aanrijroute Maria-Alm

Dit onderwerp gaat over de bestemming Maria Alm

Over enkele weken vertrekken wij naar Maria-Alm. Ik had in gedachte om via Bischofshofen te rijden, maar zie nu dat Google maps een route aangeeft via München/Kufstein en dan net voor de grens de afslag te nemen en via de 172/178 (Waidring) en 311 te rijden. Dat is een behoorlijk stuk over binnenwegen. Is dat wel slim?

Als het niet te hard sneeuwt zou ik het doen. Het is de snelste route en bespaart je een vignet.

Niet via Kufstein rijden maar via Inzell naar Lofer en vervolgens Saalfelden. Vrienden van mij hebben een appartement in Maria Alm en geven aan dat dit de makkelijkste route is waarbij je het minste last hebt van sneeuw.

De route via Bischofshofen gaat via de Hochkonigstrasse en is de kans op sneeuwhinder vrij groot op het stuk tussen Dienten en Hinterthal.

Ik zou het Elly vragen ;-) @Elly: wat vind jij de beste route?

Inderdaad in Traunstein de autoweg verlaten en via Lofer en saalfelden naar Maria Alm.

De route die @Jimbo aangeeft is de aan te bevelen route. dus via Inzell, Lofer en Saalfelden. Wel opletten want tussen Weissbach en Saalfelden zijn een aantal camera’s bijgeplaatst.

Naar Maria Alm kun je idd het beste via Inzell, Unken en Lofer rijden. Zeker voor de terug weg aangezien je bij Bad Reichenhall op de terugweg op de A1 in een fuik rijdt vanwege extra grenscontrole.
Dit is ook zo bij Kufstein als terug de grens over gaat. En van Kufstein rijd je nog langer binnen door.
Over Lofer rijdt het goed, meeste is 80 km weg, afgelopen zondag over terug gereden en geen problemen gehad ondanks dat het wat sneeuwde. Wij rijden op de heenweg wel via Salzburg en Pongau want dat is voor ons naar Dienten sneller.

Dienten Die Alte schule

Dank jullie wel voor de reacties. Duidelijk voor ons wat de beste route is.

Plaats een reactie