Hoe is het nu in Les Sybelles?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Sybelles

Hallo allemaal!

Weet iemand hoe het momenteel gesteld is met de pistes en sneeuw in Les Sybelles?

We hadden in de planning komende zaterdag af te reizen naar St. Jean D’arves maar twijfelen nu vanwege de hoge temperaturen en verwachte regenval.

Alvast hartelijk dank!

Groeten,
Joy

Ik denk dat het wel meevalt. De modellen komen met steeds gunstigere berekeningen voor de neerslag op zondag (sneeuw vanaf 1700 meter) en dan op woensdag een flinke temperatuurdaling en sneeuw. Ik denk dat er genoeg te skiën valt.

@ GiGi, dank je wel voor je reactie! Blijft toch wel twijfelachtig…

Is er toevallig iemand ter plekke in Les Sybelles die me een update kan geven?

Fijne dag!

Denk dat je vrij weinig hebt aan een update van de omstandigheden op dit moment. De neerslag van zaterdagavond en zondag is veel belangrijker voor de omstandigheden. Boven de 2000 meter zal dat sowieso sneeuw zijn, maar het is even de vraag hoe ver de sneeuwgrens daadwerkelijk zakt. Daar zijn de geleerden het niet helemaal over eens…

Hoi Harm, daar heb je inderdaad gelijk in…

Ik ben wel benieuwd hoe de pistes er momenteel bij liggen :) zodat ik misschien een betere inschatting kan maken.

Luxe probleem uiteraard maar lastige keuze :)!

Als je zekerheid wilt ga je hoger zitten (L3V of zo). Kost iets meer (zo last minute zal dat ook wel meevallen) maar heb je wel alle zekerheid…

Ben sinds zaterdag terug vanuit saint sorlin d’arves. Pistes bovenin zijn prima te doen. Lager in het dal door de warme temperatuur en het prachtige weer papperig. In het dal is nieuwe sneeuwval ook wel een must inmiddels.

Plaats een reactie