overnachten in Munchen of verder

Hallo,

Vrijdagavond vertrekken wij richting Bad Kleinkirchheim (Karinthië). We vertrekken uit België rond 13.30u om dan normaal gezien te rijden tot München. Ik stel mij echter de vraag naar de files wanneer we 's morgens aan het laatste stuk beginnen. Zou iemand weten of er veel file te verwachten is tussen München en Salzburg?
Heel erg bedankt voor jullie tips!
Tom

als je München eenmaal voorbij bent gaat het meestal wel vlot tot Salzburg / AT. Het is eerder het stuk van 100 km voor dat voetbalstadion in de bierfreistaat waar de files staan.

Hotel Holiday Inn Unterhachung dan ben je de ring al voorbij.
Als je dan s’morgens om half 7 vertrekt heb vrijwel geen last van de files.
Goed hotel voor doorreis met goede parkeermogelijkheid.

Vorige week hebben wij bij mcdreams hotel overnacht. Top kamer voor 49 euro met een super goede bakkerij eronder. Ligt twee minuutjes van de snelweg met overdekte parking gratis.

Ik zou gaan slapen net over de grens, in oostenrijk dus!

Ik kan ook Mc Dreams aanraden in Feldkirchen, net voorbij de Allianz Arena, afgelopen jaar gedaan richting Gerlos en uitstekend bevallen, eenvoudige kamers maar meer heb je ook niet nodig…we zijn toen om 6 uur gaan rijden in zware sneeuwval maar waren om half 9 in Gerlos, dus om 9 uur waren we boven, uitgeslapen en wel!

Hangt ervan af hoe laat je op zaterdagmorgen wilt gaan rijden. Mijn ervaring is dat je zeker voor 8 uur voorbij het Inntaldreieck moet zijn om files te vermijden, de zaterdag van carnaval. Na die tijd staat het ook voorbij Munchen vast.
Dus ik zou zeker voorbij Munchen overnachten.

WIj gaan juist carnavalsweekend, dus a.s. Zaterdag, vanuit Lermoos terug naar NL. Weet iemand of wij hinder gaan ondervinden qua verkeer? We wilden om 8 uur 's ochtends vanuit Lermoos vertrekken en moeten naar Alkmaar.

@FHJansen
Hoogstens kun je last hebben van het weer en een ‘kijkersfile’, maar voor de rest zou ik me niet echt veel zorgen maken. Ik heb een paar keer op die zaterdag gereden en eigenlijk nooit echt problemen gehad. Altijd rond 0800u s ochtends vertrokken.

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

Ik zou dus wel doorrijden tot aan oostenrijk ivm files de volgende ochtend.
Maar het ene jaar is niet het andere jaar.
Maar ik houd het een beetje in de gaten altijd, en met de zaterdag van carnaval staat er altijd rond 50 a 60 km file 's morgens rond munchen.

Vorig jaar overnacht net voorbij Munchen, onderweg naar Saalbach. De volgende ochtend was het stuk totaan Rosenheim één lange file, maar de meesten bogen af naar Kufstein en wij moesten door richting Salzburg. Vanaf daar reed het weer door. Het had dus handiger geweest om voorbij Rosenheim te overnachten.

Absoluut doorrijden… De ervaring leert dat de verouderde, soms smalle en kronkelige autobahn 8 juist voor veel problemen zorgt. Zorg dat je inderdaad rosenheim voorbij bent… !

Ik zou zo vroeg mogelijk weggaan, daar heb je altijd profijt van. Door heel Duitsland heen heb je stukken die altijd gevoelig zijn voor files. Zeker in dat weekend als er meer vakantiegangers onderweg zijn maakt het drukker, en dus de kans op ongelukken groter, waardoor je ook files krijgt. Ik zou dan liever in Oostenrijk ergens overnachten. Of gewoon in 1x doorrijden tot de eindbestemming is ook mogelijk.

Ski or Die

Wanneer je overnacht bij München, dan gewoon zaterdagochtend rond 6 uur vertrekken. Dan heb je geen file. Dit hebben wij de afgelopen 2 jaar in de kerstvakantie gedaan en ging prima. Je bent voor de grote drukte dan al weg. Wil je uitslapen, dan zou ik idd Voorbij Rosenheim gaan slapen.

Plaats een reactie