materiaal kopen voor zoon 9j

Wij gaan telkens skiën met Pasen.
Einde van het seizoen en ook einde van de levensduur van kinderski’s.
Wij gaan meestal naar een club à la MMV of Belambra en de bijhorende verhuurshop is ondermaats voor de kids.
Natte schoenen, botte ski’s ( en dat bij het ijs in de voormiddag ), geen schoenen meer op maat. Ik heb vorig jaar zelfs mijn eigen voet in de bot gestoken om te tonen dat ze toch wel echt te groot waren voor mijn zoon.
( ik zie kids van 1.30m buitenstappen met een 26 omdat ze gewoon geen andere schoen meer op voorraad hebben en natuurlijk doet deze schoen geen pijn bij het betreffende kind )
Daarom denk ik er serieus over om materiaal voor mijn zoon te kopen.
Helaas vind ik niet veel winkels in Belgie met materiaal voor kids? Iemand tips? Het zouden wel rossignol botten moeten zijn en die vind je niet veel, meestal salomon, nordica en ik weet dat deze pijn doen bij mijn zoon ).
Zelf kwam ik ook conrad tegen op het internet, zeer scherp geprijsd en veel keuze / merken. Of heeft iemand hier al slechte ervaringen mee?
Alvast bedankt voor enige reactie. Groetjes
Ik kan daar alvast een heel mooi setje samenstellen voor mijn zoon tegen een heel mooie prijs.
Ook tips voor andere internetwinkels zijn welkom.

Naar een ander verhuurtoko lijkt mij een beter idee. Ik vind het zelf een beetje zonde geld om spullen aan te schaffen voor kinderen die nog zwaar in de groei zijn. Verder, als je via internet besteld heb je nog steeds geen 100% garantie dat schoenen goed zitten!

When life gets too complicated.... SKI

Mijn tip zou inderdaad ook zijn om een andere verhuur te zoeken dan, eventueel thuis in België/Nederland al als er in het betreffende gebied niet een goede zit. Zoals Alex ook al zegt is het zonde om nu materiaal te kopen omdat je zoon daar waarschijnlijk snel uit gaat groeien.

Stay frosty

In tegenstelling tot voorgaande tips, ook altijd een voorkeur gehad voor eigen materiaal. Beetje leuk shoppen, voor schappelijke bedragen en later op marktplaats verpatst of weggegeven. Schoenen: eerste paar jaar verstelbare gebruikt (maat 36-40). Dit jaar (ivm te klein) 3 verschillende maten besteld in overleg met webshop (ekosport) , goede eruit gezocht en 2 paar terug gestuurd.

Edwin van Riel

Ter aanvulling; al jaren goede ervaringen met sport conrad.

ik weet niet of je in belgie ook marktplaats hebt of bij de nederlandse kijken en eventueel versturen naar belgie via kiala ( goedkoopste).

via marktplaats ( tweede hands) kan je voor kinderen vaak ook nog een leuke goede sets kopen en betaalbaar.
of wat je ook kan doen is schoenen kopen en ski daar huren. want skischoenen verhuur vind ik vaak in frankrijk onder de maat (zeker bij intersport) en kijken eens in belgie bij de decathlon. weet niet waar je uit belgie komt?

welke maat zoek je voor ski en skischoenen?

Ik zou toch ook voorstander zijn van huren in België als de verhuur ter plaatse te wensen over laat, toch voor schoenen en ski’s. Kleren en helmen kunnen makkelijker op de groei gekocht worden.

Op die leeftijd groeien en evolueren ze nu eenmaal snel, waardoor aankopen eigenlijk altijd een beetje een compromis zijn. In Nederland zijn er een aantal winkels met een “meegroeiplan” voor kinderen, in België heb ik daar nog niets van gehoord.

Mijn advies zou toch zijn om te huren, volgend jaar is namelijk alles te klein. Mocht je niet meer het risico willen lopen ter plaatse te huren, huren dan in eigen land. Voordeel is dat je de tijd kunt nemen om de zaken te gaan passen en een kinderuitrusting neemt in de auto gelukkig niet veel plaats in.

bij oldskool in amersfoort heb je een meegroeiplan zeg maar! je koopt nu een setje ( of deel) en krijgt als je volgend jaar inlevert zoveel procent terug of korting op je volgende set.

Je kan er op wedden dat uw zoon die schoenen maar één weekje zal kunnen gebruiken, omdat hij er simpelweg uit groeit.

Gotta go fast

Ik weet niet welke maat je zoon heeft maar mijn dochter van net 10 past nog prima in haar verstelbare Roces (ze heeft maat 36-37). Twee jaar terug voor rond de € 60,- bij amazon.de gekocht. Wellicht een overweging?

hallo allemaal, alvast bedankt voor de reacties.
de schoenen zijn inderdaad een probleem, daar zal ik maar 1 jaar mee kunnen doen
Mijn zoon draagt altijd rossignol botten dus ik weet welk model hem goed zit.
De ski daar hoop ik hem 2 jaar mee te laten doen.
Wij zijn van Belgie regio Leuven. Ik heb geen weet van een winkel in mijn buurt met materiaal voor kids.
D store en As adventure had niks voor hem.
Weet iemand waarom Conrad zo een lage prijzen kan hanteren?
Zijn ze zo groot of staat er misschien een goedkopere binding op ofzo?
Het setje waarvoor we 50 EUR huur geven kost 189 EUR. zelfde ski, zelfde botten.
Zonder verzending welteverstaan.

Met de gerenommeerde bedrijven (paar waar ik zelf gebruik van gemaakt heb Conrad, Ekosport, Bergzeit, snowcountry) kun je gerust zaken doen. Vaak ook interessant om te kijken naar spullen van vorig seizoen. Heb ik zowel voor mijzelf als ons dochtertje gedaan. Scheelt behoorlijk wat geld en een model ski van vorig jaar heb ik persoonlijk geen enkel bezwaar tegen als dit een redelijk deel van de aanschafkosten scheelt. Afgelopen jaar vor dochtertje 180 eur huur uitgegeven aan ski’s voor 10 dagen en nu hetzelfde setje 1 maat langer gekocht voor 270. Als ze er 2 jaar mee doet en het dan nog tussen de 50 en 100 opbrengt, vind ik het prima.

Edwin van Riel

Bij freestylesport in Roosendaal.
Hebben ze een kids leaseplan.
Hier die ik ook aan mee voor mijn kinderen. Als je maar 1week gebruikt maar van je materiaal dan is het duurder dan huren. Maar ga je ook indoor of zelfs nog een week. Dan haal je het er al uit.
Voordeel:
Geen gehannes op locatie en bij de indoor verhuurbalie.
Kun je het jaar daarop zelfs nog steeds met hetzelfde materiaal uit de voeten. Dan word je voordeel alleen maar groter.
Weet niet waar in België je woont maar Roosendaal is hooguit 8min. van de grens met Essen.

Vanuit Leuven is het niet zo overdreven ver naar United Brands?

En wij boeken meestal bij Sunjets, daar huur je Junior ski’s voor 13,5 € (en dat zijn goede ski’s bij Intersport). Met alle respect, maar voor die prijs kan ik geen 2de hands ski’s kopen en doorverkopen plus nog onderhouden.

Glij blij door die brei :-)

En wij boeken meestal bij Sunjets, daar huur je Junior ski’s voor 13,5 € (en dat zijn goede ski’s bij Intersport). Met alle respect, maar voor die prijs kan ik geen 2de hands ski’s kopen en doorverkopen plus nog onderhouden.

Coldfeet op 11 jan 2016 13:42

Niet voor een week per jaar. Wel als er wat meer gebruik van gemaakt wordt.

Edwin van Riel

Veel zaken hebben tegenwoordig een meegroeiplan. (DAKA, FreeStyleSport, OutdoorXL) Zowel voor skischoenen als ski’s. Eigen materiaal vind ik persoonlijk fijner.

Wij hebben nog skischoenen Dolomite maat 24 (=schoenmaat 37-38) staan die voor een zacht prijsje weg mogen.
Hebben ook altijd voorkeur gehad voor eigen materiaal. Ook altijd leuk als er bv in de Ardennen eens sneeuw ligt, voor een dagje Landgraaf of een weekend Vogezen.
Indien je nieuw wil kopen, Decathlon in de solden?

En wij boeken meestal bij Sunjets, daar huur je Junior ski’s voor 13,5 € (en dat zijn goede ski’s bij Intersport). Met alle respect, maar voor die prijs kan ik geen 2de hands ski’s kopen en doorverkopen plus nog onderhouden.

Coldfeet op 11 jan 2016 13:42

Niet voor een week per jaar. Wel als er wat meer gebruik van gemaakt wordt.

evr66 op 11 jan 2016 14:29

Voor kinderen onder de 6 jaar misschien niet, maar je moet ook je onderhoud meerekenen. Onze kinderen hebben als Etoille Bronze, dus hun ski’s moeten elke vakantie onderhoud hebben.
Ik weet niet waar je dat laat doen, maar hier ben je minimaal 17-20 € voor onderhoud kwijt.
Als ik dan tot 15 jaar voor 13.5 € kan huren…dan kost dit minder dan het onderhoud.

Misschien als je het onderhoud zelf doet? :-)

Glij blij door die brei :-)

Sterker nog, sinds 2 seizoenen draait jongedame competition klasje van de ESF, dus moet (zeker in de omstandigheden afgelopen week) tussendoor ook nog 1 of 2 X in 2 weken. Doe dit vanzelfsprekend zelf. Mogen nu even naar de shop voor een grote beurt. Daar naast ook nog een paar sets freeride latten, doen we ook zelf, zijn iets minder kritisch en krijgen ook wat minder op hun lazer normaal gesproken. Al met al nu 6 sets ski in huis die zo’n 4 weken per jaar gebruikt worden. Gaan we echt niet huren zeg maar :)

Edwin van Riel

Ik ga ervoor gaan voor eigen materiaal.
Het zal de eerste en de laatste keer zijn dat het me gaat lukken voor een redelijke prijs.
Schoenmaat 39! Zal er maar van profiteren nu hij nog in een junior schoen kan van rond de 100 EUR
Eens ze echt in de groei zijn is het niet meer te bekostigen de volwassen schoenen.

@Zarko
In Houthalen (Boston sport) hebben ze een kinder meegroeipakket.
Dat houdt in dat je 450 eur (geloof ik) moet betalen en telkens als het materiaal te klein is je terug naar de winkel kan gaan om een nieuwe (grotere set) te halen. Dit kan tot een leeftijd van 16j (als ik me niet vergis) en de laatste set mag je dan houden. Het materiaal wat je krijgt is vaak compleet nieuw of in heel erg goede staat. Ik ga dit jaar voor de eerste keer met de dochter (4jaar) op vakantie en heb voorlopig een koopje gedaan. Als het skiën haar bevalt neem ik meteen zo een pakket. Ik geloof ook nog dat als je er mee wilt stoppen je nog de helft vd waarde terug krijgt.

De afstand Leuven-Houthalen lijkt me best te doen.
Succes ermee!

Plaats een reactie