Waxen op locatie

Beste forumers,

Vorig jaar heb ik een Burton clash snowboard gekocht(ik weet het er zijn betere en had toen meer op forums moeten kijken:p)

Daar heb ik 5 dagen mee geboard.

Nu is het zover dat ik 22-1 naar mayrhofen ga. We komen 23-1 (zaterdag) in de ochtend aan en de skipas is pas geldig vanaf 24-1.

Mij is toen verteld dat dit type snowboard maar weinig gewaxt hoeft te worden maar ik wil hem toch graag laten waxen.

Iemand er bekend mee of dat ik hem in Oostenrijk kan brengen en dezelfde dag nog retour heb? Of zal ik hem voor de zekerheid toch in NL laten waxen?

Alvast bedankt:)

K2 manifest - Nitro team Pro - Nitro team TLS -

Als je naar een verhuur of service-hutje gaat en je vraagt of ze je board even willen waxen,
is het meestal binnen 10 minuten gebeurd is mijn ervaring.

Mijn ervaring in wintersportplaatsen: Aan het eind van de dag brengen, de volgende ochtend gewaxt
en geslepen ophalen.

Weet je zeker dat je boardje (al) gewaxt moet worden?! Je zou natuurlijk ook gewoon kunnen gaan boarden en je boardje aan het einde van een middag wegbrengen als deze niet meer goed glijdt of droog wordt. De volgende ochtend is deze dan altijd klaar.

Laat je niet gek maken door beweringen van fabrikanten dat boardjes minder vaak gewaxt hoeven te worden. Mijn Lib tech hot knife zou ook zo’n boardje moeten zijn, maar ik heb een boardje nog nooit zó vaak moeten waxen als deze :D

De Clash heeft overigens een extruded base. Dit betekend dat het belag wat minder goed wax opneemt en er ook sneller weer af is. Een slecht gewaxt boardje met een extruded base glijdt daarentegen met weinig wax een héél stuk beter dan een boardje met een sintered base zou doen.

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

@sneeuwbaard dat is nog eens een inhoudelijk antwoord:)

Denk dat ik je advies ga opvolgen. Lekker eerste dagje boarden en mocht het nodig zijn dan even weg brengen. Ook begrijp ik uit je antwoord dat het dus inderdaad zo is dat dit bordje zoiezo wel goed glijdt.

Ik ga er mee aan de slag. Dank allen voor het antwoord.

K2 manifest - Nitro team Pro - Nitro team TLS -

Plaats een reactie