Live update: Les Gets

Dit onderwerp gaat over de bestemming Portes du Soleil

Nou wij zijn wel de piste op gegaan en helemaal doorweekt teruggekomen!
's Ochtends regende het nog bij het huisje (St. Jean-d’aulps) en bij de parkeerplaats van Ardent. Bovenin Châtel sneeuwde het gelukkig wel. Helaas is het voor skiën essentieel om naar beneden te gaan, dus weer de regen in. :(
Het werd wel duidelijk dat de 0-gradengrens steeds lager werd. Toen we bij de auto terug kwamen lag daar sowieso al 2 CM op. Helaas is het bij het huisje nog steeds bruin, maar de sneeuw komt steeds dichterbij!

null

Ook waaide het hard vandaag, waardoor er aardig wat stuifsneeuw was. De pistes waren vandaag wel goed, maar door de verse sneeuw ook zwaar en met hopen aan het eind van de dag.

null

Stay frosty

@GiGi lol! Ben toch een beetje een luxe skiër, moet wel leuk blijven haha

Goede update Siard! Veel plezier komende dagen. Naar het schijnt wordt het vanaf morgen goed koud, dat zou de sneeuw en neerslag situatie moeten verbeteren!

Wat een dag! Flinke sneeuwval gedurende de gehele dag, bij vlagen kwam de wind hard opzetten wat het zicht niet beter maakte. We hebben hierop besloten laag de blijven skien, tussen de bomen als het ware. Voor de lunch zijn we richting Morzine gegaan waar de sneeuw echt matig was. Op een pad kwamen zelfs flinke stenen en takken naar boven. Na de lunch zijn we iets omhoog gegaan waarna de wind harder leek te waaien dan eerst. De pistes lagen er echter prachtig bij. Het warme weer van de afgelopen dagen zorgde voor een gezette onderlaag waarna de sneeuw van afgelopen 24h(zeker 30-40cm) een mooie laagje vormde. Eigenlijk een superdag muv het gebrek aan zon. Het matige zicht maakte het in ieder geval een uitdagend dagje!

Foto’s volgen want de verbinding werkt hier niet optimaal mee…

Kijk dat horen we graag, zaterdag zit ik in les prodains :) dank voor de update

Ik kan me grotendeels bij @Pvdh aansluiten. Lekkere sneeuw en op sommige plekken zelfs poeder (volgens mij)!
Het sneeuwde hard (vanmorgen al hier in St. Jean-d’aulps, zie onderstaande foto) vandaag.

null

Ook op de piste was het heerlijk vandaag! Wij kozen vandaag (ook) voor Les Gets/Morzine. Grotendeels zijn wij in het Les Gets gebied geweest, met uitstapjes naar o.a. de Chammossière (met wat slechter zicht dan beneden).
Hieronder nog wat foto’s van deze heerlijke dag!

null

null

null

Stay frosty

Vandaag heel erg vergelijkbaar met gisteren. Enige verschil was dat het 's ochtends bewolkt was en ik zelfs het zonnetje nog even heb gezien! Rond 12 uur begon het weer keihard te sneeuwen en werd de verse laag sneeuw steeds groter.

null

Mijn stok is 1,25 meter, maar op een gegeven moment verdween die even helemaal in de sneeuw

null

Stay frosty

Heb toch een andere dag gehad dan @siard gister. Het begon werkelijk fantastisch met zeer goede pistes en hier en daar een opklaring.

Na verloop van tijd betrok het helemaal en na de lunch werd het vanaf 2-3 uur heel slecht. Het begon zelfs te regenen waarbij de pistes in rap tempo zeer slecht werden.

Later werd de neerslag weer koud en dus sneeuw ipv regen. Dit is eigenlijk de hele nacht doorgegaan met als conclusie een kleine 30cm aan verse sneeuw.

We vermaken ons prima, ondanks het gebrek aan zonnestralen… De naam Portes du Soleil is voor mij dit jaar niet meer dan een marketing term haha

@Pvdh ben benieuwd waar jij geskied hebt dan gisteren. In St. jean-d’aulps was het afgelopen nacht droog, maar vanochtend sneeuwde het alweer.
Gelukkig rustig vertrokken en alweer terug in Nederland. :|

Volgend jaar komen wij sowieso terug! :)

Stay frosty

@siard, ik was in les gets/Morzine.

Gister was overigens een super dag. Het begon licht bewolkt met opklaringen ertussen. Rond 13:00 klaarde het helemaal op en was het werkelijk prachtig om op de pistes te zijn.

Het ziet er vandaag net zo uit dus we hebben goede hoop! Fijn weekend allen!

Bizarre dag gehad! We waren lekker aan het skien toen wij ineens een lawine tegen kwamen…

Bleek achteraf(als ik de nieuwsberichten mag geloven) niemand onder te liggen maar toch even schrikken. Lawine op de mt chery die alle alarm bellen deed afgaan!

null

Zo even een laatste update: Inmiddels alweer thuis gekomen. Gedurende onze tijd in de PdS hebben we veel sneeuw gehad, eigenlijk hadden we iedere dag verse sneeuw. Kortom qua sneeuw hadden we zeker niets te klagen.

Qua weer was het een ander verhaal. Afgelopen zaterdag 5 maart en maandag 7 maart waren absolute super dagen. Prachtig weer en dus verse sneeuw. De rest van de dagen dat ik er was hebben we eigenlijk alleen maar sneeuw gehad. Soms was het icm slecht zicht en soms viel het allemaal wel mee.

Een gemixte week maar eigenlijk super gehad. De pistes lagen er prachtig bij en er lag meer dan voldoende sneeuw. Volgens mij zijn de mensen die aankomende weken nog een keer mogen echt lucky bastards gezien de weersverwachtingen!

Nou dat klinkt goed

Bier, sex , en patatjes

Plaats een reactie