Welke geur, of welk geluid doet jou aan wintersport denken?

Ik heb het met de geur van Cocos. Dat doet me aan van die zonnebrand met lipbalsem denken. :-)

null

de lucht van kolenkachels met bruinkool tijdens de eerste wintersport vakanties in Tsjechië

stroh rum, dennenbomen, ijskoude vrieslucht hier bij ons

Blogt voor wintersport.be - familiaal skiër, levensgenieter en Alpenfan.

Tja, natuurlijk het geluid als je een bocht zet in een pak verse sneeuw :)

Oh Santa! Fresh snow, my favourite! How did you know?

Handschoenen

Gang is alles

skistokken die rammelen tegen de lift of de liftpoortjes ;)

De geur van een koeienstal midden in een dorp ;-)

Je zou het niet denken, sneeuw.

A winter without powder isn't a winter!

Bratwurst met ui.

Rotte lucht na een weekje goulashsoep, friet en bier.

Geluid van het draaien van de lift… het tikken van de wieltjes bij de palen als er een lift voorbij komt…

Handschoenen, purol, zonnebrand, de geur van duitse benzinestations

Gotta go fast

Take me home,country roads / John Denver

Sterke diesel geur bij aankomst door de grote hoeveelheid auto’s en zwaar lokaal materieel om de wegen schoon te krijgen en pistes strak.

De geur van een skiverhuur! En nee die is niet altijd lekker maar wel echt wintersport gerelateerd.

Never eat the yellow snow

Ha ha inderdaad. Heel herkenbaar allemaal. Ook dat gerammel van de sleeplift als hij over de wieltjes heen gaat.

Of het geluid van skischoenen op de stenen trap naar de wc onderin een stübbe (waarom zijn die wc’s eigenlijk altijd in de kelder???)

Het geluid van de skilift. Het krakende lopen door de sneeuw. En de stilte als je boven bent en ergens alleen tussen de bomen skiet.

Hoe heet die muziek ook alweer met dat vallende glas aan het eind?

O ja Het geluid van helikopters.

Het geluid van de koelgeneratoren en de lucht van diesel van de geparkeerde vrachtautos op de parkeerplaats van onze eerste stop onderweg in Luxemburg. Dan weet ik dat ik de volgende ochtend op de piste staat.

Het geluid van de langsrazende autos die dezelfde kant op gaan.

En als we ter plekke zijn het geluid van skis die met onderkant in de sneeuw vallen en daarna het vastklikken van je ski schoenen in de binding.

De gluhwein

Het kraken van de sneeuw onder je voeten natuurlijk!

En het laten vallen van de skilatten en het inklikken :-)

Het is o zo hard genieten.

Het hobbelen van de lift als je bij een paal bent.
De bevroren neushaartjes
de skischoenen op de trap
het kraken van de sneeuw
Het gezucht en gesteun als een te volle skibus nog een keer stop om nog meer mensen op te halen

Het nog een stukje Hollandse dikkopperij: “het applaus als we in formatie onder de skilift door skiën”… (dream on)

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

De stilte als je in een leeg gondelbakje zit en af en toe het zoemende geluid van de gondel.

En dan de harde klik als de deuren van het gondelbakje bij aankomst boven worden ontgrendeld.

nog 12 nachtjes slapen…

Bier

Wintersport.. daar kan je me 's nachts voor wakker maken!

de lucht van kolenkachels met bruinkool tijdens de eerste wintersport vakanties in Tsjechië

martin10500 op 19 jan 2016 20:11

Precies dat!

Don`t eat yellow snow

Het geknal van de lawinedienst wanneer je smorgens wakker word in combinatie met het geluid van voorbijrijdende sneeuwschuivers. En wanneer je dan de eerste zonnestralen tussen de gordijnen door ziet komen weet je dat die dag perfectie gaat benaderen door de verse sneeuw en de zonneschijn.

Born to Ride

Leuk topic! Er zijn er zoveel:

  • Geur van wax
  • 's ochtends vroeg het schrapen van sneeuwschuivers
  • De knallen van lawinedienst
  • het geritsel van lijn skikleding
  • Geur van zonnebrandcreme, alhoewel ik dezelfde ook in de zomer gebruik, ruikt ie toch naar poeder ;-)
Click. Click. Peace
  • het ‘‘knetteren’’ van geprepareerde verse sneeuw tijdens het carven
  • de geur van van het racletten
  • het zoemen van een draaiende stoeltjeslift
  • de geur van een verse omelet, deze nuttig elke ochtend gedurende skivakantie

Niet per se een geluid of een geur, maar een gevoel:
Als je bij je eerste stop na je vertrek thuis, ergens in DLD, ervaart dat het een stuk kouder is dan thuis.

Het gekraak van sneeuw onder je voeten blijft natuurlijk het nummer 1 antwoord :)
En heel af en toe mogen we dat in Nederland ervaren. Ja, dan zit ik onmiddellijk met mijn gedachten in de Alpen!
DÉ perfecte winterdag in Nederland is een vers pak sneeuw in combinatie met een strakblauwe lucht en een droge kou. Dat is helemaal zeldzaam…

Verder doe ik (met name in de aanloop naar de winter) veel pogingen om het gevoel op te roepen, met apres-ski muziek, jägermeister en op dit forum dwalen :)

Plaats een reactie