Voorspelling Pampeago

Beste Roel,

29/1 vertrekken we naar Pampeago Italie.
Kunnen we skien daar? Ligt er voldoende sneeuw?

Bedankt voor je reactie!

Voer in bovenaan bij skigebied of dorp: Pampeago. Klik vervolgens op sneeuwhoogte (grijze balk, niet de zwarte balk). Vervolgens krijg je je info. Geen optimale hoeveelheden sneeuw daar, maar het lijkt me dat je er prima kan skiën.

Beste Rina,

Dat kun je heel makkelijk zelf opzoeken. Het kan vriezen, het kan dooien. Als je toch al gaat hoef je je toch niet druk te maken? De voorpret wordt er niet leuker op als je tot nu toe mee hebt gelezen en weet dat er nog niet zoveel gevallen is. Gewoon duimen draaien dat er een sudstau komt. En zoniet heb je alsnog een fijne vakantie. Als je niet tegen de onzekerheid kunt moet je een ander soort vakantie kiezen.

Het komt vast goed.

Als ik het goed voorheb is skigebied Latemar waar Pampeago bijhoort de speeltuin van (één van) de oprichter(s) van TechnoAlpin. Aan kunstsneeuw zal er zeker niet ontbreken :-).

@Rina: ik ben deze eeuw ieder jaar in Obereggen/Pampeago/Predazzo geweest en heb echt niet één keer meegemaakt dat je er niet kon skiën. Ook niet toen er nog geen sneeuwvlokje uit de lucht was neergedaald aldaar.

Het is inderdaad de thuisbasis van TechnoAlpin, dus ruim voldoende kennis aldaar van kunstsneeuwpistes. Die zijn daar zeker in januari altijd in goede, tot uitmuntende staat.

Je hoeft je dus nergens zorgen om te maken. Natuurlijk is het leuk als naast de pistes ook sneeuw ligt (wat in Italië momenteel ook wel het geval is, al zijn hellingen in de zon inmiddels al weer groen). Maar voor het skiën zelf is het volstrekt onnodig (tenzij je offpiste wil skiën).

Ik was afgelopen winter in Obereggen / Pampeago / Predazzo en over sneeuw hoef je je daar sowieso weinig zorgen te maken. Check de webcams maar eens, en als je alsnog niet zeker bent lees dan ons artikel over TechnoAlpin even: http://antonmagazine.be/chapter/459

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Plaats een reactie