Juiste plaats tolbadge frankrijk..

vorig jaar slim gedacht…maar door het verkeerd plaatsen van de badge niet overal vlot door.

we dachten eerst dat de badge niet goed was, heb deze netjes opgestuurd maar weer netjes terug gekregen hij doet het gewoon.

dus vraag ik…waar deze badge te plaatsen…op de juiste plaats natuurlijk zodat we komend jaar lekker door kunnen rijden…

Thanks

Wij hebben de badge direct onder de spiegel hangen. Volvo v70. Werkt altijd goed. Aanrijden met 30 km/ uur, piep en door. Ideaal.

van de site van de ANWB:
De tolbadge moet achter de achteruitkijkspiegel geplakt worden in het midden van de ruit. Dus NIET aan de linker- of rechterkant van de ruit en bij voorkeur op een open stuk ruit zonder stickers. Wellicht ten overvloede: de badge moet aan de binnenkant van de ruit geplakt worden. Auto’s uitgerust met voorruitverwarming of zon(hitte)werend glas dienen de badge te plaatsen op het gebied rondom de spiegel met zwarte stippeltjes. Dit stuk is namelijk niet verwarmd of thermisch waardoor het signaal goed bereikt kan worden.

Zoals hierboven geschreven, wij hadden vroeger ook last met de badge in onze Citroën ‘bus’ C8. Sommige ruiten hebben verwarming of speciale soorten ruiten waarbij dat minder werkt.

Wij plakken die echter niet vast, want dat ziet er niet uit, en voor die ene keer per jaar, hef ik hem tijdens het rijden wel even naar de voorruit toe. Gewoon in het midden, als het niet werkt boven je voorruit proberen door de arm uit het raam te steken.

Top aankoop wel hoor: niet goedkoper als elke keer aanschuiven, maar erg handig!

Het is o zo hard genieten.

Achter het spiegel van elke auto is altijd een stukje vrij zonder warmtewerend glas of voorruitverwarming, juist om dit soort badges te kunnen bevestigen (dit gedeelte makkelijk en duidelijk te herkennen). Ik heb ook voorruitverwarming en warmtewerend glas, badge werkt perfect. S nachts ook geen raam meer open, gewoon doorrijden, dus ook ideaal voor slapende kinderen

Wij hebben met kerst ook voor het eerst zo’n badge gebruikt op het raam achter de spiegel. Werkt perfect bij de 30 km poortjes (meestal helemaal links) Bij de andere poortjes wel een keer teruguit moeten zetten voor dat die pakte.

Ik doe hem uit het midden. De eerste keer deed hij het niet omdat de skibox boven de ruit zat. Nu dus stuk naar links en werkt ook goed.

thanks…weet nu iig waar ik heb ga plakken…

In het instructieboekje staat meestal waar vrij zicht is in de voorruit. Werkt niet waar antenne ingebouwd is en ook niet bij zonwerend glas enkel dan op het vrije stukje.

Ik heb net een camper gekocht met overstekende alkoof. Waar moet ik de badge nu plakken?

Ik heb net een camper gekocht met overstekende alkoof. Waar moet ik de badge nu plakken?

Gonenwout op 16 jan 2018 19:54

Dikke kans dat je de badge even in de hand moet nemen en je raampje moet openen. Gewoon een beetje zwaaien, werkt vanzelf.

Uitrusten doe je maar in de lift.

Had hem in mijn vorige auto idd onder de spiegel met mijn nieuwe auto heb ik hem eraf moeten halen en het plakspul is niet meer bruikbaar dan.
Dus had hem vorig jaar gewoon op het dashboard liggen en werkte prima zo. Enkele momenten heeft mijn vrouw hem een keert op moeten tillen maar dat was bij de oudere tolpoorten

Had hem in mijn vorige auto idd onder de spiegel met mijn nieuwe auto heb ik hem eraf moeten halen en het plakspul is niet meer bruikbaar dan.
Dus had hem vorig jaar gewoon op het dashboard liggen en werkte prima zo. Enkele momenten heeft mijn vrouw hem een keert op moeten tillen maar dat was bij de oudere tolpoorten

Freerider op 17 jan 2018 08:16

je kunt evt bij een servicestation van bv aprr gewoon een paar nieuwe zelfklevende steuntjes halen. opsturen naar nl doen ze ook.

Edwin van Riel

Plaats een reactie