Weekend in februari naar de sneeuw - vrijdag avond weg, maandag eind van de dag weer thuis.

Hoi,

Ik ben nog een beginnende snowboarder, 21 jaar oud, meerdere keren indoor gesnowboard, en gisteren een dagje in winterberg geweest. Heb het al aardig onder controle, al ben ik uiteraard nog geen super talent… ;)

Graag zou ik in februari een weekend gaan. Vrijdag eind van de middag / avond heen rijden en maandag ochtend weer terug. Ik heb een eigen auto ter beschikking (Volvo 850), op LPG, dus lekker voordelig heen en weer.

Uit mijn omgeving kan/wil er niemand mee. Vind zelf een lang stuk rijden absoluut niet erg, maar iemand die ook een rijbewijs heeft (en wat ervaring) zou wel fijn zijn.

Dit is echt een interesse peiling, dus er staat nog niks vast. Locatie is allemaal nader te bespreken, zuid Duitsland / Oostenrijk is wat mij betreft prima.

Wat zonde om maandagochtend weer terug te rijden, als ik een lang weekend ga skien, ski ik tot een uur of 2, half 3 en daarna spring ik de auto in met een beetje geluk ben je dan tegen 23:00 thuis als je niet te ver weg gaat en dan kan je nog genoeg slapen om de volgende dag gewoon weer te gaan werken :)

Hoi,

Ik ben 56 jaar ( vast te oud ) en zou wel meewillen

Het idee is inderdaad mensen rond mijn leeftijd, sorry.

Beste Dionvr,

Ik begrijp jou volledig, jij wil gewoon een weekendje lekker in de sneeuw gaan skiën.
Vele mensen hebben zulke dromen maar het zijn er maar weinigen die dit durven ondernemen.
's Vrijdags vertrekken en dan maar 2 dagen skiën en terug de auto in voor de lange rit.
Maar ikzelf heb hierin al ervaring mee. Vorig jaar 2 keer een weekend gaan skiën zowel in Frankrijk als in Oostenrijk. En het was ook nog eens heel goedkoop. En super goed meegevallen. Maar veiligheid gaat bij mij boven alles. Ik neem geen onverantwoorde risico’s. Zowel niet op de piste als op de weg.
Ik raad jou daarom aan om al vroeg in de avond te vertrekken (17:00 u of zo …) zodat je enigszins nog een paar uur kan slapen diezelfde nacht voordat je op de skilatten staat. Als je voor 18:00 kan vertrekken is het mogelijk om al rond 03:00 u in een skigebied te arriveren. Dan gewoon een donsdeken over je heen en wat slapen in de auto tot 09:00 u. Daarna krijg je vanzelf een supergevoel als je de ski’s aanbindt! Die lange autorit was de moeite waard.
Daarom heb ik een voorstel voor jou … neem contact met me op en ik wil wel met je meegaan …
Ik woon in Hasselt in België. Ik heb een rijbewijs en de laatste 4 jaar 9 keer op skivakantie geweest met de auto.
Dit zijn mijn favoriete plaatsen: Val Thorens Frankrijk (prachtig gebied hoog gelegen en goede skiliften) !
Sankt Anton Oostenrijk - Les Sybelles Frankrijk - Jungfrau Grindelwald Zwitserland - Saalbach Hintergleem Oostenrijk - La Plagne Frankrijk.
Ziezo Dionvr ik ben benieuwd … we delen de kosten van het vervoer en maken er een leuk weekendje van.
Ik ben 41 jaar maar een echte avonturier en grote skiliefhebber. Ik ben leraar van beroep en ga er graag eens een weekendje op uit. Neem gerust eens contact met me op en ik verzeker jou een geweldige ski-ervaring voor een weekendje … Groeten Koen 0032-495.30.09.54

Koen atomic

Kan prima. Vooral als je nachtritten e.d. gewend bent. Vorig jaar weekendje gedaan. Donderdag op vrijdagnacht om 1.30u vertrokken en vrijdagochtend om 8.30u stonden we voor het hotel. Zondag om drie uur afdaling naar beneden en half elf stonden we weer thuis voor de deur. Moe, maar zeer voldaan.

Kunst is om te weten wat je kan en fijn vindt. Dit jaar ook nachtrit naar wintersport gedaan en 's ochtends meteen de latten op. Andere deel van de groep is een dag eerder gaan rijden want wilden niet 's nachts op pad. Ieder z’n keuze, maar hou het veilig inderdaad.

Hey jongens,

Dit is wel een interessant tripje…
weten jullie nu al waar de reis heen gaat? @Koen slaap je wel eens regelmatig in de wagen? niet te koud…

MVG Yannick

M’n plan is om snachts aan te komen, bijslapen (of inchecken als dat kan). Afgelopen jaar ook om 01:00 vertrokken richting het Gardameer, om 12:00 lagen we lekker in de zon haha.

Locatie staat nog niet vast.

In de zomer lekker relaxed op een bedje in het zonnetje is natuurlijk wel een ander paar mouwen dan in de winter op een piste ook nog wat fysieke arbeid verrichten.

Plaats een reactie