Wie is de oudste skiër/boarder op het forum?

Ik ben 61 jaar , maar heb al sinds 2006 twee heupprotheses . En ik geniet er nog steeds van .

Ik voel me met mijn 47 jaar ineens erg jong :)

In de jaren 90 ging ik regelmatig mee met mijn schoonouders naar Vercorin (CH). Daar kwamen we vaak een Zwitsers stel tegen van tegen de 90 jaar. Ze waren hartstikke fit en hadden een bovengemiddeld goede techniek. Investeer in een goede conditie en in je techniek, en je kunt (hopelijk) heel lang blijven genieten van de wintersport.

Ik ben looptrainer bij een atletiekvereniging en begeleid gevorderden en beginners. Er zijn volop oudere lopers, waaronder een paar 70+, die hele marathons lopen. Elk jaar jaar starten we met een start-to-run traject, waar uiteindelijk relatief weinig lopers van over blijven. Onvoldoende doorzettingsvermogen, blessures, overgewicht, etc. Niet iedereen heeft het doorzettingsvermogen en de mindset/motivatie om te blijven lopen.

Gisteren is in Lech een man van 80 onderuit geskied, waarbij hij zeven ribben en een sleutelbeen brak. Naar de dader wordt gezocht…

http://www.vol.at/lech/80-jaehriger-sifahrer-schwer-verletzt…

Ja de botontkalking is dan wel weer een dingetje als je ouder wordt :D Maar goede spier training dan blijft de boel een beetje sterker en bij elkaar

Dienten Die Alte schule

Wat extra bescherming is idd wel aan te raden.
En de nieuwe techniek van airbags onder de kleding die je ziet in de skisport op de afdalingen (kitzbuhl was het mooi om te zien) toont dat onder andere dainese daar veel werk van maakt. Zeker voor de oudere garde een erg mooie ontwikkeling lijkt me.

Ik, als 44-jarige boarder word iedere keer weer blij van oudere wintersporters. Het geeft mij hoop voor de toekomst!

En ja, ik ontkom op mijn leeftijd er ook al niet aan om vooraf de spiertjes niet te trainen!

Where would we be without the après ski?

Ik had afgelopen jaar een leraar van 75 jaar oud! :')

Zelf ben ik ook een van de jongeren volgensmij, maar ik ben wel geboren vóór juni 2000! ;) (1998)

Ik had afgelopen jaar een leraar van 75 jaar oud! :')

Zelf ben ik ook een van de jongeren volgensmij, maar ik ben wel geboren vóór juni 2000! ;) (1998)

lotte-909 op 29 jan 2016 20:56

Welkom bij de 90s club, @lotte-909! Deze groep mag best wel groter worden, aangezien de gemiddelde leeftijd hier wel toch echt rond de 40 ligt?

Carnas on Tour

Ik ben op mijn 42e met de kinderen mee gaan boarden, en ik heb ze tot nu toe goed kunnen bijbenen.
Maar ik merk dat ze me nu, na 11 jaar en zo’n 25 weken sneeuw, toch te snel en te behendig af zijn. Pijnlijk. :-)

Met mijn 18 jaar staand gaan skiën (toen niet ieder jaar weg geweest)
En met 48 jaar overgestapt op de zitski, 2de jaar pas

^ 90 jaar oud en skilerares

IkBakErNiksVan op 28 jan 2016 23:07

Niet alleen 90 jaar oud, maar ook een basishouding waar veel wintersporters nog iets van kunnen leren!

We gaan ieder jaar met de hele familie op wintersport. Mij ouders gaan ook mee en tot afgelopen jaar gewoon geskied, toen 79 en 78 jaar oud.
Afgelopen kerstvakantie hebben ze niet geskied omdat de sneeuw gewoon slecht was. Bij goede sneeuwomstandigheden hadden ze gewoon weer gegleden.

@Rob64 “de basishouding waar veel wintersporters nog iets van kunnen leren”
Is niet zo gek als je skileraar bent
Ze kunnen vaak niet anders meer.

Deze “wedstrijd” zal ik helaas niet winnen. Ben 25 jaar. :)

Blijft een mooi filmpje.
Ik ben in 2009 begonnen met skiën. Toen was ik 43. Veels te laat ben ik inmiddels achter gekomen.
Maar ik probeer zoveel mogelijk goed te maken!!

Aftellen maar!

En om nog ff terug on topic te gaan: ondertussen is @Ronaldski tot nu toe het oudste forumlid. Respect hoor. Ben benieuwd of er nog oudere forumleden zijn!

mama on a mission in the snow

^97 and still going strong. Echt waanzinnig om te zien!

Heb drie jaar geleden Henk in het hotel gehad. Hij was, op zijn 91ste, boos op de eerste dag skiën omdat hij van zijn dochters de rode piste niet meer af mocht. Dus toen maar de blauwe van boven naar beneden in één keer! Pracht vent!

Zijn schoonzoon afgelopen week in hotel gehad en begrepen dat hij nu op 94-jarige leeftijd uiteindelijk toch de ski’s aan de wilgen heeft gehangen :-)

Life is fun, so enjoy it

Ik hoor ook bij de 90 ties club

Ezzie

Vandaag op de lift gezeten met een 96 jarige man die al voor het 52ste jaar naar Les trois vallées komt. Hij had juist de rode pistes gezien aan de kant van les orelle. Onwaarschijnlijk toch! Hij kon het nog goed uitleggen maar was wel wat hardhorig.

Misschien zijn wij wel de oudste groep? Dit jaar waren we met 20 personen, allen boven de 60 jaar, de oudste 66 en skiet met twee nieuwe knieen .

Plaats een reactie