Wie is de oudste skiër/boarder op het forum?

In een ander topic kwamen wat leeftijden langs van gebruikers op de website, van rond de 60, en daar werd gesproken over hoe lang je door kon gaan met skiën.

Ik ken bij mij in de buurt tachtig jarige die nog skiën. Maar nu ben ik benieuwd wie is de oudste skiër of boarder is op wintersporters.nl?

Click. Click. Peace
Gang is alles

LOL :-)

Click. Click. Peace

@Rachel-P Onze moeder van de whatsappgroep en van het forum :)

A winter without powder isn't a winter!

Of ik met mijn 46 jaar en een beetje de oudste snowboarder ben, durf ik te betwijfelen. Waarschijnlijk wel een van de ouderen.

Maar waarschijnlijk ben ik wel degenene met de langste track-record in snowboarden.

Ik trok mijn eerste sporen in 1988, in Vail, Colorado, toen net 18 lentes jong. Snowboarders waren toen nog een bezienswaardigheid.

Mijn vader neust wel eens op dit forum, maar is niet actief lid. Maar wel een wintersporter op leeftijd. Hij is ruim 70 jaar en maakt samen met moeder de pistes nog 2 x per jaar onveilig en af en toe mag er een kleinkind mee op stap. En niet op de ski, nee op het snowboard!!!
Dus @rogier, je kuntnog heel wat jaren vooruit.

linda

@Jesper, jij snotneus…

Haha die @Rogier waar je al niet een topic van kan maken, ik mag mij iig bij de oudere scharen (61) maar voel mij niet zo hoor. 84 km haal ik nog bij een snelheids meting :D en ben ook nog jong van geest

Dienten Die Alte schule

Met net 26 ga ik deze met kilometers wintersport verliezen :)
@Rogier Wordt het volgende topic “wie heeft de meeste ski/board dagen op het Forum?”

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

@Birdheart Wat houd je tegen ;-)

Click. Click. Peace

@Rogier mijn bescheidenheid om niet een goed idee van een ander te kopiëren en er dan enkel een kleine draai aan te geven ;p

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

@Birdheart dat is dan bij deze geregeld. Ik verwacht zo meteen een topic hierover ;)

Hoewel ik denk dat (al dan niet seizoensgebonden) locals die lijst zullen aanvoeren: Naast wat bloggers op deze site @Skifan, en natuurlijk een hele rits skileraren…

Interessanter is om het te horen van wie níet tot een van die categorieën behoort…

Ik trok mijn skisporen voor het eerst in februari 1980 en was direct verkocht, ga nog steeds 2x per jaar. En als de sneeuw nog goed is eind maart nog een keer.

@Joostw kom eens even bij mama. We moeten praten jongen.

mama on a mission in the snow

@Elly3 dan ben je sneller dan @Gigi

mama on a mission in the snow

@Rachel-P, zal niet veel schelen. Neem een piste met onderaan een mooi terras en @GiGi is zo beneden. ;)

In februari hoop ik 68 te worden. Gestart op 57 jarige leeftijd. Pas een week Trois Vallees achter de rug met o.a. prachtige rode pistes. De leukste vond ik overigens de nieuwe blauwe afdaling vanaf La Masse naar beneden. Kijk nu al uit naar voorjaar 2017. Met een goede techniek kun je het volgens mij eindeloos uithouden. Ben ook al 75 jarige en 82 jarige skiërs tegengekomen. Ik zag overigens in mijn week in Les Menuires een stevige crash tussen 2 snowboarders. De jongste stond zo weer op. Toen de oudste na enkele minuten weer bij kennis was, bleek dat een 62 jarige Hongaarse tandarts. Hij kon zich niets meer herinneren en was verbaasd dat zijn hoofd werd gestabiliseerd en hij met de banaan werd afgevoerd. Bij dit onderwerp gaat het natuurlijk om zijn leeftijd.

Hen48

Leuk item. Ik houd wel van een wedstrijdje maar ben toch blij dat ik met m’n 61niet de oudste snowboarder hier ben…

Zo kan het nog als je 64 bent:

Ben niet de oudste… Maar waarschlijnlijk wel de jongste. Althans in de WhattsApp groep. Dus is er iemand die na 28 juni 2000 geboren meld je even… :-P

Gotta go fast

@Vic2000 is van augustus van dat jaar geloof ik… Ukkepuk

@GiGi nee, hij zei dat ik jonger was

Gotta go fast

Respect voor u meneer @Hulst. Pas op 57-jarige leeftijd begonnen! En ik ben het helemaal met u eens; als je een goede techniek en conditie hebt denk ik dat je het héél lang vol kan houden.

mama on a mission in the snow

Van de week kwam ik wel een 85 jarige skieer tegen op de ehrwalder alm

Kijk @annie-s en Polleke, jullie zijn helemaal niet oud!

Winter is coming

[quote]Kijk @annie-s en Polleke, jullie zijn helemaal niet oud!

@GiGi uhhm ik ben van april he… anders kon ik in oktober toch geen 15.5 zijn ;)

#proudtobepartofleswintersporters

@Vic2000
Ja, je zei wel dat je toen zo oud was, maar ik geloofde je niet…

@GiGi nee ik weet dat ik veeeel ouder lijk maar het is toch echt zo hoor…

#proudtobepartofleswintersporters

Ik ben lid van een skivereniging. Probleem van veel Nederlandse skiverenigingen is dat ze sterk aan het vergrijzen zijn. De club is niet groot (170 leden), maar heeft wel een groot aantal zeer active leden ouder dan 75 en ook een redelijk aantal leden ouder dan 80 die met gemak hun wintersportdagen intensief vol skiën.
Zelf ben ik pas 69. Ik ski al 48 jaar en ik board al 24 jaar.

^ 90 jaar oud en skilerares

Ongelooflijk 90 jaar. De meeste houden ermee op tussen de 64 en 70 jaar.

Plaats een reactie