Rustig gebied voor beginners met afwisseling..

Hallo,

Na 2 jaar leren skieen in tsjechie (lipno) zijn we ons aan het oriënteren op een geschikt gebied met meer uitdaging… we zijn nu toch wel uitgekeken op de eenvoud in tsjechie en willen graag naar een mooi gebied in Oostenrijk gaan. Een gebied met mooie lange blauwe afdalingen en nog niet zo mega toeristisch. Een leuke apresski bar is wel belangrijk maar met 2 kids hoeven we niet flink door te gaan in discotheken iod.
Wie heeft er een goeie tip? Er is zo ontzettend veel te vinden… we zien door bergen de pistes niet meer ;-)

Ik hoor graag! Alvast bedankt.

Groet,
Femke

Wij zijn met kerst in Maria alm geweest. Leuk, mooi skigebied, gezellig dorp en goede skischool. Onderdeel van Hochkonig en Ski Amade, dus genoeg keuze

Alpbachtal de rustige oase tussen skiwelt en zillertal

Alpbachtal de rustige oase tussen skiwelt en zillertal

ruudsan op 11 jan 2016 18:35

Alpbachtal heeft vooral veel rode pistes…

❄️

Hoe oud zijn de kinderen?
Kappl is bv. leuk met kleine kindjes.

Glij blij door die brei :-)

Hoe oud zijn de kinderen?
Kappl is bv. leuk met kleine kindjes.

Coldfeet op 11 jan 2016 20:18

Thanks voor het meedenken allemaal!

Kids zijn 12 en 15… hebben 2 jaar les gehad…

Als je niet teveel kilometers zoekt is Rauris prima. Schappelijke skipasprijzen. Boven op het plateau voornamelijk brede blauwe pistes en het dorp gaat niet gebukt onder beschonken gepeupel in de namiddag en avond.
Bij het middelstation is wel iets van apresski, en beneden bij de kinderweide staat een leuke houten hut met drankjes, patat en ander lekkers. Verder is er in het rechterdeel van het skigebied nog een hele goede berghut met heerlijk eten, en deze is twee keer per week in de avond open voor de verlichte rodelbaan.

Andere tip zijn de dorpen in Zugspitz Arena en dan met name Lermoos, Berwang en Ehrwald. Niet groot maar wel genoeg goede blauwe pistes. Goede skischolen daar voor de kids. En een dagje op de gletsjer is bij mooi weer altijd leuk.

Ik zou ook de Zugspitz Arena aanraden.
Leuke verschillende gebiedjes vlakbij elkaar en mooie blauwe pistes.

Twee jaar geleden ben ik ook naar de Zugspitz Arena geweest. Erg leuke gebiedjes en veel mooie blauwe pistes. Ook Montafon is een leuk gebied met voldoende blauwe pistes. Vooral Gargellen is erg mooi voor beginners en gezinnen.

Ik ben een beetje bevooroordeeld, maar ook ik raad de zugspitz-arena aan. In Ehrwald vind je mooie blauwe afdalingen met enkele uitdagende pistes. Lermoos is iets uitdagender en de Zugspitz is om de hoek. De skischool in Ehrwald doet een hoop voor de kleintjes (grote kinderweide, wedstrijden, go-pro day, mascotte, kinderopvang (voor de allerkleinsten) etc), in februari ga ik hier weer heen om te werken. Degene die willen aprés skiën kunnen terecht in de Brentalm en anders in Jim’s. Bij uitstek een gebied voor gezinnen en ook nog eens relatief dichtbij.

See(Niet Sell am See) is wat mij betreft een ideaal skigebied. Het is er rustig, mooie afwisseling aan pistes en ook voor de beginnen goed te doen. Eventueel zou je een dagje uit kunnen wijken naar Kappl (eerder genoemd) of Ischgl.

Bedankt voor de tips allemaal! Ik ga me er eens in verdiepen!! :-)

Nauders is ons vorig jaar erg goed bevallen. Rustiger dan andere gebieden in de voorjaarsvakantie en relaxt sfeertje.

Salzburgerland Steinplatte, Grossarl.
Vorarlberg Gargellen.
Tirol Ehrwald.

Allemaal veel blauw en goede liften

Veel plezier.

Ik zou toch ook de Zugspitze arena aanraden. Wel toeristisch, maar goed, dat geldt voor veel skigebieden. Leuke verschillende deelgebieden waar je je makkelijk kan vermaken voor een dag of 2. Ehrwald en Berwang zijn heerlijk overzichtelijk en gewoon leuke gebieden.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Mauterndorf, Lungau. Wij gaan er dit jaar voor de 4e keer naar toe. Fijn, overzichtelijk gebied. Skipas geeft ook toegang tot Katschberg en Fanninberg., Allebei op ca 10 minuten rijafstand. Nog heerlijk rustig.

Kaunertaler gletscher, klein gebied, geen wachttijden en heel erg sneeuwzeker.

Kaunertaler gletscher moet je wel altijd ver voor rijden, minimaal een half uur over een mooie maar ook een beetje enge bergweg. Hebben wij vorig jaar gedaan en op een middag is daar een auto het ravijn in gereden, net nadat wij daar langs waren. Brr. Maar qua skiën helemaal eens, de Kaunertaler is echt prachtig.
Wij gaan dit jaar ook naar Lungau, hoorde van anderen dat het daar relatief rustig en toch heel gezellig was.

Weet niet wanneer OP wil gaan skiën maar de gletsjers zijn in de echte wintermaanden vaak erg koud

Gang is alles

Gargellen Voralberg , niet te ver rijden vanuit NL/BE, heel sneeuwzeker , niet te groot gebied.

Toen wij een paar jaar geleden een eenvoudig en rustig gebied zochten, stond Gargellen ook op de shortlist. Het is toen zugspitze geworden, dus ik heb geen ervaring met Montafon en/of Gargellen, maar het lijkt me nog steeds een prima optie voor de wensen van de ts.

Met 2 kids zal je vast aan de vakanties gebonden zijn en zou ik niet naar een dedicated gletsjer gaan, sneeuw ligt overal wel.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

ook de Pitztaler gletsjer voldoet aan je eisen.

Gotta go fast

Mijn eerste skivakantie in Oostenrijk was in Kaprun. Is wat bekender maar prima te doen qua drukte, en het dorp zelf lijkt me perfect gezien jullie eisen. Zowel de Maiskogel (lift vertrekt uit het dorp, 15 km piste) als de Kitzsteinhorn (kwartier met de skibus, zeer sneeuwzeker, 45 km piste) zijn prima bedeeld qua blauwe pistes. Op de Kitzsteinhorn zijn de rode pistes bovendien ook prima te doen. Je skipas is ook geldig in Zell am See (weer kwartier met de skibus) maar helaas is dit een gebied dat druk, onhandig opgebouwd en arm aan makkelijke pistes is. Gelukkig is Kaprun ruimschoots voldoende om je als beginner of lichtgevorderde een week te vermaken. Ik was hier in 2012. Destijds moest je op de Kitzsteinhorn nog vaak een sleeplift nemen maar sinds deze winter is dit opgelost met de nieuwe stoeltjes/gondellift. Het gebied is overigens ook per skitrein bereikbaar (station in Zell am See).

❄️

Ik wilde je inderdaad ook wijzen op Mauterndorf! Ben er afgelopen jaar geweest, heerlijke rustig en veel zon! (:

Ook hoor ik erg positieve dingen over Lofer. Ik ben er zelf nog nooit geweest, maar het schijnt erg kindvriendelijk te zijn.

Maria Alm ben ik het ook mee eens! Ik werk zelf het hele seizoen in Hinterthal, dat is één dal verder. Maria Alm heeft een erg lange en mooie blauwe piste, maar deze schijnt in het hoogseizoen vrij druk te zijn. De rest van het gebied is naar mijn idee relatief lastig. De rode/zwarte piste naar Hinterthal is namelijk ook echt rood en hetzelfde geldt voor de rode naar Dienten.

Kijk een naar Lofer, leuk gebied en gezellig dorp. Plateau boven in de bergen is ook plek waar kinderen les krijgen dit in tegenstelling tot vb. Rauris!

Succes!

ook de Pitztaler gletsjer voldoet aan je eisen.

lucas5270 op 16 jan 2016 09:55

Dan zou ik eerder kiezen voor de Hochzeiger.

Plaats een reactie