Flitsmeister en/of alternatieven voor Duitsland

Het verbaast me telkens weer wat een moeite en investeringen mensen doen om willens en wetens de wet te overtreden.

RCGrootveld op 9 jan 2016 14:16

Huh, volgens mij gaat het nou juist NIET daarover. Zeker als je het betoog van @Frans hebt gelezen moet je begrijpen dat het juist gaat om het voorkomen van boetes door onwetendheid, onoplettendheid of sneaky controles.

Als je je gewoon aanwent om je principieel aan de regels te houden heb je apparaten niet nodig, hoef je er ook niet op te letten en kun je je aandacht daar op vestigen waar die hoort: Op de weg, je spiegels en je instrumenten.
Mis je geen snelheidsbeperkingen, rijd je ook niet ongemerkt te hard, voorkom je schrikreacties en bespaar je ook geld.

Rob

Als je je gewoon aanwent om je principieel aan de regels te houden heb je apparaten niet nodig, hoef je er ook niet op te letten en kun je je aandacht daar op vestigen waar die hoort: Op de weg, je spiegels en je instrumenten.

Eh…als je je effectief aan de regels wilt houden, dan ben je zonder hulpmiddelen constant NAAST de weg aan het kijken of er geen verkeersborden staan…

Ik trek me meestal van de snelheidslimieten niet al te veel aan en rijd gewoon een snelheid die IK verantwoord acht. Ik hou wel voldoende rekening met andere weggebruikers en pas me aan de weersomstandigheden aan. Ik doe dat al 20 jaar 30.000km per jaar zonder ongevallen…

Eh…als je je effectief aan de regels wilt houden, dan ben je zonder hulpmiddelen constant NAAST de weg aan het kijken of er geen verkeersborden staan…

Dan heeft u kennelijk een andere definitie van “NAAST” de weg dan ik.
Voor mij begint dat pas bij een afstand van 10m…

Rob

De discussie gaat zoals altijd over dit soort onderwerpen alle kanten op. Begrijpelijk met een mooi open forum, maar laten we proberen weer lekker on topic te gaan zodat veel mensen er wat aan hebben. Bedankt iig voor alle reacties.

Om bij het topic te blijven, flitsmeister werkte bij mij helaas slecht, tot niet op de heenreis. Gebruikte veel data 97mb en was niet accuraat.
Tomtom ging redelijk, maar miste veel locaties en gebruikte over de hele rit 64mb data, wel erg goede filemeldingen!
Uiteindelijk toch bij de browserapplicatie van blitzer.de gebleven (26mb data). Gaf dit keer ook de files aan incl een groot ongeluk richting munchen, waardoor we over de fernpas zijn gereden in de natte sneeuw. Enige nadeel van blitzer is dat ik hem via de browser moet gebruiken, app (d/l door duitse account aan te maken) werkte niet fijn, en als het scherm gaat slapen verliest hij alle instellingen moet en je weer aanklikken wat je wil zien qua verkeer/flitsers/ongelukken.

(Wat betreft de data, daar zijn bundels voor, ik zal geen providers noemen, maar ik heb voor rond de 25,- euro twee weken 1gb internet en daarna onbeperkt. Werkt erg goed en is meer dan genoeg voor de hele week. Ook handig om mee te videobellen en de locatie te zien als vrienden in de buurt zijn!)

Groeten uit bella Italia!

Ik ben een aantal keren geflitst in Duitsland, en misschien de laatste wintersport ook in Oostenrijk op de A12.
Ben in Duitsland ook een keer aan de kant gezet, ja ik reed veel te hard… had een beetje haast enzo. ;-)
Ik rij tegenwoordig strak aan de snelheid die er geldt, maar ik zie soms nog wel eens wat over het hoofd.
Oh volgens mij stond daar een bordje met 100, als er daarvoor een onbeperkte snelheid gold. Dan wil je net afremmen, dan staat er opeens het bordje: Einde alle verboden… nouja, hoeveel zin heeft het dan gehad vraag je je af. Ik heb gewoon alle flitsers in mijn Tomtom staan, en nooit gezeik gehad met de politie. Flitsmeister heb ik ook in mijn telefoon staan, maar vergeet het altijd aan te zetten. Volgens mij mag je ze in Oostenrijk er gewoon in de Tomtom hebben staan heb ik onlangs nog ergens gelezen. In Duitsland officieel niet, maar volgens mij doen ze daar niet zo moeilijk. Toen ik van de weg ben gehaald, heb ik de Tomtom voor de zekerheid wel ff uitgezet en onder de bank weggemoffelt. Better safe than sorry ;-)
Ik kan inmiddels wel dromen waar de bekende flitsers staan in Duitsland.
Vlak voor Keulen, bij Heumar als je richting NL rijdt. Je mag daar 100 KM/u meen ik.
Vlak bij Limburg-Nord (richting Frankfurt) traject controle, 2 flitsers achter elkaar, kan niet missen, ze zitten boven de snelweg op grote vierkante borden. Kijk uit dat je constant 100 rijdt, en dat de auto niet uit zichzelf sneller gaat rijden omdat het naar beneden gaat, ik ben daardoor eens geflitst. Was beetje jammer, maar er werden toen nog geen boetes doorgestuurd. Verder vermoed ik dat er bij de Irschenberg tegenwoordig ook een flitser staat. En op de terugweg uit Oostenrijk heb je vanaf Kufstein richting Muenchen een extreem scherpe bocht naar links waar je 60 mag, ze staan op het einde regelmatig te controleren. De laatste keer stonden ze er niet, maar je kunt het risico niet nemen want je ziet ze pas staan als het te laat is. Als er nog anderen zijn hier die nog flitsers weten te staan, ik houd me aanbevolen.

Ski or Die

Plaats een reactie