Softshell skibroek of een gewone skibroek ?

iemand ervaring met een softshell skibroek ? Is deze ook zo warm en waterbestendig als een gewone skibroek ? Heb er hier 2 liggen weet niet welke nemen, de softshell zit wel aangenamer dan de dikkere. Merci voor de tips.

Heb je gegevens over de waterdichtheid (vaak aangeduid in mm waterkolom) of type stof dat is gebruikt? Instap “waterdichte” kleding heeft zeg maar 3.000 mm waterkolom. GoreTex en andere high-end water- en winddichte stoffen die in kleding worden gebruikt zitten op 20.000 mm of meer. Over het algemeen als je skiet en niet heel lang en vaak in de sneeuw zit, wat bij snowboarders wat vaker het geval blijkt te zijn :-) dan is kleding die 5.000 mm of beter 10.000 mm waterkolom eigenschap heeft prima waterbestendig en heb je niks te vrezen.

Ik zou zelf voor de meest comfortable gaan

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

Ikzelf heb hier ook een softshell broek van een goed merk. Zit heerlijk maar met heel koude dagen (-10) vindt ik de broek toch iets minder warm dan een gewone skibroek. (beide met thermobroek eronder) Probeer het eens uit, zal ik zeggen. Gewoon beide meenemen.

ok merci voor de tips. Er staat 5000 mm waterkolom dus zal het wel in orde zijn.

Heb 2 jaar terug het hele seizoen in een softshell van de Lidl geskied niet koud gehad en draagt comfortabel.
Werd ook niet nat door de sneeuw.

Dienten Die Alte schule

Ik ski momenteel op de rollerbaan met een softshell van de Lidl, echt een heerlijke broek, hij zit fantastisch. Maar als ze de baan opnieuw natmaken houd de broek nauwelijks water tegen waardoor ik dus natte benen krijg. Ik heb besloten om deze broek alleen tijdens droge dagen te gaan dragen tijdens de wintersport. Ben skiër dus verwacht niet zo vaak te zitten als een snowboarder.

Plaats een reactie