Overnachting tijdens de reis

Omdat wij pas op zondag onze locatie kunnen betrekken en dus een dagje korter skien willen we tijdens de reis overnachten. Zo kunnen we op zaterdag vertrekken, zaterdagavond overnachten, zondag lekker vroeg vertrekken en zondagmiddag op de piste staan.
Het plan is in de buurt van Ulm te overnachten en eindbestemming is Sölden.

Wie heeft dit eerder gedaan en vindt dit een goed idee, of juist niet? Wat raden jullie aan wat de vertrektijd zondagochtend betreft?

Alvast bedankt.

Ik zou zo ver mogelijk in het Oetztal doorrijden en daar overnachten.
De volgende ochtend een paar kilometer rijden en de hele zondag kunnen skiën. Zo haal je je verloren dag toch weer bijna in.

Dit is zeker een goed idee! Ook wij en velen hier op het forum doen dit. Wij persoonlijk doen dit op vrijdag, vertrekken vroeg in de ochtend en overnachten meestal binnen een uur/anderhalf uur rijden van de bestemming om zo, in ons geval, zaterdag ochtend voor de massa al heerlijk op de piste te staan.

Kijk naar een hotelletje niet ver van de weg in een dorp, zijn er genoeg te vinden. En nog een tip mocht je tijdens de voorjaarsvakantie gaan, ga dan pas zaterdag het rond 1200-1300 uur rijden dan rij je hoogst waarschijnlijk zo achter alle files aan.

Member of global cooling initiative

Mocht je toch willen overnachten in de omgeving van Ulm. Wij hebben al meermaals hier overnacht: http://www.iq-hotels.de/iqhotelulm/00.html. Makkelijk te boeken via booking.com.

IQ hotel in Ulm is inderdaad prima, maar nog best een eindje van Solden.
Hangt ervan af of je tevreden bent met een zondagmiddag (dan is Ulm prima) of zondag al eerder wilt skiën (vanaf 10:00u ofzo). In het laatste geval zou ik verder Oostenrijk in een hotelletje zoeken.

Fun Lovin' Skier

Wij gaan altijd in Dornbirn slapen, gaan dan naar Obergurgl (1 dorp verder dal in van Sölden). Zeker aan te raden, leuk dorpje en goede hotels. En niet lang naar Sölden toe.

Ik zou in ieder geval de Fernpass overgaan om te overnachten. Dit is =/- 2 uur verder, zodat je geen last heb van files door dagjesmensen of gladheid en dan nog laat en vermoeit aankomt.

@Nienke88

Ulm is natuurlijk prima te doen maar als je het echt relaxed wilt doen en nog skien in de middag volg dan advies van bijv. @ruudsan of @MarkD. Je weet vantevoren immers nooit wat het weer doet en dan zou je alsnog onnodig oponthoud kunnen hebben.

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Ik weet niet of feldkirch op de route ligt, maar daar is een hi hostel, super schoon, gezellig en goedkoop. Ze hebben meerdere mogelijkheden bv 2 persoons, 4 persoon of meer bedden kamers. Wij hebben die een aantal keren gedaan, als we vrijdag’s gingen rijden. Je kunt er ontbijt bij nemen, als je dat wilt.

Er zijn er hier die zeggen over de fernpass overnachten, maar dat is niet altijd een goed idee, je vertrekt de zaterdag, weliswaar smiddags waardoor je achter alle files aan rijdt, maar uit mijn ervaring heb ik ondervonden dat de zaterdag tot savonds laat nogal eens blockabfertigung durft te zijn aan de tunnel bij fussen en file de hele fernpas verder. Dit kan je natuurlijk vermijden door alternatief te rijden maar ik zou eerder een hotel zoeken in de buurt van kempten en fussen en dan de volgende dag zonder file de fernpas over. Is een uur langer de zondag maar als je om 8u vertrekt sta je tegen 11u zeker op de latten is mijn ervaring.

No sweat no glory

Wij doen dit ook altijd. Echter wel zonder vooraf te boeken. Dan kun je op de dag dat je vertrekt zo ver mogelijk rijden en kijken hoe ver je komt. Dan hoef je ook niet te stressen of je wel op tijd bij je hotel aan komt.

Je bent wel afhankelijk van beschikbaarheid bij de hotels, dus als je in het hoogseizoen met een grote groep reist is het wel verstandig te boeken vooraf.

Op tijd aankomen is meestal geen probleem meer, de meeste hotels in die regio zijn daar wat op voorzien en bieden een nachtservice of service via kluis aan, je krijgt dan code en kan zo je sleutel bekomen. Maakt niet uit wanneer je dan toekomt.

No sweat no glory

Zoals gezegd, zover mogelijk doorrijden en dan zondag laatste stukje kun je mooi nog skiën.

Kijk eens op linksundrechts.com, staat voldoende wel afhankelijk van de route.

Groeten, Harald

Bedankt allen voor alle tips! We hebben een hotelletje geboekt net over de grens in Nassereith, precies op de route. Voor maar €85 voor 4 personen!

Bedankt @clubbrugge voor de tip over de blockabfertigung. We zullen er rekening mee houden door op tijd te vertrekken!

Plaats een reactie