Appartementen of vakantiehuis in Valtournenche of Cervinia?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Breuil - Cervinia

Ik ben me op dit moment aan het orienteren voor een wintersportvakantie naar Breuil-Cervina. Nu ben ik op zoek naar een appartement, chalet of vakantiehuis in Cervinia of Valtournenche. Ik kom wel veel hotels tegen, maar kan geen appartementen ed vinden.

Heeft iemand een tip qua accomodatie of een site waar ik iets kan vinden? Grootte van de accomodatie is minder relevant, iets in de zin van 4-8 personen zou prima zijn.

Hallo Johan,

Persoonlijk heb ik ook veel onderzoek gedaan naar een goed onderkomen in dit skigebied. Het is erg lastig. Veruit de meeste onderkomens zijn hotels en/of bed and breakfasts.

Ten tweede moet je bedenken of je ook veel in Zermatt wil skiën. Als je dat wilt is een onderkomen in Breuil-Cervinia zeker aan te raden. Vanuit Valtournenche ben je geloof ik zo circa 40 - 60 minuten onderweg voordat je op de grens bent. Vanuit Breuil-Cervinia duurt dat max. 30 minuutjes. Een behoorlijk verschil. Bovendien kan je vanaf de top Breuil-Cervinia direct bereiken zonder lift. Als je aan het einde van de dag naar Valtournenche terug moet heb je nog een (korte) stoeltjeslift nodig. Daardoor wordt je behoorlijk van je tijd beroofd.

Van een goede bekende had ik gehoord dat eigenlijk het beste is om aan de Zwitserse kant te gaan zitten. Uiteraard is Zermatt veel te duur, maar in Täsch (het dorpje voor Zermatt) heb je goedkope appartementjes. 's Ochtends gewoon even met de trein naar Zermatt en je staat op de skipiste!

Bovendien kan je dan de gehele dag genieten van de sneeuw en zit je niet continu met je gedachte: "Oh ja, ik moet de laatste verbinding naar Breuil of Valtournenche nog halen." De laatste verbinding is namelijk al om 15:30 uur, wil je vanuit Zermatt nog in Italië komen. Bovendien is de verbinding vanuit Zermatt naar Italië een sleeplift. Je kan ook wel via cabinelift naar de Kleine Matterhorn in Italië komen, maar de lucht is dankzij de ruim 3,8 km hoogte heel ijl. Daar moet je dus wel tegen kunnen aan het einde van de dag. Je zal niet de eerste zijn die na een dag vol inspanningen helemaal beroerd wordt en eigenlijk niet meer fatsoenlijk naar beneden kan skiën.

In ieder geval veel succes met je keuze! De Zwitserse Frank is nu overigens vastgeprikt op de koers: €1,00 = CHF 1,20. Daar heeft de Zwitserse bank voor gezorgd, zodat Zwitserland een betaalbaar vakantie en exportland blijft.

Misschien zie ik iets over het hoofd, en is dit niet goed (om wat voor reden dan ook), maar dit stond bij mij op pagina 1 in google zoekresultaten:

Valtournenche
http://appartamenticervinia.com/affittivaltournenche_1_0_673…

Cervinia
http://www.cervinia.it/pages/APPARTAMENTI_E_AFFITTACAMERE_i_…

Gewoon zoeken via die sites, of stuur ze een mailtje.

Verder: hoeveel tijd ben je wel niet kwijt als je vanuit Taesch naar de pistes wilt. Treintje, lopen of electrotaxi… en 's avonds ook weer terug!

En ook met een vastgezette Franc, is CH zo duur dat je voor het geld van een appartement in CH in een pension kunt zitten in I.

Vanuit Taesch naar Breuil is ook een heel eind. Gornergrat en Rothorn bahnen zijn wel echt goed te doen vanuit Taesch, maar met de gondels omhoog richting Theodulgletsjer is ook een heel eind en kost je veel tijd.
Als je echt in Valtournenche wilt zitten, en toch Gornergrat wilt skieen in Zermatt zou ik de auto omhoog nemen naar Breuil. Liften omhoog, naar beneden skieen en je bent bij de treintjes richting Gornergrat. Terugweg zoals Frans al schetst, liften omhoog vanuit Zermatt en afdalen naar Breuil. Je hoeft dan niet dat ene liftje nog te nemen naar Valtournenche waardoor je meer tijd hebt in Zermatt.
Overigens is alleen Breuil/Valtournenche ook leuk, je hoeft echt niet elke dag naar Zermatt. Succes!

Bedankt voor alle reacties en hulp! Het zou voor ons meer gaan om de Italiaanse kant van het gebied, dus Breuil of Valtournenche zou prima zijn.

Ben zelf 2 jaar geleden in Zermatt geweest, maar vond het er erg druk…hebben er toen 2 uur over gedaan om bovenin het skigebied (Glacier Paradise)te komen, door lange wachttijden bij de liften.

Wij moeten helaas altijd in de voorjaarsvakantie en dan is Zermatt behoorlijk druk, buiten de vakanties is het denk ik een ander verhaal…Vandaar ook de keuze voor de Italiaanse zijde van dit mooie skigebied :)

@Menno: De trein van Täsch naar Zermatt doet er zo’n 5 minuten over. Vervolgens kan je direct overstappen op de Gornergratbahn. Je kan daar al komen voordat de liften opengaan. Bovendien kan je tot 17:00 uur skiën en kan je gewoon in de avonduren de trein naar Täsch terug nemen.

@Martijnski: Dat ben ik met je eens. Vanuit Zermatt met de Matterhorn Express naar de Kleine Matterhorn duurt zo’n 45 minuten. De nieuwe eitjeslift “Matterhorn Express” uit 2009 zorgt er wel voor dat het tot 2900 m lekker snel gaat, maar wanneer je over moet stappen op de gondellift naar de Kleine Matterhorn dan zijn wachttijden van 60 minuten geen uitzondering.

Alleen in Breuil-Cervinia en Valtournenche skiën is inderdaad ook leuk, maar de pistes zijn er niet moeilijk. Eigenlijk zijn ze kinderlijk makkelijk. Als je een wat gevorderde skiër bent moet je je heil toch echt in Zermatt zoeken.

@Johan: Breuil-Cervinia is inderdaad veel rustiger dan Zermatt. Valtournenche is nóg rustiger, alhoewel je wel beperkter bent in de mogelijkheden. Persoonlijk zou ik dan in Breuil-Cervinia gaan zitten, want je bent daar aanzienlijk sneller en dichterbij de pistes. Bovendien komt elke afdaling wel in het dorp uit. Of het handig is om elke dag vanuit Valtournenche per auto naar Breuil-Cervinia te gaan betwijfel ik… In de voorjaarsvakantie staan meestal wel alle parkeerplaatsen vol.

In de 1e week van de kerstvakantie 2009 zijn we in Zermatt geweest en hadden daar een appartement gehuurd voor 350,- euro. We moesten iedere dag ver lopen en slepen met onze ski’s heuvel af in de ochtend en heuvel op in de middag. Vandaar de lage prijs voor het appartement :)

Vanwege het stormachtige weer bovenop de berg waren de pistes naar Italië toe alleen op de laatste dag geopend. Een dag daarvoor hebben we zelfs drie kwartier vast gezeten in de skilift naar Trockener Steg.

Ook vorig jaar rond Kerst waren de pistes gesloten rond de Matterhorn aan de Zwitserse zijde. Wij waren toen in Pila (bij Aosta) en hebben 2 dagen op dezelfde skipas als van Pila (190,- euro per persoon voor 6 `dagen) geskied bij Breuil-Cervinia.

Zermatt is inderdaad uitdagender, maar ook veel duurder.

Bedankt,wat een schat aan informatie :)Genoeg perspectief in dti gebied. Jammer genoeg is mijn Italiaans vrij slecht (veel sites in Italiaans), maar met google-translate kom ik een heel eind ;)

Naast Breuil-Cervinia ook gaan kijken naar het nabij gelegen Monte Rosa Ski, waar voor zover ik kan vinden op deze site, nog weinig over bekend is. Maar om niet off-topic te gaan, zal ik eventuele vragen gaan stellen in het juiste forum :D

Mone Rosa is een pareltje dat idd niet echt gekend is en velen willen dit ook zo houden :-)

Wij zitten in de voorjaarvakantie 2012 in appartementen Cervino 2 Valtournenche.
Je zit aan de rode piste naar de gondel en het is niet duur.
Voor wat betreft de nadelen die hier aan kleven: we zullen het beleven!

Wij rijden zondagochtend door naar Breuil-Cervinia, en verblijven daar een week in Club Med nota bene…
Dat wordt een interessante ervaring, zowel het gebied (land) als het type accomodatie is helemaal nieuw voor mij.

Ik heb er hoe dan ook wel zin in!

Ik heb in 2007 in een appartement in Taesch gezeten maar om daar vandaan mijn zoon bij de snowboard lessen af te leveren vond ik geen feest. Vanaf het appartement tot het verzamelpunt was je al snel ruim een uur onderweg. Taesch is inderdaad goedkoper dan Zermatt maar dat heeft dan ook zijn reden.

helemaal mee eens Täsch is goedkoper maar is een beetje vergelijkbaar met bourg st maurice boeken wanneer je in les arcs wilt skieen.

Overigens zijn de liften tussen de twee gebieden heel vaak dicht, dus overschat dit "voordeel" niet. De bergkam is nl erg hoog!

De aangegeven links van Cervinia was ik zelf ook al opgekomen, met met alle respect voor de mensen die appartimenti cervinio 2 geboekt hebben…ik zou d’r niet dood gevonden willen worden. Daar werk ik me de rest van het jaar niet voor uit de naad :-)

Het vinden van een luxe appartementje is een behoorlijke uitdaging…ik houd me aanbevolen!

Schrik!! Wat is er mis met deze appartementen? Ziet er allemaal prima uit op de foto’s alleen is het wat afgelegen maar wel mooi aan de piste naar de gondel van Valtournenche. Maar wij zijn er nog nooit geweest dus is het een gok natuurlijk.
Graag je reactie als je bekend bent met deze appartementen!

@Geke: ik heb de appartementen ook gezien en mij lijken ze prima :) Nette appartementen en ook nog aan de piste met uitzicht op het dal. Het is net wat voor eisen je stelt aan de accommodatie van de wintersport.

Ik ben zelf meer van basic, ik kom om te skien/boarden en niet voor de luxe of apres-ski. Zolang de appartementen schoon zijn en alles het doet, is het mij choco :)

Overigens zijn Italiaanse hotels en appartementen wat eenvoudiger naar onze West-Europese standaarden.

Wij zitten er nu,vandaag de laatste dag. Ben even ‘thuis’ voor de lunch. Het is hier echt prachtig! Appartementen prima. Niet superdeluxe maar voor ons comfortabel genoeg. We hebben een 6 persoons appartement geboekt voor 4 personen en dan heb je echt genoeg ruimte. 4 goede bedden en verder is alles aanwezig wat je nodig hebt. 's Ochtends stappen we voor het gebouw de piste op en aan het eind van de middag stap je af en ben je thuis. Ik vind het ideaal. Idd geen moeilijke pistes maar voor een middelmatige skiër zoals ik pittig genoeg. En met Breuil erbij ben je zomaar een dag onderweg. Alles mooi rood of blauw en hier en daar wat zwart.
Voor Zwitserlandgangers kost het veel tijd om daar te komen en je moet idd rekening houden met de laatste liften terug naar Italië.
Maar het allermooiste hier vind ik de RUST!! Af en toe compleet lege pistes, nooit lang wachten voor de liften, heerlijk!

Wij verhuren appartementen in Cervinia van budget- tot luxeklasse:
http://www.northitaly.eu/nl/aostavallei/aosta/cervinia.html…

Wij zitten er nu,vandaag de laatste dag. Ben even ‘thuis’ voor de lunch. Het is hier echt prachtig! Appartementen prima. Niet superdeluxe maar voor ons comfortabel genoeg. We hebben een 6 persoons appartement geboekt voor 4 personen en dan heb je echt genoeg ruimte. 4 goede bedden en verder is alles aanwezig wat je nodig hebt. 's Ochtends stappen we voor het gebouw de piste op en aan het eind van de middag stap je af en ben je thuis. Ik vind het ideaal. Idd geen moeilijke pistes maar voor een middelmatige skiër zoals ik pittig genoeg. En met Breuil erbij ben je zomaar een dag onderweg. Alles mooi rood of blauw en hier en daar wat zwart.
Voor Zwitserlandgangers kost het veel tijd om daar te komen en je moet idd rekening houden met de laatste liften terug naar Italië.
Maar het allermooiste hier vind ik de RUST!! Af en toe compleet lege pistes, nooit lang wachten voor de liften, heerlijk!

Geke op 2 mrt. 2012 12:16

Geke, het is al een tijd geleden maar zo je mij een link naar de site van het appartement waar je zat kunnen doorspelen? Groet, Jos

Ik zelf ben 2 jaar geleden geweest in onderstaand appartement, ik vond het toen heel erg schoon en voor weinig geld een goede accommodatie + WIFI. Op de website van het complex is een webcam aanwezig (staat jammer genoeg al even vast) maar geeft in de winterperiode leuke beelden. Het boeken van deze accommodatie ging iets lastiger gezien ze vooral Italiaans spreken (dus mailtje sturen en klaar)

Veder zijn de pisten erg leuk, wel veel rood en soms erg koud door de harde wind! Het eten op de pisten kan ik iedereen aanraden, koffie voor een normale prijs (en dan nog eens echte koffie)

In het drop zelf is niet heel veel te doen, binnen 10 a 15 min ben je in Breuil-Cervinia, waar je ook goed kan eten en evt. uit kan gaan.

Zou ik hier terug komen? Ja zeker, goed gebied alleen met een wat ervaren skiër kan je leuke tochten maken.

Nog vragen? ik hoor ze graag :)

Oja de website van de accommodatie:

http://www.residencecervino2.com/

Dank, ik heb inmiddels een mail die kant op gestuurd. Ben benieuwd.

@gast555: zijn deze appartementen makkelijk aan te rijden met de auto en hoe ver is het van het dorp afgelegen?

Wij hebben vorig jaar via Nortlander accomodatie geboekt in Cervinia. Het skigebied, dorp en reisorganisatie zijn allen zeer goed bevallen. Nortlander bied overigens appartementen aan op loopafstand van de piste.

Geke, het is al een tijd geleden maar zo je mij een link naar de site van het appartement waar je zat kunnen doorspelen? Groet, Jos

Gast175 op 11 okt. 2013 14:27

En nog maar weer eens 50 cm sneeuw erbij, alsof er al niet genoeg ligt

null

The older I get, the better I was

Geke, het is al een tijd geleden maar zo je mij een link naar de site van het appartement waar je zat kunnen doorspelen? Groet, Jos

Gast175 op 11 okt. 2013 14:27
Gast587 op 10 jan. 2014 13:17

Hallo Jos, of iemand anders?

De link was al geplaatst:

Wij gaan volgende week voor de derde keer die kant op!

Plaats een reactie