Beste tip voor lang weekend - Last minute

Hi!

Ik ben vanaf donderdag tot zaterdag van plan om last minute de eerste kilometers te gaan maken. In eerste instantie zou ik naar vrienden in Saalbach gaan, maar zij raadden het af vanwege de huidige omstandigheden. Zelf neig ik richting Voralberg, daar ik vermoed dat de condities beter zijn. Nu vraag ik graag advies aan anderen, dus bij deze:

  • Een gebied op ongeveer 8 - 8,5 uur rijden vanaf Utrecht
  • Voldoende (lees rond de 100 km) piste
  • Voldoende sneeuw tot zaterdag
  • Gezelligheid en een goed restaurant zou mooi meegenomen zijn
  • Verblijf mogelijk rond de 200 - 250 euro voor 2 personen (2 nachten)

Alvast erg bedankt!

wij zijn ook op zoek voor een shortski voor 3 dagen, vertrek 31/1 … pfff. Eerst waren we van plan Winterberg, dan La Bresse, nu denken we aan Feldberg, maar meer dan 600 km zie ik niet echt zitten voor 3 dagen. Zou echt graag naar Winterberg gaan maar ik vrees ervoor. Wat denken jullie ?

@sindy, ik weet niet of je de vraag aan mij stelt, maar als je drie hele dagen hebt (dus zonder reisdagen), dan zou ik kijken naar gebieden in voralberg, op de Duits-Oostenrijkse grens. Die zijn wellicht 100km meer, maar dan krijg je ook wat goede dingen voor terug :)

Toch merci voor je antwoord. Maar is dat geen heel groot gebied, want dat schrikt me enorm af. Zou graag naar een kleiner gebied gaan, goed voor beginners. Mijn tienerdochters zijn ook nog niet zo’n helden met hun snowboard :)

@sindy: in Voralberg heb je bvb Gargellen , is een klein gebied. Meer dan pistes genoeg voor beginners.

tja maar ook meer dan 800 km. We wachten gewoon af tot zaterdag om te boeken en hopelijk slaat het weer nog om …

Saalbach is onnodig ver, je bent 10-12 uur onderweg…

Haus Gassner in Niedernsill

@Romana, bedankt voor je super tip ;). Dat er veel andere opties zijn begrijp ik ook, maar ik had ee ngoede reden voor Saalbach :)

@Frank_Boarder:

Brengzerwald, Mellau, is net iets meer dan 800 km schat ik vanaf Utrecht.
Skigebied Damüls-Mellau. Gevarieerd gebied, en behoorlijk wat blauwe pistes.
Als jullie echte beginners zijn wel de overgang tussen Damüls en Mellau niet onderschatten eerste stukje kan dan snel te zwaar zijn. Gewoon even de gondel naar beneden nemen en dan in Mellau weer verder skien.
Alternatief: direkt naar Damüls rijden, 20 min. klimmen. Mooie pistes voor beginners zijn bij Hohes licht, Uga en in Oberdamüls.

Gargellen is een 50 km meer denk ik, maar het gebiedje (40 km pistes) is verrassend goed, met lange pistes ook voor minder goede/ervaren skiers en goede liften.

Ik ga over een paar weekjes een lang weekend skien in Warth/Lech, pensionnetje gevonden 10 minuten van Warth. Warth is 850km vanaf Utrecht, en een redelijk groot skigebied. Anders St. Anton of Damüls-Mellau.

@Alpenfreund, bedankt voor je reactie!

Het gebied ken ik. Ik ga er in maart heen, daar verheug ik me erg op! We zijn overigens zeker geen beginners, dus een uitdaging is welkom.

Gargellen/Montafon hebben we ook in de overweging. Het is nu eigenlijk of die of Solden, dat is voor ons nog net aan qua rijden en daar heb je net even wat meer hoogte.

Vliegtuig naar Inssbruck (Transavia), met de bus naar Stubaital, op de gletscher ligt ongetwijfeld genoeg sneeuw.

@ Alpenfreund, @Nics, bedankt voor de tips. Het is uiteindelijk Solden geworden en dat is een heel goede keuze gebleken. De reis was zowel heen als terug in 9 uur soepel en de sneeuw was prima.

Damuls-Mellau ga ik begin maart proberen, dus ben erg benieuwd :D

Plaats een reactie