Datum leeftijd 28-11-2007

Dit onderwerp gaat over de bestemming Alta Badia

Wie weet of er heel streng gecontroleerd wordt op de geboortedatm voor de skipas? Onze zoon is geboren op
24-11-2007. Als hij 4 dagen later was geboren zou de skipas gratis zijn.

Meestal wordt bij het aanschaffen van een skipas om een paspoort gevraagd om de leeftijd te controleren. Dus ik denk dat je toch gewoon moet betalen voor uw zoon. Skigebieden moet namelijke ergens een grens stellen.

In elk vd kantoren waar je fysiek je skipas gaat halen wordt gecontroleerd op leeftijd …

Het is overigens een datum die gewoon samenhangt met het begin vh skiseizoen (officiele opening). Bitter, maar doorbijten.

Je kunt het altijd proberen :P

Gang is alles

Gaat echt niet lukken. Wij gaan al een aantal jaren met onze dochters. Vorig jaar hadden we nog geluk met onze jongste, zij is in december jarig. Maar elk jaar moesten we hun idkaarten tonen. En we hebben bij diverse kassa’s passen gekocht. Wij moeten er ook aan geloven maar ze zijn een aantal jaren gratis geweest, de jongste zelfs vier keer en dat is toch fijn.

Een grens is een grens toch? Nu is het vier dagen, bij een ander zes en ga zo maar door. Ooit moet je gaan betalen voor een skipas en ooit worden deze skipassen duurder omdat je kinderen volwassen worden.
Ik word altijd een beetje moe van die mensen die altijd maar gratis of korting willen hebben en dan de regels willen omzeilen. Of kinderen onder poortjes laten doorkruipen terwijl ze een kinderpas moeten kopen. Ga dan niet op wintersport. Ga je soms ook stiekem het zwembad in?

Zelfs volwassenen maken er een sport van om onder de poortjes van de toiletten langs de Duitse snelweg door te kruipen. Ja… dan besparen we EUR 0,20! Goed verhaal, maar waar moeten de schoonmakers dan van betaald worden?

Ons bin zunig… geniet gewoon van het feit dat je nog samen op vakantie bent.

Piste riderrrrr

Heb echt nog nooit ergens een ID moeten laten zien. Als ze vragen hoe oud de kinderen zijn roep ik de geboortejaren en dat is altijd voldoende geweest. Nu zijn zij nog geen grensgevallen qua leeftijd. Ik zou proberen als ze vragen hoe oud alleen de geboortejaren noemen en niets over maand zeggen als ze ID vragen heb je niet gelogen en heb je pech en anders mazzel.

Plaats een reactie