuwe slijtzolen en dan ben ik ongetwijfeld nog het een en ander vergeten.
Kreeg nog wel korting op de skischoenen.

Winter is coming

Bij VS-sport in Gouda kunnen ze je aan niet te dure en zeer goedpassende skischoenen op maat helpen. Topwinkel

Bij MK skiservice in Bilthoven zou ik het proberen. Ik heb er ook snowboardboots gekocht met de garantie
als ze niet lekker zaten ze aangepast werden of ik andere mocht uitkiezen. Nu begrijp ik dat snowboardboots minder bewerkelijk zijn, maar ik ben erheen geweest na een tip van een vriend die skiet en nogal moeilijke voeten heeft.

Die is met zijn skischoenen die hij daar gekocht had meerdere malen nog even teruggeweest om nog wat aan te passen en dat is elke keer kosteloos en naar wens verlopen.

Hoi Wieger,

Ik had altijd last van m’n voeten. Toen ben ik twee jaar geleden naar ski shop Nieuwegein gegaan. Daar ben ik geholpen door Eelco de eigenaar van de winkel. Hij heeft kennis van zaken en probeert je echt een product op maat te geven. Ik heb het al meerdere malen meegemaakt dat hij met een goedkoper alternatief voor een product aan komt dan dat ik zelf had gekozen. Hij zegt namelijk altijd als jij tevreden bent kom je vanzelf terug. Dat heb ik liever dan je nu iets duurder aansmeren en dat ik je nooit meer terug zie.

Omdat ik een hele brede voet heb zijn bij mij de binnen en de buitenschoen aangepast. De eerste week moest ik erg wennen aan deze schoen en zette ik uit gewoonte de bindingen nog veel te strak. Ondertussen heb ik 15 weken met deze schoen geskied en ze zitten perfect. :D echt als gegoten. Zeker een aanrader.

Succes met de schoenenjacht

Work less, Ski more

Ik heb ook uitstekende ervaringen met Skishop Nieuwegein! Zeker een bezoekje waard, uitstekend advies en goede productkennis.

Plaats een reactie