Vertrek 23 januari, welk gebied?

Goede middag,

Aanstaand weekend ga ik samen met mijn broer op wintersport, 1 week. Wij reserveren meestal niets van tevoren en kijken de week van tevoren waar we naartoe gaan.

Aangezien ik de afgelopen jaren uit ben gegaan van de sneeuwhoogtes die opgegeven zijn, maar regelmatig teleurgesteld was in de hoeveelheid sneeuw (vooral naast de pistes), vraag ik mij af of iemand een goede tip heeft naar welk gebied wij kunnen? Vooral voor de betere powder runs :)

Meestal kiezen we wel een groot gebied om een hoop kanten op te kunnen gaan, maar we zitten voornamelijk naast de pistes.

Alvast bedankt.
Sven

Neem daarvoor is een kijkje op het, hopelijk bekende, Wepowder.

Daar staat letterlijk het onderstaande in de weerberichten:
zondag: voorzichtig touren in het noorden van de Franse Zuidalpen en de Savoie en Isere. Treeruns in de Haute Savoie en Wallis, de rest van Zwitserland en het Kleinwalsertal/Vorarlberg.
Maandag t/m donderdag: het noorden van de Franse Zuidalpen, Savoie en Isere boven de 1800 meter, Haute Savoie en Wallis , de rest van Zwitserland en het Kleinwalsertal/Vorarlberg maar nu ook de rest van Oostenrijk.

Dit gaat uiteraard over de condities buiten de piste!

Aangezien er ook een bak met sneeuw is gevallen uit de nordstau kun je dus ook in de noord alpen prima uit de voeten!

Plaats een reactie