Fischer Worldcup RC4 SC of Rossignol Pursuit 18/16

Hello,

Ik ben (tweedehands) op zoek naar een paar pisteskis voor te carven en echt maximaal bochten mee te maken (korte, grote…)
Ik heb al een paar freestyle ski’s en een paar freeride crossover ski’s (100mm), dus ik zoek een paar puur voor op de piste als er geen poeder ligt.

Ik heb nu de Fischer Worldcup SC en Rossignol Pursuit 16/18 gevonden, welke zou de betere zijn.

Mijn niveau is zeer goed en hou van uitdagingen :)

Welke Pursuits zijn het precies? Volgens mij had je de 16 met basalt en TI en alleen TI… maakt behoorlijk wat uit qua levendigeheid (met basalt is minder levendig is mijn ervaring).

Maar het grootste verschil is de radius. 13 meter bij de Fischer (en een korte ski, rond 165); 17 meter bij de Rossignol (lange ski, tegen lichaamslengte). Dus als je kiest tussen deze twee modellen wordt het echt kiezen tussen kleine slalombochten of grote GS-bochten. Als je echt beiden wil, zou ik voor een ski met grotere radius gaan, die nog wel met de juiste techniek goed gebogen wordt om kleinere bochten te carven. Fischer RC4 Superior RC of de Head Worldcup Rebels i.Speed bijvoorbeeld (beide tegen lichaamslengte nemen). Of gewoon een cheater GS-ski. Hier zijn er een paar: https://www.wintersport.nl/forum/topic/207943

Bedankt voor de uitleg, denk je dat je met die fischers ook grote bochten kan maken, of is dat vechten tegen de natuur van de ski?

De Fischer RC4 Worldcup SC is de enige slalom-achtige ski die meer kan dan alleen korte bochten. Iets ruimere bochten kan ie goed aan, maar echt groot zullen ze nooit worden (gecarved)

Ik heb de Rossi Pursuit 18 uit 2015, prima pisteski!
Zoals Gigi al schreef, is dit een echte reuzeslalom ski, maar ik kan er ook heel goed mee slalommen. Let wel, ik ski nogal old school, heb al wat jaartjes ‘wedelen’ achter de kiezen ;-)
Je moet er wel wat kracht insteken, maar dan krijg je er ook een ski voor terug die de piste snijdt als een warm mes door boter. Bochten slippen vindt ie niet zo leuk. Ik kan hem alleen maar aanraden, want na jarenlang alleen maar latten van +100mm geskied te hebben, heb ik voor het eerst terug plezier op de piste ipv enkel ernaast!

Plaats een reactie