Skiverhuur

Dit onderwerp gaat over de bestemming Fiss

Hallo, vorig jaar hebben wij in de voorjaarjaarsvakantie bij Pregenzer sport (sport 2000) ski’s gehuurd omdat we ze daar via internet goedkoper konden huren. Eenmaal daar was het zo ontzettend druk! Ik geloof een uur in de (chaotische) rij gestaan.Het feit dat je gereserveerd had maakte niks uit.
Nou weet ik dat er vlakbij nog 2 verhuurders zijn, alleen ik weet niet hoe de drukte daar was. Weet iemand hoe de drukte in verhouding met Pregenzer ( deze zit naast de skischool en het dichtst bij de gondels) is met de andere verhuurders. Ik betaal dan liever wat meer dan weer deze chaos mee te maken.

Ik denk dat je 2 skiverhuur bedrijven door elkaar haalt. Pregenzer zit onder de Hexenalm en behoort bij Intersport. Schmid zit schuin tegenover de kassa’s van de bergbahnen en behoort bij Sport 2000.
Naast de skischool (schuin tegenover Schmid Sport 2000) zit de 3e verhuurder in Fiss: Krismer.
Persoonlijk heb ik alleen ervaring met Krismer.
Krismer is iets minder modern qua gebouw maar de service hebben wij altijd als prima en vriendelijk ervaren.
Als je zorgt dat je zaterdag of zondag (afhankelijk van je eerste skidag) vroeg bent heb je helemaal geen last van de drukte. Dus net na openingstijd is het volgens mij geen probleem.
Daarnaast biedt Krismer ook 10% korting als je vooraf online boekt.

Idd, het is Pregenzer intersport, die onder de hexenalm. Had het even zo uit mijn hoofd genoemd.
Helaas lukt het op zaterdag niet zo vroeg, we komen meestal om een uur of 13.00 aan. Zondag moet zoon naar de skiles dus zaterdag middag is de enige optie. in Nauders en Konigsleiten met dezelfde aankomsttijd heb ik nooit die chaos meegemaakt. Maar goed ik zal misschien bij Krismer kijken, hebben ze daar wel nieuw materiaal? Meestal heb ik wel ski’s van het lopende seizoen, meestal de een na beste kwaliteit.

@Wietse: op de site van Krismer staat vermeld dat je de dag voor je 1e skihuur vanaf 15.30 uur je materialen kunt ophalen. Als ik me om 11.00 uur bv. meld, geeft dat problemen denk je ? Ook staat vermeld dat nachtskiën is uitgesloten, is dat een harde vereiste denk je ? Dank voor je reactie alvast.

@ZWANENVELD: Wij hebben tot nu toe altijd op onze 1e skidag de spullen opgehaald dus ik durf niet te zeggen hoe dit is als je de dag van te voren je huur-spullen wilt halen.
Wat betreft het avond-skiën hebben wij hier nooit problemen mee gehad. De meeste keren hadden we de ski’s dan ook in het depot (van het appartement) onder de Schonjochbahn dus was dit sowieso geen probleem.
Toch kan ik me ook wel herinneren dat we de ski’s weleens bij Krismer in het depot hadden en dan ook geen probleem hadden met avond-skiën.
@skikip: Ondanks dat het gebouw van Krismer niet zo modern is als Pregenzer en Schmidt hebben ze wel prima materiaal.

Dankjewel voor je reactie Wietse, we gaan het er gewoon op wagen. Fijne vakantie mocht je binnenkort vertrekken ;)))

Ja bedankt, alleen nou moet niet iedereen naar Krismer gaan, anders zit ik weer met dezelfde chaos!

Plaats een reactie