Negatieve duimpjes

Allen, ik zie de laatste tijd erg veel negatieve duimpjes. Ik zou graag de medeposters willen vragen een pietsje minder moraliserend te zijn en een vraag te stellen ipv meteen een negatief duimpje te geven.

Sommigen hebben wat minder wintersport ervaring, komen wat minder goed uit hun woorden of weten niet exact waar naar te vragen. Helpen is in zo’n geval fijner dan afbranden.

Ik besef dat ik nu ook moraliserend bezig ben maar ik merk dat ik me er aan stoor. Mocht ik de enige zijn negeer mij dan maar

hear hear

I am a skiing dad, just like a normal dad. Except much cooler | retired :-(

@SPAM goed punt, die negativiteitis nergens voor nodig

Helemaal mee eens.

Idd, snap ook niet waar al dat negatieve vandaan komt. Vind het wel jammer eigenlijk

A winter without powder isn't a winter!

Groen duimpje = Nuttige reactie. Rood duimpje = niet nuttig. Aan het aantal groene bolletjes achter ieders naam te zien, lijkt iedereen louter positief op dit forum.

…Tenzij natuurlijk je sociale status afhangt van het aantal groene bolletjes achter je naam, zie ik het probleem niet.

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Groen duimpje = Nuttige reactie. Rood duimpje = niet nuttig. Aan het aantal groene bolletjes achter ieders naam te zien, lijkt iedereen louter positief op dit forum.

…Tenzij natuurlijk je sociale status afhangt van het aantal groene bolletjes achter je naam, zie ik het probleem niet.

Sneeuwbaard op 1 feb 2016 21:00

Zou ik ook zeggen als ik vier groene bolletjes had ;).

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Zou ik ook zeggen als ik vier groene bolletjes had ;).

FrankW op 1 feb 2016 21:02

Voor die vier groene bollen heb ik heel wat bruikbare lappen tekst getypt, velen aan een boardje geholpen en uitgebreid uitgelegd hoe je een boardje moet waxen. @Joostw heeft ook 4 bollen, maar die zijn waarschijnlijk verkregen door onze app vol te spamen :P;)

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

@Sneeuwbaard hoe kom je daar nou bij? Ik heb gewoon een mooi project ski topic geopend waar mijn 4de bol vandaan is gekomen…

A winter without powder isn't a winter!

Ik begrijp @SPAM wel want geregeld begrijp ik niet waarom ergens een rood bolletje bij iemands comment staat en dan geef ik het een groen duimpje om de reactie weer op 0 te krijgen. Stoor me soms dat het wel lijkt of alleen politiek correcte antwoorden groen kunnen zijn en als iemand een andere mening heeft moet dit toch kunnen dunkt me maar vaak genoeg zie je dan gelijk rood.
Wil niet zeggen dat ik nooit rode duimpje geef, als ik iets echt aanstoot gevend vind of overkomt als spam krijgt iets echt wel een rood duimpje.

Kijk eens naar dit topic sommige zeggen mee eens en krijgen groene duimpjes en sommige zeggen mee eens en krijgen rode duimpjes daar snap ik dus niks van.

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

De rode bolletjes achter iemands naam lijkt nog iets te zijn van het verleden. Tegenwoordig geven ze het 4e groene bolletje al weg bij een pakje boter ;)

Het is nu voor een nieuw lid wel érg lastig geworden om het kaf van het koren te scheiden. Veel onjuistheden in een topic waar iemand op zoek is naar een nieuw setje, helpt iemand niet om de keuze makkelijker te maken. Toch krijgen ook deze reacties vaak groene duimpjes. Het was altijd de kracht van dit forum dat er redelijk uitgebreid de tijd werd genomen om iemand écht te helpen. Nu lijkt het soms een slowchat waar een topicopener met meer vragen opgescheept blijft zitten dan dat er werkelijk worden beantwoord.

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

De rode bolletjes achter iemands naam lijkt nog iets te zijn van het verleden. Tegenwoordig geven ze het 4e groene bolletje al weg bij een pakje boter ;)

Het is nu voor een nieuw lid wel érg lastig geworden om het kaf van het koren te scheiden. Veel onjuistheden in een topic waar iemand op zoek is naar een nieuw setje, helpt iemand niet om de keuze makkelijker te maken. Toch krijgen ook deze reacties vaak groene duimpjes. Het was altijd de kracht van dit forum dat er redelijk uitgebreid de tijd werd genomen om iemand écht te helpen. Nu lijkt het soms een slowchat waar een topicopener met meer vragen opgescheept blijft zitten dan dat er werkelijk worden beantwoord.

Sneeuwbaard op 1 feb 2016 21:26

Denk dat het grote probleem op dit forum het overzicht is. Zonder makers direct af te vallen, dit forum blinkt nu niet uit in overzichtelijkheid en het is ook niet echt geordend, ondanks dat er categorieën zijn.

Daar raken nieuwe bezoekers (en ook vaste gasten) in de eerste plaats al de weg kwijt en dan moet het nog beginnen met het regenen van adviezen.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Tja, er zijn hier heel veel mensen met weinig kennis (waaronder ik), waarvan sommigen wel denken dat ze aardig wat kennis hebben…

❄️

@Sneeuwbaard, met name jouw laatste puntje ben ik het zó mee eens. Ik zie het hele nut niet meer van wel/niet/veel/weinig groene bolletjes. Begrijp soms geen hout meer van al die rode/groene duimpjes. Het bolt me af en toe voor de ogen. Ik persoonlijk hecht echt geen waarde meer aan 1, 2, 3, 4, 5 groene bolletjes voor iemands naam.

mama on a mission in the snow

Ik persoonlijk hecht echt geen waarde meer aan 1, 2, 3, 4, 5 groene bolletjes voor iemands naam.

Rachel-P op 1 feb 2016 21:39

Een nieuw lid zal dit helaas wel doen, omdat het ‘kudo’-systeem op veel fora een redelijke indicatie is voor de ‘waarde’ van zo’n post. :(

… maar met zulke reacties (en zo te zien inmiddels al [s]3[/s]*edit 4 groene duimpjes) ben je natuurlijk wel héél opzichtig aan het solliciteren naar je 4e groene bolletje ;):P

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Duimpjes zijn wat anders als bolletjes.
Van mij mogen de duimpjes worden afgeschaft.

Ja djiezuz @Gijsbaard. Ik hàd ooit 4 bollen en zonder uitleg opeens nog maar 2. Ik moet toch mee blijven tellen hier

mama on a mission in the snow

Duimpjes zijn wat anders als bolletjes.
Van mij mogen de duimpjes worden afgeschaft.

QmaartenQ op 1 feb 2016 21:53

Die duimpjes zijn je weg naar je bolletjes.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Dat vroeg ik mij al heel lang af: wat betekenen die groene bolletjes achter je naam dan? Hoevaak je wat post ofzo?

Nou ja er wordt inieder geval gereageerd

Dat vroeg ik mij al heel lang af: wat betekenen die groene bolletjes achter je naam dan? Hoevaak je wat post ofzo?

Anki op 1 feb 2016 22:06

Als je de muis op de groene bolletje houdt, kan je zien wat het betekent. :)

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Ja @Anki welkom in de wondere wereld van klein duimpje en de bolletjes

We lezen mee. En dit alles wordt ook op het hoofdkantoor besproken.

Click. Click. Peace

Ik denk dat het een prima plan is e.e.a. eens te evalueren @Rogier. Wat mij betreft mogen die duimen weer weg…

mama on a mission in the snow

Groen duimpje = Nuttige reactie. Rood duimpje = niet nuttig. Aan het aantal groene bolletjes achter ieders naam te zien, lijkt iedereen louter positief op dit forum.

…Tenzij natuurlijk je sociale status afhangt van het aantal groene bolletjes achter je naam, zie ik het probleem niet.

Sneeuwbaard op 1 feb 2016 21:00

Weten we nog toen ik de standen samenleving gebaseerd op bolletjes gehad gemaakt? Daar zat ook niemand op te wachten…

Beetje vaag wat mensen nou willen van de bolletjes

Gang is alles

òf een beetje vaag hoe dat nou zit met die bolletjes @Jesper. Zal wellicht aan mij liggen maar ik begrijp gewoon niet hoe dat hele systeem in elkaar zit. Zal de leeftijd wel zijn. Vroegâh was alles beter.

mama on a mission in the snow

Eerlijk gezegd kijk ik amper naar de bolletjes. Het zegt ook niet alles. Blijkbaar spaar je deze als je vaak een groen duimpje krijgt. Maar die krijg je niet alleen voor een kundig advies maar ook als je bijvoorbeeld een leuke opmerking plaatst bij het weerbericht. Niet dat dat laatste niet mag maar het zegt weinig.

Veel groene bolletjes vertelt mij voornamelijk dat Diegene een oudgediende is of veel op het forum rondwaart ;-)

Kortom zowel bolletjes als duimpjes mogen weg, zeker het rode duimpje.

@Rachel-P Dat maakt het juist zo geweldig, het slaat nergens op maar ziet er wel fancy uit.

Gang is alles

@SPAM ik ben het met je eens, die negatieve duimpjes zijn soms heel jammer. Daarentegen vind ik de vele groene duimpjes zo veel leuker. Ik ben ruim een jaar geleden op deze site terechtgekomen omdat ik voor het eerst op “wintersport” ging. Wintersport staat tussen aanhalingstekens, omdat ik ging sneeuwwandelen. Wintersport was een lang gekoesterde wens, maar skieen zit er voor mij niet in (lang verhaal maar: verkeersongeval, blijvend letsel en angst om te vallen). Ik had geen idee wat voor kleding ik hiervoor nodig had en via Google kwam ik op deze site en las hier zoveel tips over kleding voor de wintersport, dat ik goed voorbereid op vakantie ging. Ik ben blijven hangen op deze site en dit forum omdat hier zo’n positieve sfeer hangt en het zeer informatief is, ook voor een niet skiër/boarder is het interessant. Ik vind het ook mooi om te zien, dat de grote meerderheid elkaar bijstaat met raad en daad. Er zijn al genoeg sites/forums waar de reaguurders de reageerders overschreeuwen en deze site is daarmee vergeleken een verademing en ik hoop dat het zo blijft. Dus bij deze wil ik mijn complimenten geven aan iedereen die hier zorgt voor die geweldige sfeer. En voor de negatieve duimenuitdelers: kom op er is al genoeg zurigheid in de wereld.

Opzich hebben die positieve en negatieve duimpjes wel nut, want als iemand iets niet relevants post wordt dat gewoon door iedereen gemind en als iemand een goed en nuttig antwoord geeft krijg die veel plusjes. Het nadeel hieraan is dat als iemand niet zo gemogen wordt of iemand het ergens niet mee eens is er ook al snel negatieve duimpjes geplaatst worden zonder dat de post per direct slecht of onzinvol is. Datzelfde gebeurt ook met positieve duimpjes die meer een teken zijn van ik vind hem/haar aardig dan hee dat is een leuke/nuttige reactie/post!

#proudtobepartofleswintersporters

@vic2000 ik heb het idee dat het allemaal erg op de man/vrouw gaat idd en niet zozeer op de reactie. Daarom hecht ik er allemaal geen waarde meer aan maar kijk liever inhoudelijk.

mama on a mission in the snow

Plaats een reactie