Gezelligheid

Dit onderwerp gaat over de bestemming Valfréjus

wij gaan de week van Pasen naar Valfréjus. is het dan gezellig en hoe is de sneeuwkwaliteit?

jeroen

Valfrejus is gewoon niet echt een gezellig dorp. Dorp is gewoon lelijk, pisterestaurants zijn duur en ook niet echt gezellig(ik vond het vrij donker in de restaurants, kan natuurlijk veranderd zijn). Verder is de sneeuwsituatie niet echt te voorspellen voor met de Pasen. Hou de berichten in de gaten!

Ik had begrepen dat er wel 1 of 2 kroegjes zijn waar je een lekker drankje kan halen!
Als wij met 5 mannen gaan, is het dan wel gezellig te maken daar??

Valfrejus is een dorp voor rustzoekers. Uitgaan kan je maar op 2/3 plaatsen, waar dat de aprèsski (namen?) zelf moet maken. De prijzen van de horeca vond ik echt meevallen in vgl met de bekendere Franse skigebieden.
Met sneeuwkwaliteit zit je qua hoogte wel goed (ruim boven 2500 m), maar er liggen veel pistes op de zonhellingen. Bij normale temperatuur en zon, zijn daar de pistes s’namiddags pap. Als het echt warm is (vorstgrens boven 3000 m), kan je alleen maar waterskiën.
De beste sneeuw vindt je bij de liften punta bagna 2 (de 2 zwarte piste) en col1 (1 blauwe piste).

PS vanaf een 6-daagse skipas kan je ook één dag skiën in La Norma. Dit ligt ongeveer even hoog (dorp wat lager), maar vrijwel alle pistes liggen op de N-helling. Hier is de sneeuw 4 van de 5 keren goed. Bij echt warm weer kan je ook in Orelle (15/20 km) de kabellift nemen naar Val Thorens (3200 m)!

Plaats een reactie