Wie heeft de meeste ski/board dagen op het forum

Naar aanleiding van het topic van @Rogier nu een nieuw topic met de vraag wie heeft de meeste dagen op de ski het board de monoski de zitski etc…

Specificeer het wel uit en vertel erbij als je daar woont of les geeft, voor de beeldvorming wel zo leuk.

Ik zal maar beginnen dit is mij 8ste jaar met ongeveer 70 dagen op het snowboard. Ik ga dus zeker niet winnen

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

@GiGi tada een topic

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

70 dagen per jaar, of in 8 jaar 70 dagen? 70 dagen in een jaar vind ik erg veel, knap als je dat redt.
Ik ga het ook sowieso niet winnen. Pas de laatste jaren weer opnieuw opgepakt met meerdere boardvakanties per jaar, maar dat haalt het niet bij het aantal dagen dat anderen redden.

@Tiny-M ik interpreteer het als 8ste jaar, in totaal 70 dagen…

Heb even een lijstje gemaakt (ik ski wel veel, maar nog niet zo lang)… 161 dagen in totaal, waarvan zowat alles (op 12 dagen na) sinds Kerst 2010.

Dit seizoen zit ik alweer op 28 dagen, and counting… (indoorbanen niet meegerekend).

Bij het lijstje van mensen die de meeste verschillende ski’s hebben geskied eindig ik denk ik vrij ver bovenaan…

@Tiny-M idd 70 dagen in 8 jaar.
70 dagen per jaar zou ik wel willen maar niet haalbaar voor mij

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Ik ben de tel kwijt hoor… Ik zit wel boven @Gigi. Maar dit jaar (helaas) nog niet.

Ongeveer 200 skidagen hier.
Als leraar geef ik in mijn vakanties ook graag les! Skiles dan, vandaar…
Dit seizoen 7 dagen technische stage en 15 dagen skiles geven, en volgend weekend alweer richting Italië!

Ben geen skilerares maar 70 dgn redt ik denk ik wel, oh ja in een seizoen, sorry dat heb je als je ook oud bent dan heb je veel ouwe lullen dagen. En wij zijn bevoorrecht met een eigen huis hier in Dienten :D

Dienten Die Alte schule

Haha een topic naar mijn hart. Maar ik kan alle dagen niet terughalen. Sandra wel die houdt dat soort zaken bij ;-)
Per seizoen zitten wij op ongeveer 100 skidagen. (Dit jaar moet ik wel nog hard aan de bak :-) ) Maar er zijn genoeg jaren dat we heel ruimover die honderd heen gaan. Dus als gemiddelde komt dat wel goed. En ik woon/leef in de Alpen op deze manier sinds 2002 dus 13*100= 1300 dagen. Mocht iemand in de buurt komen dan ga ik ook nog rekenen voor 2002, en nog iets harder nakijken want ik ski vaak meer dan Sandra. ;-)

Rogier = ca 1300 dagen
Birdheart = 70 dagen
Dievb = ca 200 dagen
GigI = 161 dagen (en ik durf die wedstrijd met meest verschillende ski’s ook wel aan te gaan ;-) )

Click. Click. Peace

79 dagen inclusief Ischgl vorige week…Dus ik zal niet erg hoog in het lijstje komen, haha

First powder, last beer...!

Lastig om exact na te rekenen, maar ik kom over de afgelopen 10 jaar op ongeveer 350 dagen.
Daar zitten seizoenen bij dat ik heel erg veel heb geskied, maar ook wat minder (minder is nog steeds 15-20 dagen per seizoen).
Wat helpt is familie die in de Alpen woont en een periode van actief wedstrijdskiën en vooral veel trainen. Dat tikt lekker aan qua dagen.
Tegenwoordig zit ik op het lagere gemiddelde per seizoen, dus ca 15-20 dagen.

Tsja, hoe lang/kort mag een skidag zijn? Met 2 kinderen van nog geen 3 jaar staan we elke dag dat er sneeuw ligt op de piste maar lange kilometers zijn het niet :-(. Ik heb sinds mijn eerste dag op de latten ongeveer 500 dagen van downhill gehad, daarbij nog ong. 300 dagen van langlaufen. Sinds 2 jaar woon ik in de Alpen dus wellicht nog 100 erbij. Totaal 900 schat ik.

Haus Gassner in Niedernsill

Bij mij andersom… Wel lang maar niet vaak.
5 keer een week in mijn kindertijd, toen jaren niet. Vervolgens 4 keer in mijn studententijd en dan weer een tijd niet. De laatste 11 jaar met mijn gezin, ieder jaar een week, plus 6 keer shortski met vrienden. Een week is 6 skidagen.
Totaal 140 dagen.

*edit: de 12e gezinsvakantie volgt snel, maakt 146 :-)

vanaf 1980 tot nu elk jaar min. 1 week op wintersport. Dan nog wat losse weekendjes en soms 2 weken in 1 seizoen. Denk dat ik op de 250 zou komen. Heb geen idee of dit zou kloppen.
En dan heb ik de indoordagen nog niet eens meegeteld. Sinds 1995 wekelijks indoor op een baan te vinden. voor hoeveel tellen die mee??

Übung macht den meister!!!

In 2.5 jaar tijd 22 dagen en na dit weekend kan ik er weer 1.5 bij optellen.
3 jaar geleden 2 dagen willingen
2 jaar geleden 5 dagen skikamp
1 jaar geleden 8 dagen gerlos
Half jaar geleden 4 dagen hintertux zomerskiën en 1 dag Stelvio
4 maanden geleden 2 dagen oostenrijk herfstvakantie
Dit weekend 1.5 dag winterberg en over 3 weken 7.5 dag italië…dan komt mij totaal van dit seizoen tot en met de voorjaarsvakantie op 16 dagen, niet heel slecht voor een 15 jarige denk ik ;)

Als ik elke 3 keer 2 uur bij skidome meetel als 1 dag kom ik op zo’n 20 dagen extra…

#proudtobepartofleswintersporters

Dit is geen leuk topic…ik wil graag meer maar kom niet verder dan 1 week per jaar en ski pas een paar jaar…;-) en dat vinkje “stuur mij een update bij een reactie op dit onderwerp” ga ik al helemaal niet aanvinken…

Ben helemaal niet jaloers op jullie…echt niet…echt niet…grrrr

Dat wordt bij benadering 70 weken van 7 dagen tot dit seizoen voor mij en daar komen dit seizoen 5 weken bij. Om en nabij dus een dag of 525. Begonnen op mijn 15e nu 46. De weken per jaar nemen toe naar mate de leeftijd vordert.

Was even rekenen, maar inmiddels 27 seizoenen van gemiddeld 12 dagen… Beginner dus, als ik sommige reacties (met jaloezie) lees.

In 1999 begonnen, en sindsdien ongeveer 40 weken van 7 dagen op de latten gestaan. Dit jaar kom ik op 4,5 week uit, een record sinds ik ski. ⛷

Winter is coming

Eerst 5 jaar één keer per jaar, daarna 20 jaar twee keer per jaar = 45 weken van 6/7/8 dagen, dus… 300 dagen?

Da’s dan wel gewoon vanuit NL.

hmmm, aangezien iemand de lijst van beneden moet duwen: 5 seizoenen bezig, waarvan gemiddeld zo’n 12 dagen in sneeuw, dat komt dus op 60 dagen.
Losse uurtjes Landgraaf en rollerband brengen dat totaal op een… na, laat maar, te lastig tellen, veel vergeten en het zijn maar losse uurtjes met minimale meters. Ik duw de lijst wel.

Het lijkt wel een wedstrijdje “Wie kan het verst plassen”

In1999 begonnen in het begin niet vaker als 6 dagen per seizoen de laatste 6 jaar gemiddeld 25 dagen. kom ik op ongeveer 240 ski dagen

Ik kom aan 105 dagen staand skien
En 200 uur indoor rollerbaan
En ook zo’n 200 uur bij de skiclub in de sneeuw
Nu 7 dagen in de zitski en nog een stuk of 10 lessen hier op een sneeuwbaan

Sinds 2005 elk jaar 6 dagen, minus 2 jaren vanwege blessures. Dus ik kom in totaal op zo’n 13*6 dagen = 78 dagen. Lang niet zoveel als het gemiddelde hier…

Stay frosty

[quote]Het lijkt wel een wedstrijdje “Wie kan het verst plassen”

@SPAM shit, valt het zo op?

Hm, 21 dagen :(

De teller loopt sinds 2002, waarvan één jaar niet geweest.

6 dagen Klipitztorl Karinthië
31 dagen in Skicircus S/H (5x geweest)
5 dagen Fugen/Hochfugen
12 dagen Les Sybelles (2x geweest)
7 dagen Sölden
6 dagen les Deux Alpes
3 dagen Feldberg
6 dagen Chamonix (waarvan 1 dag Verbier in L4V Zwitserland)
3 dagen yllas, Finland (de andere 6 dagen heb ik andere dingen gedaan in lapland)

79 in totaal.

Dit jaar komt er hopelijk nog iets bij maar waarschijnlijk wordt dit mijn 2e jaar zonder wintersport sinds 2002. Ons zoontje is net 6 maanden n we weten nog niet of we nog weggaan.

🏂

Vanaf 2003 tot nu zijn dat 120 dagen,en daar komen dit jaar iig 12 dagen bij.
Dit in Oostenrijk,Zwitserland en Frankrijk onderverdeeld in 7 dagen vakanties en veel midweken.
Met en zonder kinderen.
Volgend seizoen wil ik Italie er aan gaan toevoegen.

www.wausclothing.com THE BRAND FOR BOARDERS

Sinds 1990, iets minder dan 2 weken gemiddeld, soms 3 weken, soms 1 week…

Kom op 325 - 330 dagen (afhankelijk of 1 week, 6 of 7 dagen was en of twee weken 14 of 15 dagen was).

Voor iemand onder de 30 (nog net en niet in skigebied gewoond/gewerkt) ga ik het wel goed doen in de lijst.

Ik geef @GiGi trouwens een jaar of 3 dan heeft ie me ingehaald.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Plaats een reactie