Flaine of Samoens

we willen met een groep van 9 naar le grand massif half maart.
er gaan 3 kinderen en een babytje mee.

Wat is nu leuk voor iedereen? We zaten te kijken naar de accommodatie Le Refuge du Golf of naar een chaletje bij Samoens.

iemand tips?

alvast bedankt!

Samoens is veel sfeervoller dan Flaine, maar er zijn een aantal nadelen:

  • Samoens ligt lager (dus een wit dorp is uitzonderlijk)
  • Het skigebied begint ‘op de berg’ dus als niet-skiër heb je weinig zicht op de actie tenzij je naar boven gaat

Hoewel Flaine niet zo gezellig oogt, kun je wel met je kleintje vanuit Refuge de Golf met de gratis skibus naar het begin van de actie om zo bijvoorbeeld de skiërs te treffen voor de lunch en je wellicht te wagen aan een beetje sleeën en de kinderpistes te proberen. Let dus op dat de Refuge de Golf niet direct aan de pistes ligt. Maar wel hoog genoeg voor sneeuw en een fantastisch uitzicht op de witte ‘kom’ van Flaine. Het zijn overigens wel erg mooie appartementen, relatief nieuw, veel licht!

kortom in flaine zul je meer een ‘wintersport gevoel’ hebben wat mij betreft!

Gaan de kinderen ook skiën, en hoe oud zijn ze? Vanaf le Refuge du Golf moet je altijd met de skibus om bij de lift te komen. Dat stuk loop je ook niet ‘even’ met een kinderwagen. Wat dat betreft zou ik in Flaine dan eerder kiezen voor een accommodatie in Flaine Forêt of Flaine Forum, dan zit je veel centraler en hoef je niet met de bus. Voor (kleine) kinderen en beginners zijn in zowel Forêt als Forum gratis bandliften, en daar zijn ook de skiles-verzamelplaatsen.
Met Samoens heb ik geen ervaring, dus daarover kan ik niks zeggen;)

wij gaan volgende week naar Flaine en dit met groep van 11 waarvan 5 kinderen tss de 6 en 15
We gaan naar Refuge du Golf… Er zou een nieuw pad zijn aangelegd om van daar rechtstreeks tot in Flaine zelf te skiën/boarden… Ben benieuwd of dit inderdaad zo is en zal dit wel laten weten volgende week…

Er is overigens een pad waarmee je skiend vanaf de Refuge naar Flaine kunt (terug moet je dan met de skibus +/- 5 minuten). Dat pad is wandelend wellicht ook te doen, maar nog wel een flinke ‘tippel’ helemaal met een kinderwagen…en het hoogteverschil helpt dan niet mee.

Pistes bij Flaine vond ik mooier, maar qua dorp is Samoëns weer leuker. Je moet bij de laatste wel naar boven voor lessen voor de kinders.

Wij zijn vorige week terug gekomen uit Samoëns. Wij zaten relatief goedkoop, maar on-Frans knap in La Reine des Prés. Een aanrader op loopafstand van de lift.

Flaine is zo ver ik het kon beoordelen een erg ongezellig betondorp. Het enige voordeel is dat de uitdagendste pistes aan die kant van het gebiedje liggen en je vanuit Samoëns een aantal pistes en liften zou moet nemen voordat je daar bent. Ski/board je liever tussen de bomen op eenvoudige pistes, dan zit je bij Samoëns weer beter.

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Plaats een reactie