Kind met bril - goggles OTG?

We gaan volgende week skieën in Les Arcs. Indien de berichten voor volgende week kloppen, zullen we moeten rekening houden met heel wat sneeuw. Ik ben dan ook op zoek naar een goede, geschikte skibril voor onze dochter van 5. Zij moet wel haar gewone brilletje kunnen dragen onder de goggles. Of is een helm met vizier een betere optie?
Heeft iemand hier ervaring mee?

Alhoewel zeker niet ideaal zou ik voor helm met vizier gaan. Goggles waar een bril onder kan, zijn vermoedelijk (veel) te groot voor een 5 jarige. Alternatief: een goed gesorteerde shop in nl binnenstappen en vragen of er iets speciaal voor kids ontwikkeld is. Ik ben ze iig nog niet tegen gekomen.

Edwin van Riel

Mijn stiefdochter heeft op 5-jarige leeftijd gewoon een goedkope skibril van Decathlon gehad waaronder haar brilletje paste. Ging jaren mee zonder probleem. Wel voorwaarde dat de gewone bril van je dochter niet ongelooflijk breed is.

Vizierhelm op die leeftijd is duur, zwaar en je loopt het risico dat ze het vizier zelf omhoog gaan duwen waardoor de ogen niet meer beschermd zijn. Goggle + boodschap dat die moet opblijven is de oplossing.

Mmmm…2 reacties en ze spreken elkaar tegen…dat wordt niet makkelijk :-)

Mijn zoon van 7 heeft nu ook voor eerst een bril, dus voor de kerst op zoek gegaan naar otg goggles.
Deze kunnen best prijzig zijn, dus even gekeken wat hier nu anders aan is dan aan een gewone goggle. Blijkt vaak alleen twee extra ‘inhammen’ aan de zijkanten als ruimte voor pootjes van de bril. Dit heb ik uiteindelijk gewoon met stanleymesje uit zijn normale goggles gesneden! Even kijken waar de pootjes precies zitten en klaar! Werkte perfect, hij heeft er de hele week er mee geskied zonder problemen. Ook niet beslaan van glazen ofzo.

...ski-addict...

Naar een winkel gaan en gaan passen. Alleen dan kom je er achter of het met bril wel of niet past met goggle in combinatie met kleiner hoofd :)
Zou zelf altijd voor een goggle gaan. Mijns inziens meest optimale bescherming van de ogen zowel tegen sneeuw als tegen kou (belangrijk!).

@vickydirkenlena

Mijn broer heeft voordat hij overging op lenzen net als maik100 altijd z’n bril zelf enigszin aangepast werkt perfect.

Verder geef mensen even de tijd om te antwoorden voordat je hetzelfde topic drie keer start binnen en uur de tijd.

Veel plezier op de piste. :)

Work less, Ski more

Even off topic:

Kan iemand, of degene die het duimpje naar beneden heeft gegeven, uitleggen waarom een “normale” vraag negatief wordt gewaardeerd? En ziet @Admin wie dit heeft gedaan?

I am a skiing dad, just like a normal dad. Except much cooler | retired :-(

Mijn zoontje heeft ook een normale skibril van Lidl over zijn bril. Zonder aanpassingen. Ik heb hem niet horen klagen, dus het zal wel goed zijn toch? Het zag er ook normaal uit

@vickydirkenlena waarschijnlijk is dit bericht te laat, en zijn jullie reeds op wintersport.
maar op SportXL.nl kun je ook voor kinderen skibrillen bestellen, ook voor over een bril.
voor een goede prijs

Wij zijn ondertussen terug van een veel te korte, fantastische vakantie met lekker veel sneeuw. De eerste dag hebben we geprobeerd met haar oude skibril, maar dat ging totaal niet. Haar brilletje werd te veel tegen haar hoofd gedrukt. Ze klaagde ook over hoofdpijn.
We hebben dan in Les Arcs een goede OTG bril gekocht voor maar €40. Deze zal ze zeker enkele jaren kunnen dragen.

Plaats een reactie