GoPro Hero 4 Black Edition

Dit jaar ga ik voor het eerst op vakantie met een GoPro Hero 4 Black Edition. Ik heb zelf niet echt een idee op welke instellingen ik het beste kan filmen?

  • 4K 30fps?
  • 2.7k?
  • 1080p met een hogere fps?

Welke instellingen zijn het beste om het goed op beeld te krijgen?

afhankelijk van wat je wilt doen met het materiaal. Wil je wat effecten als slow mo invoegen tijdens het nabewerken dan heb je hogere FPS nodig. Denk dat voor normaal afspelen wel een minimum is van 25fps.

vb. 50% slow motion = 50% van je fps. Dus stel je filmt op 120 fps, dan hou je 60 fps over. voldoende dus. Film je op 30 fps dan wordt dat 15 fps. Grote kans dat je film dan “stottert”

ik Film zelf nooit op 4K, ik zie de meerwaarde letterlijk niet.
Vervolgens moet je je afvragen hoe sterk je computer is.

Ik heb 16gb geheugen in mn laptop zitten met een i7 (niet de nieuwste hoor) maar met 4K hakkelt dat wel is wat.
(de originele beelden, bewerkt niet meer natuurlijk)

Meestal film ik 1080 met 60 fps. Strak beeld, en geeft wat ruimte om evt slomo in te passen.
Als je überhaupt niet van plan bent slomo te gebruiken film dan lekker op 1080 met 30 fps, scheelt een hoop batterij.

:-)

Aan 4K heb jij vrij weinig wanneer je geen 4k tv/monitor in huis hebt. Ik vind 1080p 60 fps het mooist om naar te kijken en gebruik deze settings zelf ook.

Wat betreft m’n computer kan die dat inprincipe wel aan 4K beelden maar, geen tv of beeldscherm in huis dus weinig toegevoegde waarde.

Ondertussen had ik op YouTube wat gekeken naar het verschil tussen 1080p in 30/60/120 fps en jullie bevestigingen mijn gedachtes!

Ik kan weer vooruit Thanks!

Succes met renderen van 4K beelden. Wordt een tijdrovende klus op een huis-tuin-keuken PC…

Persoonlijk pak ik altijd de HD stand met de meeste FPS. Bij jouw GoPro is dat waarschijnlijk 240 FPS op 720p? Leuk voor slow-mo editing…

Voor actiebeelden in 1080p 60fps superview (de 4 Black kan volgens mij zelfs 120fps), de rest in 2.7K. Wat ook leuk is om in 1440 te filmen, kan je meer spelen met het beeld tijdens bewerken.

Hier drie linken waar je misschien iets aan heb, is wel nuttig om te bekijken.





Veelplezier.

Angelino, ik zpu niet op 4k gaan filmen, aangezien er maar heel weinig monitors of tv’s zijn die 4k ondersteunen. Dus ik zou voor 1080p60fps gaan. Btw youtube ondersteund slechts 1080p

Gotta go fast

Angelino, ik zpu niet op 4k gaan filmen, aangezien er maar heel weinig monitors of tv’s zijn die 4k ondersteunen. Dus ik zou voor 1080p60fps gaan. Btw youtube ondersteund slechts 1080p

lucas5270 op 15 jan 2016 11:31

Nee hoor tegenwoordig ook 4K, maar inderdaad weinig monitoren en tv’s die dit ondersteunen, maar van 2.7k naar 1080p dan heb je wel super scherpe beelden en met de 4 black ook nog in 60fps.

Wauw! Thanks voor alle tips & videos! Het is nu ineens een stuk duidelijker welke stand ik het beste kan gebruiken bij welke filmopnames die ik ga maken! Ik denk dat ik me zeker ga amuseren over 2 weken op de piste met de GoPro! :)

Op wintersport film ik altijd 1080 (soms Superview meestal wide) @ 60fps, zorg ook dat je de iso stand zo laag mogelijk zet dan heb je geen kwaliteits verlies tijdens genoeg ligt (hij moet dan weer omhoog voor donkere delen).

Ook zou ik protune lekker aanzetten, ik gebruik de volgende settings voor skishots:

White Balance: Auto
Color Profile: GoPro
ISO Limit: 400
Sharpening: Low
EV Compensation: 0

Protune color profile GoPro is net zo goed als de standaard color profile dus daar zit je goed, en met Protune krijg je hoger bit-rate wat weer zorgt voor beter beeld. (Zorg wel dat je een goede micro sd kaart heb, die op de lijst staat van go pro voor de black).

Zie: http://abekislevitz.com/understanding-video-in-the-hero4/… voor meer informatie.

Plaats een reactie