Gopro Hero4

Dochter wil een Gopro om te skiën.
Welke zou ik aanschaffen voor de wintersport en waarom.
Gopro Hero4 session of Gopro Hero4 black?

mvg
Mr_P

Gopro hero 4 session, scheelt je ruim 200,- euro.

Tenzij ze resoluties hoger dan 1080 belangrijk vindt. De Session kan ook gewoon 60 fps op 1080 namelijk.
Als je de beelden professioneel wil gebruiken schijnt de 4 black beter te zijn vanwege de hogere bitrate.
Ook is de batterij bij de session niet verwijderbaar, dus een batterij wisselen zit er halverwege de dag niet in.

(Tenzij je voor dat model ook een battery bacpack hebt o.i.d.)

Dat is geheel afhankelijk van hoe veel geld je er op kapot wil slaan en hoe belangrijk beeld kwaliteit en gebruikersgemak is. De twee voorbeelden die je geeft hebben als enige overeenkomst het merk. Het zijn twee totaal verschillende action cams die door een sterke marketing en goede productontwikkeling de benaming zijn geworden in de volksmond voor de action cams, net zoals de iPad dat heeft bij de tablets.
Een GoPro is een zeer mooi item maar vergelijk eerst eens deze twee modellen op de verschillende websites bijvoorbeeld http://www.videocamerashop.nl/vergelijken/512055/623889…
Er zijn ook mooie alternatieven zoals de xiaomi yi en velen anderen welke met een fractie van het geld wat je voor een gopro betaalt zeer acceptabele video’s kan schieten.
Ik stel voor dat je dus eerst zelf wat research doet op het wijde web of eens rond zoekt op dit forum. Er zijn hier al ontelbaar veel discussies geweest over dit product.

Ik heb zelf een GoPro Hero 4 Black edition en ik ben er erg blij mee, ik gebruik hem veel voor het skien en ik zou hem aan iedereen aanraden. Maar of black de beste keuze is voor je dochter dat hangt er ook vanaf wat ze met het beeld materiaal wil doen e.d.

Zijn de filmpjes voor instagram/facebook/whatsapp of gewoon voor de leuke dan denk ik dat je me een GoPro Hero 4 session een heel eind komt, zoals @Reejee ook aangeeft is een groot nadeel aan deze camera de niet vervangbare accu (vooral tijdens het skien omdat kou batterijen negatief beinvloed).

Wil ze met deze video’s graag filmpjes voor Youtube of Vimeo maken en vind ze het erg leuk om met verschillende video edit pakketten de filmpjes te bewerken dan zou ik een GoPro Hero 4 Black (of Silver, deze heeft een schermpje achterop maar wel een stukje minder power) aanraden.

De black heeft een hogere bitrate (dus de kwaliteit van het beeld is beter) en kan ook op hogere resolutie met een hoger aantal FPS (beelden per seconden, hoe hoger hoe vloeiender) beelden schieten waardoor je tijdens het bewerken meer ruimte heb om in te zoomen/te vertragen zonder kwaliteitsverlies.

Mocht je dochter tussen deze twee gebruikers typen inzitten dan is misschien een GoPro “copy” een goede keuze, deze hebben meestal wel een verwisselbare accu en ik geloof ook dat de meeste GoPro accessoires werken met deze GoPro copies. Een van de bekenste in dit segment is de sjcam-sj4000 (http://www.bol.com/nl/p/sjcam-sj4000-wifi-met-startpakket/92…).

Lees voor meer informatie bijvoorbeeld:
http://www.techradar.com/news/photography-video-capture/came…

Mocht je dochter tussen deze twee gebruikers typen inzitten dan is misschien een GoPro “copy” een goede keuze, deze hebben meestal wel een verwisselbare accu en ik geloof ook dat de meeste GoPro accessoires werken met deze GoPro copies. Een van de bekenste in dit segment is de sjcam-sj4000 (http://www.bol.com/nl/p/sjcam-sj4000-wifi-met-startpakket/92…).

ITWarrior op 20 jan 2016 22:26

Als je dan toch zo’n SJ4000 koopt, koop hem dan niet via Nederland. Aangezien dat spul gewoon allemaal uit China komt kun je het beste zo’n cam via Dx.com Miniinthebox.com Focalprice.com halen. Duurt wat langer, maar scheelt al snel 50 euro.

Waarom geen 3+? Heeft zo goed als dezelfde kwaliteiten en is volgens mij tevens een stuk goedkoper.

A winter without powder isn't a winter!

@Joostw Over de SJ4000 ben ik het volledig met je eens, de bol.com link was meer als voorbeeld bedoeld.

Wat betreft de 3+ scheelt het helaas niet heel veel.
De GoPro HD Hero3+ Silver Edition kost 298,99 bij bol.
De GoPro HD Hero 4 Silver kost 375,99 bij bol.

Maar de hero 3+ silver heeft geen touchscreen/lcd scherm en de 4 silver wel, als je dit wil hebben op de 3+ dan kost dit 84,95 (Voor deze prijs krijg je dan wel weer een extra BacPac in dus hij heeft iets meer accuduur).

Dus ik zou zeggen als je een GoPro wil en je wil geen scherm dan is de 3+ een goede keuze anders altijd een 4 serie, want deze is op alle fronten behalve prijs beter.

Als het voor je dochter is en voor op sociale media. Kan je ook nog de gopro hero, hero +(wifi verbinding met telefoon), hero lcd nemen.

Prima cameratje en kosten geloof ik. 120,180 en 200 euro.
Is het budget model van gopro.

Ik heb de SJ4000 gekocht bij http://www.incarvideo.nl Dit is een Nederlands bedrijf. Ik heb hem daar afgehaald. Maar kan ook verzonden worden. Nu is er ook de SJ5000.
Over de kwaliteit ben ik tevreden. Wifi en via de telefoon te bedienen. Ook een scherm achterop waar je de video’s kan bekijken. Vorig jaar gekocht en mee gehad op wintersport. Deze zomer onder water getest en ook prima. Over camera’s valt natuurlijk veel te zeggen maar wat belangrijk is, is denk ik de 170 graden wide angle. Op de SJ4000/SJ5000 passen ook de mounts van de GoPro’s.

One life. Live it.

allen bedankt voor de reacties.

mvg
Mr_P

Plaats een reactie