Zonder auto gevallen... oplossing?

Door omstandigheden ben ik zonder mijn auto gevallen waarmee we normaal volgende week vrijdag mee op skivakantie vertrekken. We zijn met 4 (2 boarders en 2 skiërs, eigen materiaal) en kregen het normaal gezien allemaal in 1 auto. Nu was het plan om met 2 auto’s op te rijden want het bevriende koppel heeft een A3tje en wij als 2de auto een mini (waar we nog winterbanden op moeten laten leggen…), is dus een beetje gek, of niet? Kun je misschien een auto huren met winterbanden? Alvast bedankt!

ja dat kan ook in Belgie

Natuurlijk. Wij hebben al een paar keer een auto gehuurd met winterbanden en sneeuwkettingen.

Het staat erbij als je er winterbanden bij kan huren. Sixt is heel goedkoop maar kan pas 24 uur van te voren winterbanden garanderen. Tja, dat vonden wij niet zo handig.

Ander alternatief kan ook de trein zijn.

@vlinder72 bedankt voor de tip!

Hier ook goede ervaringen met Sixt - relatief goedkoop en goede service.

Haus Gassner in Niedernsill

Ik weet niet precies wat een auto huren kost maar denk dat je voor minder geld een goede 2e hands set winterbanden kunt vinden. En daar kun je dan weer jaren mee doen.

Übung macht den meister!!!

Toen ik alleen de titel las dacht ik dat je gevallen was in de alpen en niet wist hoe je met het ov terug kon komen, haha. Gekke belgen! :)

Ik ben Hollander ik kom uit Noord Holland vandaar.
Ik ken de Belgen een beetje maar die zijn echt niet gek hoor

voor 2 autos winterbanden én 2 keer zoveel benzine, dan is de keuze om te huren voor 1 jaar toch goedkoper lijkt me.

Met winterbanden en kettingen is best te vinden met wat zoeken…

Door omstandigheden ben ik zonder mijn auto gevallen waarmee we normaal volgende week vrijdag mee op skivakantie vertrekken. We zijn met 4 (2 boarders en 2 skiërs, eigen materiaal) en kregen het normaal gezien allemaal in 1 auto. Nu was het plan om met 2 auto’s op te rijden want het bevriende koppel heeft een A3tje en wij als 2de auto een mini (waar we nog winterbanden op moeten laten leggen…), is dus een beetje gek, of niet? Kun je misschien een auto huren met winterbanden? Alvast bedankt!

BenVanRintel op 28 jan 2016 17:29

Is een skibox huren geen betere optie? Kan je met die a3 toch perfect rijden?

Bedankt allemaal voor je reacties. Ik krijg de auto van schoonpapa mee (inclusief winterbanden en kettingen) :-)

Tjonge Tjonge Die Pagani Huayra V12 op winterbanden.Als dat maar goed gaat.

Ideale schoonzoon?

Die heeft in elk geval vertrouwen in je :D
Anders waren twee auto’s ook best een optie geweest natuurlijk. Waarschijnlijk goedkoper dan huren. Of een flinke dakkoffer op het dak.

@hooykaas; net niet, denk dat de enige vergelijking is dat het ook om een achterwielaangedreven auto gaat. :-) @skizoeker; de man is allang blij dat hij een week van me af is en op zijn gemak thuis kan zitten, het was of zijn auto meegeven of mijn vrouw en ik elke dag op de koffie :-)

Jongens er staat nog een Pagani Huayra V12 te koop bij Thijstimmermans.com
en andere leuke inruilers bijvoorbeeld een Mercedes Benz estate AMG Brabus met 850 pk of een lelijke Maybach coupe.
Voor het geval je schoonvader toch voor de vakantie voor jou een andere auto zoekt en de zijne liever toch niet meegeeft

Plaats een reactie