Keuze Ski

Allen,

Even een vraagje, omdat ik toch wel twijfel over bepaalde ski’s:

  • Elan Race GS (WaveFlex Technology) 170CM
  • Salomon equipe 10 (Top semi carv ski’s) 175CM
  • Fischer AMC 170CM

Zelf ben ik 1.86 en weeg 80 KG. Ik ski al zeker 10 jaar, één of twee keer in het jaar. Ben dus redelijk ervaren op de piste. Ik hou ervan om met iets meer snelheid naar beneden te gaan. Ook is een set ski’s van een paar jaar oud, deze kan ik overnemen van een bekende. Welke zouden jullie kiezen of misschien hebben jullie nog andere ski’s, waarvan jullie zeggen dat het goed bij me past?

Alvast bedankt,

Wel, ze lijken me allemaal vintage! Huur je liever een recent paar ski’s en test wat uit, daar ga je veel meer plezier van hebben.

Oke duidelijk antwoord, maar als ik voor recentere ski wil kiezen. Heb je dan wel nog tips? Ik dacht namelijk dat de ELAN Race wel recent was.

Zonder foto is het niet te controleren, maar met die benaming ik zou gokken op seizoen 2012-13 of 2013-14.
Dat kan dus variëren van nette ski (als hij nieuw of weinig gebruikt is) tot helemaal afgeragd (tweedehands en veelgebruikt).

Hoe zit het met je techniek? Verfijnd en gecontroleerd of eerder snel/op kracht?
Wat is je budget?

Mijn techniek is eerder snel en op kracht. Over mijn budget heb ik nog niet over nagedacht. Wil gewoon ‘normale’, maar fijne ski’s hebben. Ik had nu ook een set gezien (ook voor mijn partner), namelijk de head e-shape mtl. Deze kan ik alleen weinig terug vinden op internet.

Doe wat @Dievb zegt en test wat uit in de sneeuw en koop een vers setje ski’s doe je jaren weer mee.

Ja, dat is inderdaad wel een goeie, maar ik kreeg de kans om de Elan Race GS ski over te nemen. Ik kan alleen op internet niet echt vinden want de specificaties/toepassingen zijn van deze ski.

@TSki kan je ze niet eerst testen / uitproberen (indoorski of dagje Winterberg?)

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

Er staat een Elan die jij wil hebben op marktplaats te koop nu 125 euro bel even om te vragen hoe oud ze zijn.Als ze ouder zijn dan 7 jaar zou ik het niet doen.Nieuwe van een paar jaar oud met hoge korting zijn dan beter.

Twee dingen:

De Elan GS is 170 en je bent zelf 186 met 80kg. Dan lijkt me de elan te kort.
De salomon is een oudje (ca 10 jaar minstens) en de fischer ken ik niet.

Je techniek is gebaseerd op snelheid en kracht. Over het algemeen is dat niet positief… In dat geval moet je je afvragen of een GS ski wel een goed idee is op dit moment. Een GS vraagt nog wel wat techniek en beheersing. Beter eerst investeren in techniek en daarbij een paar ski’s huren zodat je meteen kunt testen welke ski’s je liggen.

Met @Hessel eens dit is de enige juiste weg te gaan. Betere techniek en beter daarop afgestemde ski’s .

Ik bedoelde eigenlijk niet dat mijn techniek gebaseerd is op snelheid en kracht, maar ik vind het prettiger om iets sneller naar beneden te gaan als de gemiddelde skiër. Daarnaast vind ik echt geweldig om met korte bochten (intensiever) beneden te komen.

Dan is GS GEEN goede keuze @TSki
En kan je beter het advies van Hessel en Hooykaas volgen.

Dan is een GS ski een wat minder voor de hand liggende keuze als jouw voorkeur bij korte bochten ligt. Zou je eerder naar een SL ski moeten kijken in de lengte van 165 cm. Of toch een hybride variant zoals de Atomic Redster XTI bijvoorbeeld.

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

@Hooykaas waarom spreek je over jezelf in derde (?) persoon :-) “En kan je beter het advies van Hessel en Hooykaas volgen.”

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

4 groene bolletjes he, dan mag dat :P

Goeie vraag

Plaats een reactie