Ski bus Zell am Ziller

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zillertal Arena

Wij gaan over een week op vakantie naar Oostenrijk en zitten in Zell am Ziller, normaal gesproken zitten wij in schwendau dus ik weet niets over de skibusen hier. Ik heb op internet gekeken maar kan geen antwoord vinden. Weet iemand die hier al vaker is geweest hoe ik met de skibus naar de horbergbahn of anders naar mayrhofen kom?

Met de trein kom je vrij gemakkelijk elk half uur richting Mayrhofen dan de bus pakken richting Penken.
Of de trein tot Ramsau/ Hippach en dan de bus naar de Horbergbahn nemen.

ik zou met de auto gaan. Hoef je en niet op de bus te wachten, en je kan naast Zell ook naar Mayrhofen en Kaltenbach met je superzillertallerskipas

ik zou met de auto gaan. Hoef je en niet op de bus te wachten, en je kan naast Zell ook naar Mayrhofen en Kaltenbach met je superzillertallerskipas

McKuip op 24 jan 2016 20:54

Was het maar zo’n feest, ik heb geen auto, wij komen met het vliegtuig.

@Jazz
Ben heel benieuwd naar je ervaringen met aansluitingen/drukte van bus en trein in het Zillertal, aangezien ik er over ruim een maand zelf gebruik van ga maken.

❄️

@Jazz
Ben heel benieuwd naar je ervaringen met aansluitingen/drukte van bus en trein in het Zillertal, aangezien ik er over ruim een maand zelf gebruik van ga maken.

David23 op 24 jan 2016 21:22

Ik kom er al 16 jaar, bussen rijden vrijwel overal heen, het is wel in de ochten erg druk bij de gondels en skiliften. Met de trein heb ik nog geen ervaring maar daar zal ik dit jaar niet omheen kunnen. Het ligt ook aan de maand dat je er komt februari is altijd her drukste, ik denk da maart wel wat rustiger zal zijn.

Ik weet wel als je s’morgens in Kaltenbach gaat skien en rond 12 uur terug wilt naar de Zell (bergbahnen) dit erg moeilijk gaat.
Dit vanwege onenigheid tussen de bus bedrijven hier vorig jaar zelf veel last van gehad.

Ik weet wel als je s’morgens in Kaltenbach gaat skien en rond 12 uur terug wilt naar de Zell (bergbahnen) dit erg moeilijk gaat.
Dit vanwege onenigheid tussen de bus bedrijven hier vorig jaar zelf veel last van gehad.

GJDannenberg op 25 jan 2016 09:26

Neem de trein ;).

De trein is doorgaans de beste oplossing, hoewel auto ook prima kan. Maarr… als er een ongeluk gebeurt op de 169 loopt heel het spul vast.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Je kunt wel de trein nemen maar tussen 12 en 3 uur loopt er vanaf station Zell geen bus naar de bergbahnen.

Ik zou zelf niet halverwege de dag wisselen van gebied. Je bent toch wel even bezig van lift naar lift, en dat vind ik best zonde. Ik zou de ene dag 's ochtends de trein pakken, en de andere dag niet.

Ik was met een grote groep waarvan kinderen in de skiles waren en om 3 uur opgehaald moesten worden vandaar de wisseling van gebied.
Hadden gedacht dat er wel een skibus reed tussen Kaltenbach en Zell omdat het hooguit 15 minuutjes rijden is.
Maar dit was niet het geval.

ik zou met de auto gaan. Hoef je en niet op de bus te wachten, en je kan naast Zell ook naar Mayrhofen en Kaltenbach met je superzillertallerskipas

McKuip op 24 jan 2016 20:54

Is de trein ook inbegrepen bij de skipas (net als de bus)?
Ik ga eind februari naar Fugen en het lijkt me leuk ook eens een dag naar Zell te gaan en/of richting Gerlos. Ik begreep dat je dan beter met de trein kon gaan dan met de bus.

Ja de trein is inbegrepen bij de skipas en een dagje Zell is zeker aan te bevelen en van Zell naar Gerlos skiën is zeker de moeite waard.

Ja de trein is inbegrepen bij de skipas en een dagje Zell is zeker aan te bevelen en van Zell naar Gerlos skiën is zeker de moeite waard.

GJDannenberg op 25 jan 2016 11:43

Leuk, dank je! Ik heb er al zin in. Nog paar weekjes geduld helaas…

De trein is een heel handig vervoersmiddel in het zillertal, alleen liggen niet alle accommodaties aan een treinstation. Als je in het zillertal een accommodatie zoekt hou je hier best rekening mee. Ikzelf vind laimach een perfecte uitvalsbasis, in laimach is een treinstation + er is een busverbinding naar zowel zillertal arena al zillertal 3000.

No sweat no glory

ik zou met de auto gaan. Hoef je en niet op de bus te wachten, en je kan naast Zell ook naar Mayrhofen en Kaltenbach met je superzillertallerskipas

McKuip op 24 jan 2016 20:54

Is de trein ook inbegrepen bij de skipas (net als de bus)?
Ik ga eind februari naar Fugen en het lijkt me leuk ook eens een dag naar Zell te gaan en/of richting Gerlos. Ik begreep dat je dan beter met de trein kon gaan dan met de bus.

Paul76 op 25 jan 2016 11:38

Als je vanuit Fugen naar Gerlos wil dan zou ik in Zell naar boven gaan en vanuit daar naar gerlos/Konigsleiten/gerlosplatte skien. Zonde om eerst helemaal de bus naar gerlos te pakken en daar pas op te stappen. Als je in Zell vroeg naar boven gaat dan redt je dat prima.

ik zou met de auto gaan. Hoef je en niet op de bus te wachten, en je kan naast Zell ook naar Mayrhofen en Kaltenbach met je superzillertallerskipas

McKuip op 24 jan 2016 20:54

Is de trein ook inbegrepen bij de skipas (net als de bus)?
Ik ga eind februari naar Fugen en het lijkt me leuk ook eens een dag naar Zell te gaan en/of richting Gerlos. Ik begreep dat je dan beter met de trein kon gaan dan met de bus.

Paul76 op 25 jan 2016 11:38

Als je vanuit Fugen naar Gerlos wil dan zou ik in Zell naar boven gaan en vanuit daar naar gerlos/Konigsleiten/gerlosplatte skien. Zonde om eerst helemaal de bus naar gerlos te pakken en daar pas op te stappen. Als je in Zell vroeg naar boven gaat dan redt je dat prima.

Sheila op 25 jan 2016 14:52

Dank je. Zou ik ook zeker gedaan hebben. Was niet van plan om met het OV helemaal naar Gerlos te gaan. Kom er uiteindelijk om te skiën ;-) En hoe meer meters hoe beter!

In het verlengde hiervan: ik heb onderstaande tabel uiteraard al gevonden (moet nog geüpdatet worden voor komend seizoen).

https://www.zillertalarena.com/UserFiles/Media/arena/Skibus/…

Echter ben ik op zoek naar een kaart wáár precies de bushaltes rondom Zell am Ziller staan. Dat is van belang voor het zoeken van accommodatie namelijk :). Ik hoor graag of iemand dit weet!

Mr. Slow

Gevonden:

null

Bushaltes = (H)
Wat zoek je voor acco?

It's all about the turns duuuuuude!

Merci @Arjen5. Ik zoek een appartement/vakantiewoning voor 8 personen (liefst 4 slaapkamers). Periode waarschijnlijk in januari (zat-zat).

Mr. Slow

Kijk eens naar Feriendorf Joggler of Aparthotel Gallahaus. Dan hoe je geen skibus te nemen. Het dorp of de Zellberg is wel iets goedkoper denk ik.

It's all about the turns duuuuuude!

Vervoer naar andere gebieden (je skipas is daar toch geldig) zonder auto gaat overigens per definitie per trein (naar Zillertal 3000 is het het snelst als je daarna op de bus overstapt, naar Hochzillertal is het ~400-500 meter lopen tussen station en gondel). Dus als je dat van plan bent het best in het dorp gaan zitten op loopafstand van het station. Let ook dat de bussen van/naar de gondel, met uitzondering van die vanuit het dorp, zeer infrequent rijden. Bij haltes dichterbij de gondel is de bus vanuit het dorp soms ook al vol (dit was in de voorjaarsvakantie, maar alleen voor noord-NL en volgens locals veel rustiger dan de twee weken ervoor).

❄️

Dat vraag ik me al een tijdje af: wat doe je dan, als zo’n bus vol zit? Maar wachten op de volgende? En als die weer volzit?
(Wat is een SUV toch handig)

Kijk eens naar Feriendorf Joggler of Aparthotel Gallahaus. Dan hoe je geen skibus te nemen. Het dorp of de Zellberg is wel iets goedkoper denk ik.

Arjen5 op 12 sep 2018 13:49

Thanks, eerste ziet er goed uit. Maar denk dat we inderdaad wel goedkopere accommodatie kunnen vinden. Elke dag met twee auto’s op en neer is wat mij betreft niet zo’n probleem. Maar ik moet nog even overleggen wat de insteek van de week wordt. Ga zelf graag naar een aantal andere gebieden van de Zillertal Arena (onder het mom, ik ben er dan toch). Maar weet niet of daar animo voor is.

Mr. Slow

Hebben wij ook gedaan, met de Zillertaler Superskipas kun je in heel het Zillertal terecht. Daarom is Zell am Ziller ook een mooie centrale plaats. Imho is Zillertal Arena wel het minste gebied. Ik zou het zeker doen… Dagje naar Mayrhofen, Kaltenbach en Hintertuxer Gletsjer. De eerste 2 zijn ook maar 10-15 min rijden vanuit Zell.

It's all about the turns duuuuuude!

https://www.campingdorf.at/zimmer-appartements/appartements/…

Skibus voor de deur .
Mooie appartementen op een camping .
Goede ski stalling erbij .

Goed restaurant erbij en trein station op loop afstand .

*bericht bewerkt door Eisbeer op 12 sep 2018 17:43

Plaats een reactie